Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@14:06:29 GMT

جزئیات اجرای قرنطینه هوشمند در کشور

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۹۱۵۸

جزئیات اجرای قرنطینه هوشمند در کشور

حمید سوری در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشت: حدود ۱۸ ماه از اپیدمی کووید ۱۹ در کشور می‌گذرد، بیماری نو پدیدی که در ابتدا همه دنیای اطلاعات درستی از آن نداشتند، طبیعتاً آزمون و خطا در خیلی از مداخلات چه پیشگیرانه و چه درمان وجود داشت، ولی برخی از کشورها در این مدت توانستند با استفاده از روش‌هایی، موفق‌تر عمل کنند و بار ناشی از اپیدمی را به حداقل برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از جمله رفتارها و مداخلاتی که انجام شد رویکرد هوشمندانه بود که در پیشگیری از اپیدمی کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها مؤثر بود.

سوری افزود: از ابتدای شروع کرونا می‌توانستیم قرنطینه مستقیم را انجام دهیم، اما با فراگیر شدن ویروس کرونا در کشور، این امکان وجود ندارد و باید به صورت هوشمند انجام شود.

وی ادامه داد: هوشمند سازی قرنطینه به این معنی است که بتوانیم طغیان‌های فراگیری و جهش‌های جدید را شناسایی و مهار کنیم.

سوری گفت: در قرنطینه‌ای که اسم هوشمند روی آن گذاشتیم با توجه اینکه پوشش واکسیناسیون در هفته‌های اخیر به سرعت بالا برده‌ایم و جامعه به سمتی حرکت می‌کند که گویا جاهایی از کشور مصون شدند و جاهایی از کشور و افرادی هنوز مصون نیستند و جز گروه‌های حساس هستند و وقتی صحبت از قرنطینه می‌شود هم می‌تواند به قرنطینه معکوس باشد و هم به شکل مستقیم باشد و معمولاً قرنطینه معکوس برای گروهای پرخطر مانند سالمندان و افرادی که بیمارهای زمینه‌ای دارند استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه یک پنجم جمعیت پر خطر کشور به دلایل مختلفی واکسیناسیون نشده‌اند و بیشتر مرگ و میرهای و بستری‌ها شامل این افراد می‌شود.

سوری گفت: برآوردها نشان می‌دهد در صورتی که کشور قرنطینه کامل "لاک داون" انجام شود ۷ تریلیون تومان به اقتصاد کشور لطمه می‌زند و نمی‌تواند مشاغل را تعطیل کرد.

وی افزود: محدود کردن برخی از خدمات برای کسانی که واکسن نزده‌اند، شیوه‌ای است که در سراسر جهان مورد قبول است و ما نیز باید به این سمت برویم و این اقدام برای حفاظت از سلامت جامعه صورت می‌گیرد.

سوری با عنوان این مطلب که زیرساخت‌های لازم برای رصد هوشمند در کشور وجود دارد گفت: در مطالعه‌ای که سال گذشته در تهران روی ۲۰ هزار نفر انجام دادیم، متوجه شدیم که می‌توان با رصد هوشمند این بیماری را بهتر کنترل کرد./ مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: قرنطینه هوشمند لاک داون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز از اجرای عملیات نصب توری در محور کرج_چالوس خبر داد و گفت: به همین منظور تردد در این محور تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

علی زندی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس به علت انجام عملیات عمرانی نصب توری روی سنگ مسدود خواهد بود.

وی افزود: این امر با هدف جلوگیری از ریزش سنگ به سطح جاده کرج_چالوس انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز خاطرنشان کرد: به علت ادامه عملیات نصب توری روی سنگ، محور کرج_چالوس از کیلومتر یک تا شش (محدوده کندر) از نهم تا یازدهم اردیبهشت از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰ مسدود می‌شود.

زندی‌فر عنوان کرد: تردد از ابتدای محور فوق (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع است و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: رانندگان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

کد خبر 748673

دیگر خبرها

  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است