Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@02:28:21 GMT

دلیل اصلی شکست تیم ملی فوتسال، کمبود کار تیمی بود

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۹۳۷۱

دلیل اصلی شکست تیم ملی فوتسال، کمبود کار تیمی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از  مشهد شکست تیم ملی فوتسال جمهوری اسلامی ایران دربرابر تیم ملی قزاقستان در مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال و حذف از این رقابت‌ها، با واکنش‌های مختلفی از جانب سرمربیان و کارشناسان این رشته ورزشی همراه بوده است. تیم ملی ایران که با کسب رتبه سوم در جام جهانی ۲۰۱۶، انتظارات را بالا برده بود، در این دوره و با برگزاری پنج دیدار چالش برانگیز، به کار خود پایان داد و نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد؛ به نحوی که در هیچ کدام از ۵ بازی، خیال هوادران تیم ملی از بابت برد تا دقایق آخر جمع نبود و استرس در میان بازیکنان، کادرفنی و هر بیننده تلویزیونی تا پایان هر بازی موج می‌زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین، حضور ۲ بازیکن مطرح خراسانی به نام‌های مهدی جاوید و حسین طیبی در لیست تیم ملی، امید برای روی سکو قرار گرفتن ایران را بیشتر کرده بود اما این تنها جاوید بود که در همه‌ بازی‌ها از بازیکنان اصلی تیم ملی به شمار می‌رفت و مصدومیت بدموقع طیبی و نرسیدن او به این رقابت‌ها، کار را در لحظات حساس بازی‌ها، برای ایران سخت‌تر و پیچیده‌تر کرد.

طعم تلخ این شکست در برابر قزاقستان و حذف ناباورانه‌ی تیم ملی از جام جهانی بر هیچکس پوشیده نیست و آسیب شناسی دلایل باخت تیم ملی، جزء اصلی‌ترین موضوعات بحث در محافل ورزشی این یکی دو روز قرار گرفته است. در این میان، سرمربی تیم فوتسال فرش آرا مشهد در گفت‌وگو با فارس به بررسی ابعاد و دلایل حذف تیم ملی از جام جهانی لیتوانی پرداخته است.

مجید مرتضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در مشهد در خصوص عملکرد تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام جهانی گفت: به نظر من بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تلاش خودشان را برای کسب یک نتیجه خوب و ایده‌آل کردند، اما آن چیزی که باید از لحاظ فنی اتفاق می‌افتاد، نیفتاد و از لحاظ کار تیمی خیلی کمبود داشتیم.

سرمربی تیم فوتسال فرش آرا مشهد با بیان اینکه شاید دلیل ضعف کار تیمی ملی‌پوشان، کمبود وقت کافی برای هماهنگی و یا عدم برگزاری اردوهای لازمه باشد افزود: از آنطرف نشان دادیم از لحاظ کار فردی در دنیا مثل برزیل حرف اول را می‌زنیم و بازیکنانی داریم که با خلاقیت و تکنیک‌های فردی خود می‌توانند مثمرثمر باشند. 

وی با تاکید براینکه انعطاف تاکتیکی در تیم ملی مشاهده نمی‌شد اظهار کرد: زمانی که مثل اواخر بازی با قزاقستان به مشکل برمی‌خوردیم، طرح و برنامه‌ی دومی برای حمله وجود نداشت و در زمان پاورپلی دائما از تاکتیکی استفاده می‌کردیم که قبلاً توسط حریف شناسایی شده بود و تاکتیک جایگزین برای پاورپلی نداشتیم.

مرتضایی ضمن اشاره به این نکته که نمی‌توان توانایی کادرفنی و بازیکنان را زیر سؤال برد تصریح کرد: جمله‌ی معروفی است که می‌گوید زمانی که ۲ بر صفر جلو هستیم و تلاش می‌کنیم که گل نخوریم، احتمال گل خوردن و شکست ما بیشتر می‌شود. اگر بازیکنان تیم رو به جلو و تهاجمی بازی می‌کردند، شکست قزاقستان دور از دسترس نبود.

سرمربی تیم فوتسال فرش آرا مشهد ضمن بیان اینکه تیم ملی ایران از دو تیم چهارنفره خوب و متوسط تشکیل شده بود یادآور شد: مصدومیت حسین طیبی و فرهاد فخیم و تنبیه انضباطی محمدرضا سنگ‌سفیدی که می‌شد بعد از جام جهانی صورت بگیرد، نقش بسزایی در کسب این نتیجه داشتند چراکه سنگ سفیدی نشان داد می‌توانست به صورت مضاعف به تیم ملی کمک کند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون دلیل ضعف تیم ملی در نیمه‌های دوم همه‌ی بازی‌ها گفت: راه حل این موضوع عمل به این جمله‌ی معروف است که عدم توجه به آن دامن اکثر تیم‌های ایرانی را گرفته: «بهترین دفاع، حمله است» برخلاف جام ملتهای آسیا که تیم‌ها ضعیف‌تر هستند، تأثیر این مساله در عرصه‌ی جام جهانی پررنگ‌تر است.

مرتضایی با بیان اینکه بازی شجاعانه بازیکنان قطعاً نتیجه دیگری را می‌توانست رقم بزند، افزود: ایران در اکثر بازی‌ها سعی داشت نیمه دوم را کنترل کند و گل نخورد اما این پتانسیل وجود داشت که ازبکستان را با ۶ یا ۷ گل اختلاف ببریم.

سرمربی تیم فوتسال فرش آرا مشهد با اشاره به دیدار ایران و آمریکا و عدم آسیب‌شناسی کادر فنی از تجربه‌ی آن دیدار اظهار کرد: صربستان با ۷ و آرژانتین با ۱۰ گل، آمریکا را شکست دادند که این خود نشان می‌داد مشکل از تیم ملی بوده است که آمریکا را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد.

وی با ذهنی خواندن موضوع عقب نشینی تیم‌های ایرانی در هنگام برد، خاطرنشان کرد: هوش هیجانی بازیکنان ایرانی باید تقویت شود تا آرامش داشته باشند، و بتوانند گل‌های بعدی را هم بزنند. به نظر من، شکل و ساختار تیم ملی در جام جهانی بدین صورت بود که وقتی گلی زده می‌شد، استرس بازیکنان بیشتر می‌شد و رو به دفاع میآوردند و شما در فوتسال نمی‌توانید ۲۰ دقیقه دفاع کنید.

انتهای خبر/ ۷۰۰۶۶

منبع: فارس

کلیدواژه: مجيد مرتضايي تيم ملي فوتسال جام جهاني ليتواني سرمربی تیم فوتسال فرش آرا مشهد فوتسال فرش آرا مشهد جام جهانی بازی ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان قرعه کشی جام جهانی فوتسال اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴- ازبکستان روز یکشنبه ۲۶ می (۶ خردادماه) در شهر سمرقند برگزار خواهد شد.

این مسابقات با حضور ۲۴ تیم در شش گروه ۴ تیمی در شهرهای تاشکند، اندیجان و بخارا از ۱۴ سپتامبر تا ۶ اکتبر (۲۴ شهریور تا ۱۵ مهرماه) برگزار می‌شود.

مراحل آماده سازی برای اولین تورنمنت فیفا به میزبانی آسیای مرکزی ادامه دارد.

۲۴ تیم حاضر در مراسم قرعه کشی حضور خواهند داشت که در میدان تاریخی و دیدنی رجستان سمرقند - یک میراث جهانی یونسکو از سال ۲۰۰۱ به نمایش گذاشته می‌شود. پس از هنگ کنگ (۱۹۹۲)، چین تایپه (۲۰۰۴) و تایلند (۲۰۱۲)، ازبکستان چهارمین عضو AFC خواهد بود که میزبان جام جهانی فوتسال فیفا است.

لیست ۲۴ تیم جام جهانی فوتسال ازبکستان ۲۰۲۴ به شرح زیر است:
‌افغانستان، آنگولا، آرژانتین، برزیل، کاستاریکا، کرواسی، کوبا، فرانسه، گواتمالا، جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، لیبی، مراکش، هلند، جدید نیوزلند، پاناما، پاراگوئه، پرتغال، اسپانیا، تاجیکستان، تایلند، اوکراین، ازبکستان و ونزوئلا.

کد خبر 6097415

دیگر خبرها

  • ستاره‌های ایرانی دوباره فاتح لیگ قهرمانان اروپا!
  • زمان قرعه کشی جام جهانی فوتسال اعلام شد
  • حمله به هم‌تیمی سردار آزمون پس از باخت در اروپا
  • توماس توخل: وقتی به اندازه کافی بازیکن ندارد، نمی‌توانید از ترکیب دوم استفاده کنید
  • تساوی و شکست حاصل کار مازنی‌ها در لیگ دسته دوم فوتسال
  • بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان مشخص شدند
  • فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد/ نگران جام جهانی هستیم
  • ایران خودرو دوباره فوتبالی شد
  • مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!
  • امید جدید پرسپولیسی‌ها برای صدرنشین: ذوبِ شکست‌ناپذیر!