فرسودگی شغلی افتخار نیست/چگونه بیدردسر به بهترین نتیجه برسیم؟
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۹۹۶۵
به گزارش خبرنگار مهر، نشر مون چاپ دوم کتاب «آسودهگرایی: چگونه بیدردسر به بهترین نتیجه ممکن برسیم» نوشته گِرگ مک کیون و ترجمه علی ابوالحسنی را با شمارگان هزار نسخه، ۲۴۷ صفحه و بهای ۵۹ هزار تومان منتشر کرد. نخستین چاپ این کتاب نیز تابستان امسال (۱۴۰۰) با همین مشخصات ساختاری در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
آسوده گرایی دیدگاهی متفاوت به شیوه انجام کارهاست. هدف عقب نشینی از ایدئالها و انجام کار کمتر نیست، انجام دادن تمام کارهای ضروری به بی دردسرترین شکل ممکن است. با مطالعه این کتاب یاد میگیرید که چگونه آسود ترین مسیر ممکن را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کنید. کتاب این نکته را به مخاطبان میآموزد که وقتی که دیگر نمیتوانند بیشتر تلاش کنند باید راه دیگری را پیدا کنند.
به باور نویسنده کتاب فرسودگی شغلی مدال افتخار نیست، چرا که وقت و توان انسانها محدودیت دارد و هرچه انسانها خالیتر بشوند، بازده تلاششان کمتر میشود.
کتاب سه بخش و ۱۵ فصل دارد. بخش نخست با عنوان «وضعیت بیدردسر» شامل پنج فصل است: «وارونه کنید»، «لذت ببرید»، «خودتان را خلاص کنید»، «استراحت کنید» و «دقت کنید».
نویسنده در بخش نخست کتاب اشاره کرده که وقتی مغز انسانها تا حداکثر ظرفیت خود پر باشد، هرکاری سختتر به نظر خواهد رسید. خستگی سرعت انسانها را کاهش میدهد. عوامل بیشماری نیز در زندگی روزمره وجود دارند که حواس انسانها را پرت میکنند و تشخیص واضح مسائل مهم را دشوار میکنند. پس اولین گام برای بی دردسر کردن چیزها، پاک کردن قلب و ذهن از به همریختگیهاست.
بخش دوم با عنوان «عمل بیدردسر» شامل پنج فصل به ترتیب با این سرفصلهاست: «تعریف کنید»، «شروع کنید»، «ساده کنید»، «پیشرفت کنید» و «ضرب آهنگ عمل را تنظیم کنید».
نویسنده در این بخش اشاره کرده که انسانها وقتی به وضعیت بیدردسر برسند انجام عمل بیدردسر آسانتر میشود، اما ممکن است با پیچیدگیهایی روبهرو شوند که آغاز یا پیشبری پروژهای ضروری را دشوار میکند. به باور نویسنده کمال گرایی شروع پروژههای ضروری را دشوار میکند و شک به خود پایان دادن آنها را. تلاش بیش از حد زیاد و سریع نیز حفظ روند روبه جلو را دشوار میکند. بنابراین باید به ساده سازی فرآیندهای انجام کار فکر کرد.
در نهایت بخش سوم کتاب با عنوان «نتایج بی دردسر» نیز شامل این فصلهاست: «بیاموزید»، «بالا بروید»، «روند کارها را خودکار کنید»، «اعتماد کنید» و «پیشگیری کنید». کتاب یک جمعبندی هم دارد که عنوان آن «خلاصهای بی دردسر» است.
نویسنده در این فصل اثبات کرده که وقتی عملی را بی دردسر انجام میدهیم رسیدن به نتایج مطلوب را آسان میکنیم. به باور او دو نوع نتیجه وجود دارد: خطی و ماندگار. وقتی تلاش انسانها فقط یکبار به بار بنشیند حاصل نتیجه خطی است و با نتایج ماندگار است که با صرف یکبار تلاش، میتوان بارها سود برداشت کرد.
در بخشی از این کتاب آمده است:
«چیزی که یاد گرفتم این بود: ما همه میخواهیم کارهایی را انجام دهیم که مهم هستند. همه میخواهیم تناسب اندام داشته باشیم، برای خرید خانه یا بازنشستگی پول ذخیره کنیم، در مسیر شغلی خود به شکوفایی برسیم و با همکاران با افرادی که باهم زندگی میکنیم روابط نزدیکتری داشته باشیم. انگیزه کافی نیست، چون جزو منابع محدود است. برای رسیدن به پیشرفت واقعی در مسائل مهم، به راه و روشی کاملاً جدید برای کار و زندگی خود نیاز داریم.»
کد خبر 5315648 محمد آسیابانیمنبع: مهر
کلیدواژه: تازه های نشر تجدید چاپ روانشناسی اربعین 1400 معرفی کتاب دفاع مقدس جنگ تحمیلی هفته دفاع مقدس رایزنی فرهنگی تازه های نشر ادبیات کودک و نوجوان اربعین حسینی رونمایی کتاب امام حسن مجتبی ع تجدید چاپ ترجمه نمایشگاه کتاب مسکو درگذشت چهره ها بی دردسر انسان ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رادان: مردم افتخار کنید رئیسجمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد میکنیم
به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، فرمانده فراجا گفت: از دشمن سؤال میکنیم که در دانشگاههای آمریکا، فرانسه و انگلستان چه خبر است؟! از دانشجویان دختری که به آنها ستمها میشود و از شعار زن زندگی و آزادی که در آمریکا و اروپا می دادند چه خبر؟!
احمدرضا رادان، فرمانده فراجا عصر امروز در اجتماع بزرگ مردم اصفهان که در خیمه گلستان شهدا برگزار شده بود، در حمایت از طرح عفاف و حجاب با بیان اینکه افتخار پلیس اجرای حکمی قانونی و شرعی در حوزه عفاف و حجاب است، اظهار کرد: قصه پرغصه حجاب دشمن ما را در همه عرصههای تاریخ آزار داده است مربوط به امروز و دیروز نیست.
وی با بیان اینکه نقشه شوم برای عفاف و حجاب از زمان ایجاد جرأت تعرض به خانه دختر رسول خدا کشیده شد، تصریح کرد: این دشمنی از آن روز تا امروز ادامه دارد و کمتوجهی است که احساس کنیم که هجمه به عفاف و حجاب از دیروز و امروز بوده است، البته شدت پیدا کرده است.
رادان با بیان اینکه دشمن تمامقد در برابر دین ما قرار گرفته تا بتواند همه کید و حیلههای خود را به منصه ظهور برساند، عنوان کرد: این نکته به این معنی نیست که یک دختر از روی نافهمی یا کید دشمن حجابی از سر بردارد؛ اساس دو جبهه در برابر هم قرار گرفتند، اسلام در یک طرف و کفر در طرف دیگر قرار گرفتهاند.
فرمانده فراجا با اشاره به فتنههای گذشته و امروز تصریح کرد: دشمن فهمیده است که اصل مترقی دین و عفاف و حجاب، اصلی است که نمیتواند در برابر آن مقاومت کند؛ بلکه باحجاب و عفاف نه بهعنوان یک روسری بلکه بهعنوان یک اصل مخالفت خود را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه عنصر کلیدی دشمن برای درنوردیدن همه سنگرهای ما اصل مترقی عفاف و حجاب است، گفت: رضاشاه را کسی جز اروپاییها سر خط کردند که چادر از سر زنان ما بردارد؟ آن روز سرباز بی جیره و مواجب اروپاییها رضاشاه و عیاشی او بودند.
اولین قدم دشمن تحریف واقعیت استرادان ادامه داد: اولین قدم دشمن برای اینکه نقشه خود را عملی کنند، تحریف واقعیت بود، تحریف واقعیت میتواند آن چنان در ذهنها متجلی بشود که حتی خود فرد گمان کند اشکالی است؛ این تحریف واقعیت با تغییر برخی زشتیها شروع میشود و حتی برخی مسوولان ما هم دچار این تحریف میشوند.
فرمانده فراجا با بیان اینکه برنامه دشمن برای استحاله فرهنگی و دینی جامعه ما است، خاطرنشان کرد: دشمن ابتدا شک و تردید و تحریف واقعیت را ایجاد کرد و اندکاندک و زماندار پیش میآید و وارد بدنه جامعه اسلامی ما میشود.
وی با بیان اینکه وقتی که حیا از زنان ما گرفته شود، غیرت از مردان گرفته میشود، عنوان کرد: بال غیرت و حیا وقتی آسیب دید، استحاله فرهنگی شکل میگیرد، امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم انقلاب است که با جوششی وصفناپذیر به دنبال احیای دین خود هستند.
رادان با بیان اینکه مردم اصفهان شناسنامهای مشخص دارند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهر انقلاب، شهر کار، خدمت و تربیت نیروی انسانی است، تصریح کرد: شهید علی زاهدی و شهیدانی که در این گلستان شهدا خفتهاند، تربیتیافته این شهر بودند. علیالخصوص شهید زاهدی با شهادتش عظمت رژیم صهیونیستی را به زیر کشید.
فرمانده فراجا با بیان اینکه آفرینش ۹ دی توسط مردم انقلابی، متدین و پیرو خط ولایتفقیه، آتش فتنه سال ۱۳۸۸ را خاموش کرد، مردان و زنان غیور ایرانی را سنگر دارانی نامید که مدافع دین و حرمتهای آن هستند و فریبخوردگان جوامع غربی را به آغوش جامعه بازمیگردانند.
اگر این مردم نبودند سنگرها گرفته میشدوی ادامه داد: اگر این مردم نبودند سنگرها گرفته میشد؛ مردم افتخار کنید رئیسجمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است. حتی اگر قضاوت شود، مستحضر به رئیس قوه قضائیهای هستید که تمامقد پایکار طرح نور آمدند.
رادان افزود: بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند که از جمله آنها آقایان بانکی، نقدعلی و حاجیدلیگانی هستند.
فرمانده فراجا تصریح کرد: ما در سال ۱۴۰۲ در مأموریتهای مختلف بالغ بر ۹۳ شهید و در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۶ شهید در راه حراست از مردم داشتیم.
وی گفت: عهد میبندیم که مدافع خون شهدا باشیم و مسیر طرح نور را برای پاسداشت از دختران و مادران سرزمینمان ادامه دهیم، بر این عهد و پیمان استوار خواهیم ماند؛ دشمن بسیار تلاش کرد که شبهههای فراوان ایجاد کند و آزادیها را تحریف کرد.
رادان تصریح کرد: از دشمن سؤال میکنیم که در دانشگاههای آمریکا، فرانسه و انگلستان چه خبر است؛ از دانشجویان دختری که به آنها ستمها میشود و از شعار زن زندگی و آزادی که در آمریکا و اروپا می دادند چه خبر؟! آنها آزادی را برای خودشان تعریف میکنند.
فرمانده فراجا تأکید کرد: ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد میکنیم و پاسدار خون شهدا خواهیم بود.