Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "عبدالله بهرامی" گفت: تا سال 93 حدود 450 هزارقالیباف تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرارداشتند اما از سال 93 بهانه‌های سازمان تامین اجتماعی شروع شد و به بهانه‌های مختلف بیمه 250 هزار قالیباف قطع شد که درحال حاضر حدود 230 هزار قالیباف درسطح کشوربیمه هستند.

وی، با بیان اینکه دراین چند سال هیچ اقدامی برای برقراری بیمه قطع شده‌ها ازسوی سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفته، افزود: چند هزارمیلیارد حق بیمه‌ای که در این چند سال توسط بیمه گذاری که سهم خود را پرداخت کرده و دولت که یارانه را به حساب تامین اجتماعی پرداخت کرده بی اثرشده زیرا بافنده توانایی اینکه بیمه خویش فرما شود را ندارد و تمامی این هزینه‌ها از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف کشور، گفت: براساس آمار مرکز ملی فرش تعداد افراد بافنده یک میلیون نفر اعلام شده ولی آمار دقیقی وجود ندارد وباتوجه به کاهش‌هایی که درتولید فرش به وجود آمده‌،خروج اعضا ،عدم صادرات فرش وتعطیلی بسیاری ازکارگاههای بافندگی در دوسال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، 700 هزار بافنده در سراسر کشور فعال هستند.

بهرامی، ادامه داد: از 700 هزار بافنده حدود 230 هزار نفر بیمه هستند و3 سال پیش برای برطرف کردن این نقیصه یک تفاهم نامه با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان وعشایرمنعقد شده و اشخاصی که بیمه ندارند می‌توانند از بیمه اجتماعی این صندوق استفاده کنند.

وی، خاطرنشان کرد که 70 درصد حق بیمه این صندوق یارانه دولت است و بافنده درحداکثر حالت ماهانه 95 هزارتومان پرداخت می‌کند که برای مستمری، ازکارافتادگی و بازنشستگی است و فاقد پوشش درمانی است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف کشور، گفت: به دلیل اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر و صندوق تامین اجتماعی هر دو متعلق به وزارت تعاون هستند افراد می‌توانند سابقه بیمه خود را تنها یکدفعه از هرکدام این صندوق ها به آن یکی منتقل کنند.

بهرامی، با بیان اینکه اتحادیه قراردادی با شرکت بیمه تعاون درخصوص بیمه تکمیل درمان اعضا منعقد کرده است، گفت: به دلیل اینکه صندوق روستایی فاقد پوشش درمانی است برای اعضا بیمه تکمیل درمان خریداری شده که براساس قرارداد منعقد شده 18 درصد فرانشیز اضافه می‌شود تا قالیبافان فاقد بیمه پایه هم بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی بافندگان پوشش بیمه‌ای است که منجر به ادامه فعالیت آنها دراین بخش می‌شود اگر حمایت از این قشر مولد انجام نشود تعداد بسیاری ازبافندگان از این حرفه کناره گیری خواهند کرد و ایران جایگاه خود در رتبه های برتر دنیا در خصوص فرش را از دست خواهد داد.

پربیننده ترین شرکت های بیمه تخصصی زندگی بازده بهتری در سرمایه گذاری دارند توجه اندک جامعه پزشکی به بیمه نامه مسئولیت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت بیمه تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند

بیمارستان نظام مافی شوش بعنوان تنها بیمارستان موجود در شوش و کرخه با وجود مشکلات ساختاری و کمبود پزشک و کادر درمان با حداکثر توان و بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات درمانی به مردم این ۲ شهرستان و بیماران تروما (تصادفی) به جهت قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: در حالی که در بیمارستان های شهرستان های همجوار شوش یکی از دلایل اصلی نارضایتی مردم و مراجعان از برخورد نامناسب و نحوه رسیدگی پرسنل و کادر درمان است اما در بیمارستان نظام مافی ریشه مشکل و منشا نارضایتی ها متفاوت است.

بر اساس پیگیری های صورت گرفته، از ساعات ابتدایی تا پایانی شب ها، تعطیلی مراکز درمانی تامین اجتماعی، مطب ها و درمانگاه های خصوصی در سطح شهر های شوش و کرخه موجب افرایش شدید مراجعان و ازدحام در اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش و کُند شدن روند ارائه خدمات شده و عمده گلایه شهروندان از شلوغی بخش اورژانس این بیمارستان در این ساعات است.

در شهرستان شوش به لحاظ وجود چندین شرکت بزرگ صنعتی از دهه های گدشته دارای جمعیت بالای بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و انتظار بود این سازمان مانند نقاط دیگر دارای یک بیمارستان در شوش و کرخه با توجه به وجود آمار بسیار بالای بیمه شدگان در این شهرستان باشد.

بر پایه این گزارش، ضروری است که در شرایط فعلی سازمان تامین اجتماعی با افزایش ساعات کاری یا شبانه روزی نمودن درمانگاه های شوش و هفت تپه به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شهرستان های شوش و کرخه عمل کند.

افزایش ساعات کاری درمانگاه های تامین اجتماعی ضمن اینکه باعث کاهش آمار ورودی مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان شوش و افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات به بیماران اورژانسی شده از سوی دیگر موجب جلوگیری از تردد غیر ضروری شهروندان و طی نمودن مسیر جاده ترانزیتی تا بیمارستان نظام مافی می شود.

ورود جدی فرمانداران شوش و کرخه بعنوان رئیس شورای سلامت و تامین این شهرستان ها جهت افرایش ساعات کاری درمانگاه ها بعنوان‌ یک خواسته حداقلی از سازمان تامین اجتماعی مورد انتطار است.

قطعا با استفاده حداکثری از امکانات درمانگاه های تامین اجتماعی و نیز همراهی مراکز خصوصی در شوش و کرخه در کوتاه مدت باعث کاهش چشمگیر آمار مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان نظام مافی شوش و افزایش رضایت مندی مردم در ارائه خدمات خواهد بود.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900017

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند