Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@18:38:22 GMT

لزوم اجرای قرنطینه هوشمنددرکشور

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۰۴۹۲

لزوم اجرای قرنطینه هوشمنددرکشور

یک اپیدمیولوژیست با تاکید بر لزوم اجرای قرنطینه هوشمند در شرایط فعلی اپیدمی کرونا در کشور گفت: هوشمندی به این معناست که ما بتوانیم نقاط سیاه، گروه‌های پرخطر، جاهایی که شانس افزایش ابتلا و طغیان‌های بیماری و اپیدمی وجود دارد را شناسایی کنیم و به حداقل برسانیم. ناطقان: دکتر حمید سوری با اشاره به قرنطینه هوشمند گفت: ما واژه‌ای به نام ایزوله و جداسازی داریم و یک واژه هم به نام قرنطینه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرنطینه در جامعه و جمع انجام می‌شود اما ایزوله به معنی جداکردن فرد بیمار از سایر افراد سالم است؛ به نحوی که امکان انتقال را به حداقل برسانیم.



وی افزود: در ابتدای اپیدمی که ویروس وارد همه شهرها نشده بود می‌توانستیم قرنطینه معکوس انجام دهیم. قرنطینه مستقیم هم قرنطینه‌ای است که عملا افراد مبتلا را جدا می‌کنیم. زمانی در ابتدا می‌شد این کار را انجام داد زیرا هنوز گستردگی اپیدمی به صورت مبسوط در کشور ایجاد نشده بود اما وقتی دیگر نقطه‌ای در کشور نداشتیم که از بیماری مصون باشد، عملا دیگر امکان قرنطینه معکوس و مستقیم از بین می‌رود.

این اپیدمیولوژیست اظهار کرد: بر همین اساس انتشار بیماری و اپیدمی در جامعه یا به صورت فردی و پراکنده است، یا به صورت خوشه‌ای و جمعی و یا به صورت عمومی. کشور ما در مرحله سوم قرار داشته و اکنون باید قرنطینه هوشمند را پیش ببریم. با توجه به اینکه پوشش واکسیناسیون را طی چند هفته اخیر به سرعت بالا بردیم، جامعه به سمتی می‌رود که گویی جایی از کشور مصون شده و برخی مناطق و گروه‌هایی از جمعیت هنوز مصون نیستند. بر این اساس باید قرنطینه هوشمند انجام دهیم.

سوری در ادامه با بیان اینکه سالمندان یکی از گروه‌های پرخطر هستند که در کشور در اولویت واکسیناسیون قرار گرفتند، گفت: یک‌پنجم جمعیت پرخطر ما با اینکه واکسن وجود داشت، به هر دلیلی هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: در عین حال باید توجه کرد که عادی‌سازی جامعه با عادی‌انگاری متفاوت است و ما باید به سمت عادی‌سازی برویم. عادی‌سازی به این معناست که در حوزه مدیریت اپیدمی رفتاری کنیم که سازوکارهای اقتصادی جامعه، معیشت، کسب و کار و ... در حداکثر ممکن بچرخد و به صورت هوشمند باشد. هوشمندی هم به این معناست که ما بتوانیم نقاط سیاه، گروه‌های پرخطر، جاهایی که شانس افزایش ابتلا و طغیان‌های بیماری و اپیدمی وجود دارد را شناسایی کنیم و  به حداقل برسانیم. همچنین اگر جهش جدیدی در ویروس رخ داد که می‌تواند یک جمعیت را به صورت متفاوتی آلوده کند، افراد پرخطر را به طور نسبی با توجه به گروه‌های پرخطر قرنطینه کنیم.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا، وی درباره ایجاد محدودیت برای افرادی که واکسن تزریق نمی‌کنند، گفت: همانطور که اکنون بسیاری از کشورها به افراد بدون دو دز واکسن و تست منفی که حداکثر ۷۲ ساعت از آن گذشته باشد،  اجازه ورود نمی‌دهند، ما هم اعلام کنیم که اگر فردی نمی‌خواهد واکسن بزند، اشکالی ندارد، اما این افراد از یکسری خدمات اجتماعی محروم می‌شوند. این شیوه مورد قبول در دنیاست و در کشور ما هم امکان‌پذیر است و هیچ مغایرت قانونی، حقوقی، دینی و ارزشی ندارد. ما باید حتما به این سمت حرکت کنیم زیرا این کار به نوعی حفاظت از جان دیگران است.
منبع: ایسنا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قرنطینه هوشمند گروه های پرخطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید جلیل حسینی با اشاره به اجرای مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان گفت: در راستای صیانت از نیروی کار و در پیش بودن روز ایمنی و بهداشت کار این مانور اجرا شد.

حسینی، کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقای ایمنی با اولویت کارگاه‌های پرخطر را از اهداف این بازرسی‌ها برشمرد.

به گفته وی؛ از ۱۵ هزار و ۷۶۱ کارگاه مشمول قانون کار در استان‌ ۶۵۰ کارگاه پرخطر هستند که شامل رسته‌های معدن، ساختمان، تولید در حوزه صنایع پلاستیکی، لاستیکی، شیمیایی و فلزی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت