Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه در گرامیداشت روز بین المللی انهدام کامل سلاح های هسته ای تاکید کرد: اولین اولویت کنفرانس بازنگری آتی این معاهده بایستی اتخاذ تصمیم عینی در مورد خلع سلاح هسته ای باشد و در این راستاما از موضع گروه عدم تعهد برای آغاز مذاکرات یک کنوانسیون جامع در خصوص سلاحهای هسته ای حمایت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا، در چارچوب برنامه سالانه نشست مقامات عالی رتبه مجمع عمومی، گرامیداشت روز بین المللی انهدام کامل سلاحهای هسته ای (ششم مهر ماه) با حضور سران، وزرای امور خارجه و مقامات عالی رتبه کشورهای عضو سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد.

در این نشست، دکتر رضا نجفی، سرپرست معاونت حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان ضمن تشکر از برگزاری این نشست، مناسبت مزبور را فرصتی جهت تجدید پیمان جهانی برای پیگیری انهدام کامل سلاحهای هسته ای به عنوان اولویتی عینی دانسته و اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران، حفظ، ذخیره سازی، توسعه، کاربرد و اشاعه سلاحهای هسته ای را در سطح جهانی و منطقه ای قویا رد می کند.

وی اضافه کرد که از نظر ما، تحقق خلع سلاح هسته ای جهانی و رفع تهدید کاربرد این سلاحها یک مسئولیت حقوقی، سیاسی و اخلاقی تمام دولتها به طور عام و قدرتهای هسته ای به طور خاص است.

نجفی با اشاره به این که همچنان شاهدیم قدرتهای هسته ای و برخی از متحدین آنها بر بازدارندگی هسته ای تکیه می کنند، برنامه های آنها برای مدرن سازی و تقویت زرادخانه های هسته ای خود را نقض آشکار روح و مفاد معاهده منع اشاعه سلاحهای هسته ای عنوان کرد.

نماینده کشورمان در این نشست، رد مذاکره برای خلع سلاح هسته ای را نیز مغایر تعهد صریح آنها طبق ماده 6 معاهده مزبور دانسته و امریکا را به عنوان مسئول بن بست مذاکرات مربوطه اعلام کرده و اظهار داشت: ما از امریکا و سایر قدرتهای هسته ای می خواهیم به تعهدات بین المللی خود احترام بگذارند و در اسرع وقت به این تعهدات جامه عمل بپوشند.  

نجفی در بخش دیگری از سخنرانی خود، گفت: اولین اولویت کنفرانس بازنگری آتی این معاهده بایستی اتخاذ تصمیم عینی در مورد خلع سلاح هسته ای باشد و در این راستاما از موضع گروه عدم تعهد برای آغاز مذاکرات یک کنوانسیون جامع در خصوص سلاحهای هسته ای حمایت می کنیم.

طبق اظهار نجفی، ایران بر اهمیت اجرای قطع نامه سال ١٩٩۵ کنفرانس بازنگری در خصوص خاورمیانه تاکید کرده و سلاح‌های هسته ای رژیم اسرائیل را تهدیدی برای صلح و امنیت خاورمیانه و ورای آن می داند که مانع تحقق خاورمیانه عاری از سلاحهای هسته ای است و جامعه بین المللی بایستی بر لزوم الحاق بی قید و شرط  این رژیم به ان پی تی به عنوان یک عضو غیر هسته ای و پذیرش پادمان جامع آژانس مجددا تاکید کند.  

وی در پایان ضمن ادای احترام به قربانیان سلاحهای هسته ای، تنها راه اطمینان از عدم کاربرد این سلاحها را انهدام کامل آنها عنوان کرد.

شایان ذکر است که پیشنهاد اولیه گرامیداشت روز بین المللی انهدام کامل سلاحهای هسته ای از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح و با حمایت گروه عدم تعهد و تصویب مجمع عمومی سازمان ملل در دستورکار سالانه مجمع قرار گرفته  و هر سال برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هسته ای امور خارجه سازمان ملل متحد نیویورک امور بین الملل جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی خلع سلاح هسته ای سلاح هسته ای ایران خاورمیانه جامعه بین المللی ان پی تی اسلامی ایران مجمع عمومی سازمان ملل سازمان ملل متحد رضا نجفی انهدام کامل سلاح خلع سلاح هسته ای سلاحهای هسته ای هسته ای بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!