Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-29@01:42:41 GMT

آوای سنج و دمام بوشهری در اربعین ترکیه+عکس

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۱۲۷۱

آوای سنج و دمام بوشهری در اربعین ترکیه+عکس

نمایش آیینی تجلی حقیقت توسط گروه فرهنگی هنری هومهر از بوشهر امروز در ازمیر ترکیه با محتوای حادثه عاشورا شامل نوحه خوانی، نمایش تعزیه و سنج و دمام است که توسط هنرمندان بوشهری در سالن فرهنگی عدنان سایگون اجرا شد.

به گزارش جنوب نیوز، نمایش آیینی تجلی حقیقت توسط گروه فرهنگی هنری هومهر از بوشهر امروز در ازمیر ترکیه اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی جلالی مدیر گروه فرهنگی و هنری هومهر اظهار داشت: گروه فرهنگی هنری هومهر از استان بوشهر به دعوت کنسولگری ایران در ترکیه برای اجرای آیین فرهنگی و هنری تجلی حقیقت ویژه ایام اربعین در سالن عدنان شهر ازمیر ترکیه به اجرای برنامه پرداخت.

سنج و دمام بوشهری در ترکیه

این ویژه برنامه فرهنگی هنری با محتوای حادثه عاشورا شامل نوحه خوانی، نمایش تعزیه و سنج و دمام است که توسط هنرمندان بوشهری در سالن فرهنگی عدنان سایگون اجرا شد.

گروه فرهنگی و هنری هومهر استان بوشهر پیش از این طرح تجلی حقیقت ویژه ایام اربعین را در کشورهای آلمان و لهستان اجرا کرده بود امسال نیز کنسولگری ایران در ترکیه این گروه را برای اجرای این طرح به ترکیه دعوت کرد.

جواد معبودی فر سرکنسول ایران در استانبول در مورد اجرای گروه بین المللی فرهنگی و هنری هومهر در ازمیر گفت: ابتدا باید از حضور گروه فرهنگی و هنری هومهر از استان بوشهر در ازمیر ترکیه قدردانی کنم.

 

وی افزود: اجرای گره هومهر خوب و برنامه وزینی بود و حضار از اجرای گروه لذت بردند و  این مدل اجرای آیین نمایشی برای تماشاگران جدید بود.

معبودی‌فر افزود:  ازمیر ایرانیان زیادی دارد و ما همیشه علاقه‌مند به ارائه خدمت به این ایرانیان در زمینه‌های مختلف از جمله آیین‌های فرهنگی و مذهبی بودیم.

گروه هومهر به استانبول دعوت می‌شود

سرکنسول ایران در ترکیه گفت: در این رابطه امسال آیین عاشورا را در استانبول برگزار کردیم و تصمیم گرفتیم آیین ویژه اربعین در شهر ازمیر برگزار شود.

وی در مورد نحوه آشنایی با گروه هومهر گفت: ویژه برنامه‌های طرح " تجلی حقیقت" گروه هومهر در شهرهای مختلف آلمان و لهستان دیده بودم که اجرای بسیار خوبی بود و لذا تصمیم گرفتیم برای اربعین امسال از گروه هومهر در ازمیر دعوت کنیم.

وی ادامه داد: مطمئن هستم که میزبان خیلی خوبی نبودیم لذا از هنرمندان گروه هومهر عذر خواهی می‌کنم.

 

لذت تماشاگران ترکیه‌ای از نمایش فرزندان بوشهر

معبودی‌فر گفت: اجرای امشب بی‌نظیر بود، با توجه به حضور تماشاگرانی از کشور ترکیه در اجرای امشب در ابتدا احساس می‌کردم یک مقدار شرایط برای ایشان سخت باشد اما پس از توضیحات پایان اجرا که از سوی سرپرست گروه هومهر انجام شد تماشاگران بسیار لذت بردند و همچنین دو هدیه‌ای که از طرف گروه هومهر به معاون شهردار و معاون استاندار ازمیر اهدا شد آنان را شگفت زده کرد.

سرکنسول ایران در ترکیه تصریح کرد: همچنان ویژه برنامه‌های فرهنگی ما ادامه خواهد داشت و علاقمند هستیم گروه هومهر را برای اجرا در استانبول دعوت کنیم.

اهدای سازهای سنتی و آیینی بوشهر به مسؤولان استان ازمیر ترکیه 

از سوی گروه بین المللی فرهنگی و هنری هومهر در پایان اجرای آیین نمایشی تجلی حقیقت ویژه اربعین در شهر ازمیر ترکیه،  یک دمام و یک نی از سازهای سنتی و آیینی بوشهر از سوی مهدی جلالی سرپرست گروه فرهنگی و هنری هومهر به معاون استاندار و همچنین معاون شهردار ازمیر ترکیه اهدا شد.
همچنین جلالی یک عدد دمام و نی از سازهای موسیقی آیینی و مذهبی بوشهر به معبودی فر سرکنسول ایران در ترکیه اهدا کرد.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: گروه فرهنگی و هنری هومهر سرکنسول ایران ایران در ترکیه هنری هومهر ازمیر ترکیه فرهنگی هنری گروه هومهر تجلی حقیقت سنج و دمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری

مسئول امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: همزمان با روز معمار و شروع هفته فرهنگی اصفهان مانور نمایشی شهر فرهنگ با هدف اطلاع رسانی خدمات غیرحضوری و مباحث شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان به عنوان شهر پیشرو در این زمینه در حال اجرا است.


عادل فتوحی نیا  با بیان اینکه از جمله راه‌های آشنایی شهروندان با خدمات قابل ارائه شهری، روی آوردن به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از مردم برای مردم با مشارکت گروه‌های نمایشی است افزود:  معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با همکاری و همراهی اداره توسعه فرهنگ شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اقدام به برگزاری فراخوان و اجرای مانور نمایشی (شهر فرهنگ) به منظور ارتقای فرهنگ استفاده از خدمات غیرحضوری و نقش معماری در هویت شهری کرده است.


او گفت: مانور‌های نمایشی شهر فرهنگ در واقع نقطه اتصال فرهنگ و هنر با معماری و انتقال معانی و فرهنگ سازی از طریق هنر در شهر خواهد بود که به خوبی ارتباط میان دستگاهی مجموعه‌های شهرداری در ارائه و معرفی خدمات به شهروندان محترم را به نمایش می‌گذارد.


مسئول امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: این برنامه تا ۹ اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در ۴ نقطه از معابر پرتردد شهر از جمله چهارراه شیخ صدوق، چهارراه تختی، چهارراه آپادانا و پل بزرگمهر نزدیک به ۱۵۰ اجرای نمایشی خواهند داشت.



باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت