Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@08:00:32 GMT

قیمت طلای جهانی به مسیر صعود بازگشت

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۱۳۴۹

قیمت طلای جهانی به مسیر صعود بازگشت

ایران اکونومیست- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش اندک بازده اوراق قرضه آمریکا، افزایش یافت اما به دلیل انتظارات بالایی که درباره افزایش نرخ های بهره وجود دارد، همچنان نزدیک به پایین‌ترین رکورد هفت هفته اخیر ماند.

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۷۴۰ دلار و ۱۹ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۷۲۶ دلار و ۱۹ سنت سقوط کرده بود که پایین ترین قیمت از ۱۱ اوت بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۴۹ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۸ درصد کاهش، در ۱۷۳۷ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC گفت: آنچه که امروز صبح مشاهده می کنید تنها یک بهبود فنی است. خوش بینی بسیار اندکی برای طلا در حال حاضر وجود دارد. ما تا پایان سال ۲۰۲۲ طلا را در حدود ۱۵۰۰ دلار خواهیم دید به خصوص که تا آن زمان روند تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه تکمیل شده است و بانک مرکزی آمریکا به دنبال آغاز افزایش نرخ‌های بهره خواهد بود.

شاخص دلار نزدیک به بالاترین رکورد بیش از ۱۰ ماه گذشته که روز سه شنبه به آن صعود کرده بود، ایستاد. با این حال بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله اندکی کاهش پیدا کرد. بازده بالاتر هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازدهی است، افزایش می دهد.

جیمز بولارد، رییس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس روز سه شنبه گفت: تداوم تورم بالا ممکن است گامهای جدی تر از سوی بانک مرکزی آمریکا از جمله دو دور افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۲ را ایجاب کند.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی که در برابر کمیته بانکی سنای آمریکا داشت، اظهار کرد: اقتصاد آمریکا هنوز با دستیابی به اشتغال حداکثری فاصله دارد. اشتغال حداکثری معیار بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره است.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، از ۹۹۰.۳۲ تن روز دوشنبه به ۹۹۰.۰۳ تن در روز سه شنبه کاهش پیدا کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۲۲ دلار و ۵۲ سنت معامله شد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۶۹ دلار و ۷۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد افزایش، به ۱۸۹۶ دلار و ۲۳ سنت رسید.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: افزایش نرخ های بهره بانک مرکزی آمریکا برای تحویل فوری درصد افزایش سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافته است که یکی از دلایل آن می‌تواند نشانه‌هایی از وضع سیاست‌های سختگیرانه پولی توسط فدرال رزرو در اجلاس امروز باشد.
کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد کاهش به 2283 دلار و 23 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.38 درصدی به 2294 دلار و 10 سنت رسیده است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/11

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.
اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
بالا رفتن تورم باعث شده تاجران انتظار خود از کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین بیاورند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد.
نرخ بالای بهره به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را پایین می‌آورد. 
ارزش دلار هم افزایش یافته و به بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.01 درصد کاهش به 26 دلار و 65 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.26 درصدی 935 دلار و 43 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/58

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد