Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، حسین رضایی نیا، نوازنده و داور بخش دف جشنواره پانزدهم با بیان اینکه برخی نوازنده ها در دل این جشنواره ارتقا یافتند، گفت: زمینه ایجاد انگیزه برای شرکت کنندگان فراهم شود. از آنجا که ورود به دانشگاه های موسیقی به واسطه پذیرش محدود، سخت است، از دل جشنواره موسیقی جوان به هر دانشگاه یک تا ۲ نفر برای ادامه تحصیل معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در این صورت، علاوه بر افزایش اعتبار جشنواره، هنرجویان بدون کنکور و واسطه امکان تحصیل پیدا می کنند.

رضایی نیا با اشاره به نقش تاثیرگذار جشنواره در روند موسیقی کشور، اظهار داشت: این تاثیرگذاری به قدری بود که هر سال بر تعداد شرکت کنندگان افزوده می شود.

وی ادامه داد: جشنواره موسیقی جوان، یکی از معتبرترین جشنواره هایی است که در ایران برگزار می شود و آثار آن را کارشناسان متبحری بررسی می کنند. همین مسأله به دیده شدن نوازندگان جوان کمک بسزایی کرد. البته نمی توان از نقش فضای مجازی در معرفی و دیده شدن شرکت کنندگان غافل شد.

رضایی نیا با اشاره به حضور اکثریت اساتید موسیقی در جایگاه داور جشنواره موسیقی جوان و اعتباربخشی به این رخداد موسیقایی، گفت: سال هاست بسیاری استادان موسیقی به واسطه ضعف در مدیریت جشنواره موسیقی فجر در آن حضور پیدا نمی کنند و نسبت به آن دلسرد شده اند؛ اما در ترکیب هیأت داوران جشنواره موسیقی جوان، پیشکسوتان و بزرگان موسیقی حضور دارند.

داور پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، ادامه داد: این مسأله نه تنها باعث اعتبار بخشی به جشنواره شد بلکه برای جوانان علاقه ایجاد کرد، چرا که مشاهده آثار جوانان توسط هنرمندان پیشکسوت باعث افزایش انگیزه می شود.

این نوازنده دف درباره داوری پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، بیان کرد: هیأت داوران امسال اجازه مشاهده تصویر بینندگان را نداشتند و داوری ها فقط از طریق شنیدن صدای ساز صورت گرفت. داورها حتی اسم شرکت کنندگان و مشخصات آنها را هم متوجه نشدند و فقط بر اساس صدای ساز نمره دادند.

وی در خصوص نقاط قوت و ضعف شرکت کنندگان، گفت: نقطه قوت کمتر در آثار شرکت کننده دیده شد چرا که خلاقیت کمتر بود؛ شرکت کنندگان، آثار تکراری و کپی شده را اجرا می کردند. خلاقیت نداشتن در این آثار موج می زد اما در کل رقابت نزدیکی بین شرکت کنندگان وجود دارد.

داور پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با اشاره به نقاط قوت شرکت کنندگان دوره پانزدهم جشنواره، اظهار داشت: حضور در چنین جشنواره ای، نقطه قوت هر شرکت کننده است چرا که بواسطه این رویداد مهم موسیقی دیده می شوند و به آنها در زمینه موسیقی می افزاید.

به گزارش ایرنا، داوری‌های مرحله مقدماتی بخش موسیقی ایرانی و کلاسیک پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در حال اتمام است و به زودی نتایج مرحله اول از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود.

برچسب‌ها جشنواره موسیقی جوان دانشگاه موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی جوان دانشگاه موسیقی جشنواره موسیقی جوان دانشگاه موسیقی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان جشنواره موسیقی جوان شرکت کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس از ۳۱ فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.

 جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور ۱۱ گروه موسیقی ملی از روز جمعه ۷ اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.

وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه‌های در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره ۸۱ اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار ۹ اثر به بخش پایانی راه یافته است.

جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور ۳۰ ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.

وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره‌های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳