Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاسی خبرگزاری فارس، دفاتر شمال غرب اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات بی اساس برخی مقامات جمهوری آذربایجان تاکید کردند: ما بعنوان دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان شمال‌غرب کشور این اقدام سخیف را قویاً محکوم می‌کنیم و انزجار خود را از افراد و گروه هایی که بدنبال ایجاد تشنج در روابط ریشه‌دار ایران و جمهوری آذربایجان هستند اعلام می داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن این بیانیه به شرح زیر است: 

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و به تبع آن انقضای قرارداد ترکمانچای در حالیکه جمهوری تازه تاسیس آذربایجان در ضعف مطلق قرار داشت اما جمهوری اسلامی ایران به جهت احترام به خواست مردم آذربایجان مبنی بر تاسیس دولت مستقل از حقوق و توانایی خود در بازپس گیری سرزمین های تاریخی خویش از تشکیل دولت جدید آذربایجان حمایت و آن را به رسمیت شناخت.

متأسفانه پس از اظهارات مخرب برخی مقامات جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران، شاهد اظهار نظر غیر مسوولانه و مخرب آقای الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در رابطه با اقدام حاکمیتی برگزاری رزمایش نظامی ایران هستیم.

اولاً باید این نکته را متذکر شویم که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان اظهار نظر هیچ دولتی اعم از ضعیف و قدرتمند را در خصوص مسائل و سیاست های داخلی و خارجی خود را نخواهد پذیرفت. ما بعنوان دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان شمال‌غرب کشور این اقدام سخیف را قویاً محکوم میکنیم و انزجار خود را از افراد و گروه هایی که بدنبال ایجاد تشنج در روابط ریشه دار ایران و جمهوری آذربایجان هستند اعلام می داریم.

ثانیاً، از دولت جمهوری آذربایجان می خواهیم با مشخص نمودن مواضع خود در قبال جمهوری اسلامی ایران که در بزنگاه های حساس تاریخی تکیه گاه مهمی برای این کشور بوده است، زمینه های تخریب روابط دو کشور را از میان بردارد و با عذرخواهی رسمی از ملت و دولت ایران خطای فاحش خود را جبران نماید.

ثالثاً، هشدار می‌دهیم صبر ملت، دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در قبال گستاخی ها و یاوه گویی های مسئولین جمهوری آذربایجان بی پایان نخواهد بود و در صورت تکرار این دست اظهار نظرها با واکنش قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

رابعاً، ما به عنوان تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان علت این اظهارات تخاصم جویانه را دخالت‌ها و نفوذ گروه‌های صهیونیستی در بدنه دولت جمهوری آذربایجان دانسته و آن را شدیدا محکوم می‌نماییم و صادقانه از دولتمردان جمهوری آذربایجان میخواهیم این کشور و ملت را که جزو سرزمین های اسلامی است از واقعیت های تاریخی و فرهنگی خود دور ننماید.

در پایان اعلام می داریم ملت جمهوری آذربایجان که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارند را  برادران و خواهران خود می دانیم و تمامی انتقادات ما متوجه دولت جمهوری آذربایجان می باشد و امیدواریم این دولت با تصحیح رویه های خود موجبات تحکیم روابط دو کشور- که با سیاست های غلط جمهوری آذربایجان در معرض آسیب است - را فراهم آورد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی تبریز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تبریز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان دانشجویان ایران تبریز جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه جمهوری اسلامی ایران جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: ایثارگران به عنوان میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند و با کار جهادی برای رفع مشکلات مردم و جامعه ایثارگران باید گام برداشت.

ابوطالب شفقت، امروز در دیدار صمیمی با گروه‌ها و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در مجتمع توانبخشی ایثار اظهار کرد: ایثارگران و جانبازان شاهدان قابل رویت هستند.

استاندار لرستان افزود: برای دیدن شهدای والامقام باید بصیرت داشته باشیم و باید از شهدا درس بگیریم.

وی از ایثارگران به عنوان میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: با مهربانی مردم به ویژه جامعه ایثارگر مشقت کاری برای ما آسان می‌شود.

شفقت خاطرنشان‌کرد: در دوران بعد از انقلاب ضمن اینکه دشمنان هجمه‌های مختلفی برای ما داشتند و دارند و خواهند داشت، با وجود همه این مشکلات توانسته ایم رو به جلو حرکت کنیم. 

وی بیان‌ کرد: تمام توان و تلاش را بکار خواهیم گرفت که مشکلات را برطرف کنیم و مسئولین باید جهادی کار کنند تا کم‌کاری‌ها جبران شود. 

استاندار لرستان با اشاره به نقش ایثارگران در جامعه اظهارکرد: به پشتیبانی جامعه ایثارگر افتخار می‌کنم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟