Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تعطیلی مدارس دخترانه پس از تسلط طالبان بر کابل، این گروه اعلام کرد که کار بروی دستورالعمل بازگشایی مدارس دخترانه ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، طالبان اعلام کرد که کار بر روی دستورالعمل بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان ادامه دارد.

پیش از آن تعدادی از نمایندگان زنان از طالبان خواسته بودند که مدارس در مقطع راهنمایی و دبیرستان بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان ابراز امیدواری کرد که به زودی دستورالعمل بازگشایی مدارس دخترانه تدوین شود.

وی گفت: ما سعی می‌کنیم دستور العمل به گونه‌ای باشد که دختران بتوانند در محیطی امن تحصیل خود را ادامه دهند.

کریمی درباره زمان تدوین و جزئیات این دستورالعمل اظهارنظر نکرد.

بیشتر مدارس پایتخت افغانستان پس از روی کار آمدن طالبان در ماه گذشته تعطیل شدند. مدارس متوسطه پسرانه در چند هفته گذشته بازگشایی شد، اما دختران از رفتن به مدرسه محروم ماندند.

این اقدام طالبان با واکنش‌های گسترده مواجه شده است.

در این راستا، «حامد کرزی»، رئیس جمهور پیشین افغانستان گفته بود که دختران افغان باید هرچه زودتر به مدرسه بازگردند و تاکید کرد که این موضوعی است که وی به شدت از آن حمایت می‌کند.

کرزی تاکید کرده بود که افغانستان بدون زنان تحصیل کرده کشور مرفه‌ای نخواهد بود.

از سوی دیگر صندوق کودکان سازمان ملل ضمن استقبال از بازگشایی مدارس پسرانه در افغانستان، خواستار بازگشایی مدارس دخترانه در این کشور شد.

یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد: مهم است که تمامی دختران در تمامی سنین بدون تاخیر به تحصیل خود ادامه دهند و به همین دلیل نیاز است که تا معلمان زن افغان کار خود را از سر بگیرند.

یونیسف با بیان اینکه عدم تحصیل دختران فرصت سوزی برای افغانستان است، افزود: حتی پیش از تحولات اخیر ۴.۲ میلیون کودک افغان که ۶۰ درصد آن‌ها دختران هستند از ادامه تحصیل در این کشور محروم بودند.

اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به عدم بازگشایی مدارس دخترانه گفت: دولت موقت طالبان درباره دستورالعمل بازگشایی مدارس دخترانه در حال رایزنی است و به زودی این مدارس نیز بازگشایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طالبان بازگشایی مدارس افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • اجرای طرح حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه | وظایف را انجام ندهیم، جامعه به بی‌حیایی دچار می‌شود
  • اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند»
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند