Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دستگاه "وایندر نخ" از جمله دستاوردهای این شرکت است که کار آن تولید دوک‌ها یا بوبین‌هایی است که بر روی آن‌ها نخ به صورت منظم و با تراکم خاصی پیچیده می‌شود. این دوک‌ها در مصارف رنگرزی، دوخت، بافت و حتی فرش‌بافی استفاده می‌شود. نمونه اولیه قابل‌استفاده این محصول سال ۱۳۹۴ آماده شد و به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از شاخصه‌های مهم این دستگاه بومی بودن تمامی مراحل تولید آن است؛ به گونه‌ای که محصول هزینه کمتری نسبت به رقبای خارجی دارد، علاوه بر آن این دستگاه کیفیت و پیچش خوبی دارد و برای ریسندگی و مواردی از این دست، مناسب است.

 این مجموعه، شعار تولید ایرانی و کیفیت جهانی را سرلوحه راه خود قرار داده و سعی کرده است با خلاقیت و دانش فنی، محصولات درخور صنعت نساجی کشور و همین‌طور سایر صنایع ارائه کند. محصولات تولیدی کاملاً بیانگر جایگاه نوآوری، تحقیق و توسعه در این گروه دانش بنیان است.

محصول تولید شده نمونه‌های خارجی از کشورهایی مانند هند، ترکیه، چین و حتی سوئیس دارد، اما نمونه داخلی باکیفیت بالا، همانند محصول این شرکت وجود ندارد. صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها، این محصول را مقرون‌به‌صرفه می‌کند. در این شرکت عملکرد، سرعت و مکانیزم دستگاه‌ها با توجه به نیاز مشتری بومی‌سازی می‌شوند.

برچسب‌ها صنعت نساجی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت نساجی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها صنعت نساجی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در دیدار روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور بر تداوم همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجهیز گمرکات کشور به دستگاه‌های آشکارساز کامیونی تاکید کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار که رضوانی‌فر میزبان دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و معاونانش بود، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک با اشاره به دشواری شرایط کار کارکنان گمرک در مناطق مرزی و محروم بر ضرورت تجهیز اماکن گمرکی تاکید و خواستار حمایت جدی از گمرک در تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شد.

وی با اشاره به حجم کالا‌هایی که از مناطق آزاد و ویژه به گمرکات داخلی ترانزیت می‌شود، تجهیز متناسب و همسطح تمام گمرکات را در جهت ساماندهی تجارت کشور یک ضرورت برشمرد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران افزود: وضعیت گمرکات خصوصا در نواحی مرزی می‌بایست متناسب با حجم تجارت خارجی کشور ارتقا یابد و این امر نیازمند توجه و حمایت جدی نهاد‌های تصمیم‌گیر است.

رضوانی‌فر تاکید کرد: در گمرکات کشور در دو سال گذشته به اندازه تمام مدت زمان قبل از آن، دستگاه آشکارساز کامیونی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، با این‌حال، گمرک کماکان نیازمند تجهیز به دستگاه‌های آشکارساز است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نیز در این دیدار از تبیین نیازمندی‌های اساسی کشور استقبال کرد و افزود: این تبیین چنانچه منطقی و مستدل مطرح شود می‌تواند به یک گفتمان در محافل مدیریتی کشور تبدیل شود و قابلیت تحقق آن را افزایش دهد.

دهقانی فیروزآبادی بر تداوم حمایت از گمرک در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده آن و تجهیز گمرکات کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان