Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@16:52:51 GMT

ماجرای ادغام ایران خودرو و سایپا چه بود؟

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۲۱۱۵

ماجرای ادغام ایران خودرو و سایپا چه بود؟

 داود میرخانی، دبیر وقت انجمن خودروسازان در این مورد گفته بود: در این شیوه، نیروی محرکه و شاسی محصولات دو شرکت یکسان اما هر شرکت در طرحی و ساخت بدنه خودرو می‌تواند تغییر ایجاد کند.

وی افزود: این دو شرکت خودروسازی در حال مذاکره برای تدوین راهکارهای اجرایی ادغام به‌صورت «پلت‌فرم» هستند که احتمالا ۶ ماه تا یک سال به طول خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه اگر مساله پیوستن به سازمان تجارت جهانی نبود، ادغام خودروسازان مطرح نمی‌شد، گفت: وقتی بحث واردات خودرو است باید زمینه‌های رقابت خودروسازان داخلی با ادغام و درنتیجه با افزایش کیفیت و کاهش قیمت تامین شود.

وی ادامه داد: بانک‌های دولتی کشور هیچ‌گونه وام بلندمدتی به صنعت نمی‌دهند و بازار پول و سرمایه ما عمدتا انحصاری است و اگر قصد آزادسازی است، چرا ورود بانک‌ها و موسسات مالی به بازار ایران آزاد نمی‌شود تا صنعتگران ما بتوانند تسهیلات مالی موردنیاز خود را به‌صورت بلندمدت و با نرخ ۳ تا ۴ درصد دریافت کنند؟

میرخانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در محیط رقابت صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: رقابت با واردات خودرو صورت نمی‌گیرد و انجمن خودروسازان با این نوع رقابت مخالف است.منبع: اقتصادنیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران خودرو سایپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سایپا اعلام کرد: پیرو اعلام نتایج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع نمایندگیها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه مذکور در سال گذشته نسبت به ثبت نام اولیه خودرو ساینا اس با استاندارد ۸۵ گانه، شاهین G، شاهین با گیربکس اتوماتیک، کوییک GX و کوییک GXR اقدام نموده در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ پیامک به آنها ارسال شده میرساند، امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام مطابق شرایط ذیل فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: غافلگیری سایپا برای متقاضیان خودروی ساینا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229187 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • 12 محصول ایران خودرو و سایپا ارزان شد + جدول قیمت
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کف قیمت خودرو در بازار
  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران