Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:11:12 GMT

شب شعر دفاع مقدس در جوار حافظ شیرازی به چله رسید

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۲۳۹۸

شب شعر دفاع مقدس در جوار حافظ شیرازی به چله رسید

بنا بر مطلب ارسالی روز چهارشنبه روابط عمومی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، سرپرست این اداره‌کل در آیین شب شعر چله گفت: شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران هشت ساله دفاع مقدس، فرهنگ ایثارگری را برای ما به یادگار گذاشتند.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه فارس: کار، تلاش و تولید به روحیه ایثارگری نیاز دارد

مصطفی هاشمی با تاکید بر ضرورت برجسته شدن روحیه ایثارگری در جامعه کار،تلاش و تولید،افزود: اکنون عرصه سازندگی و جنگ اقتصادی است و خانواده شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس ظرفیت‌هایی برای انتقال روحیه ایثارگری به عرصه اقتصادی کنونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز زمانه عمل و نه حرف است اظهار داشت: در حال حاضر عرصه تولید و کار به روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی نیاز دارد نه شعار.

 سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس تاکید کرد: عرصه سازندگی اکنون نیازمند عمل گرایی است تا این سرزمین را به پاسداری از خون شهدا به هدف‌ اقتصادی که شایسته آن است برسانیم.

تبیین و بهره برداری از دفاع مقدس بعنوان گنجینه‌ای پرسود نیازمند تفکر است  

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر استان فارس نیز در این مراسم گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری دفاع مقدس گنجینه‌ای پرسود است.

سرگرد پاسدار محمدجواد مختاری افزود: توانایی تبیین و بهره برداری از این معدن پرسود ازجمله مسائلی است که باید روی آن تفکر و تعمل شود.

وی ادامه داد: جوانان نسل اول انقلاب با خون خود به جهانیان فهماندن که در راه امنیت این مرز و بوم با کسی شوخی ندارند و در این مسیر حاضر به فدا کردن جان خود هستند و در گام دوم وظیفه جوانان و باتجربه‌ها این است که برای پایداری اقتصادی کشور تلاش کنند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر استان فارس با تاکید بر اینکه همه ما مدیون خانواده شهدا و ایثارگران هستیم،بیان کرد: همه باید برای نظام سربازی و در این مسیر پایمردی کنیم.

وی بیان کرد: امسال هم‌افزایی خوبی در جامعه کارگری ،کارفرمایی و تشکلات برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس انجام و این برنامه‌ها علیرغم شیوع کرونا به بهترین شکل ممکن با بهره از فضای حقیقی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فضای مجازی برگزار شد.       

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس: فارس سرشار از جاذبه گردشگری است

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس نیز در ادامه این مراسم گفت: فارس در تمامی زمینه‌های گردشگری از ظرفیت های اعلایی برخوردار است بعنوان مثال در گردشگری مذهبی حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) یکی از نقاط برتر گردشگری فارس است.

هادی شه‎دوست شیرازی افزود: در گردشگری ادبی وجود حضرت  سعدی و حافظ شیرازی از مقاصد برتر است و همچنین در گردشگری طبیعی شهرستان های استان دارای جاذبه های بی‌بدبل گردشگری‌اند.

شه‌دوست شیرازی با بیان اینکه استان فارس سرشار از جاذبه‌های گردشگری است، افزود: امیدواریم بتوانیم آن طور که شایسته است این داشته ها را به رخ جهانیان بکشیم.

وی ادامه داد: ویژگی خاص هفته گردشگری امسال تقارن آن با هفته دفاع مقدس است که دفاع مقدس ، دفاع از ارزش‌ها و همین داشته ها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: برای اینکه بتوانیم برنامه‌های گردشگری را به‌طور منظم داشته باشیم برای اولین بار دبیرخانه رویدادهای دائمی گردشگری فارس در این استان راه‌اندازی شده تا استان رویداد محور باشد.

او ادامه داد: دفاع مقدس یک رویداد ارزشمند است و در این دبیرخانه به دنبال پوشش تمام ذائقه ها هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اظهار  کرد: گردشگری مذهبی ما کاری به فصل و شرایط دیگر انواع گردشگری ندارد و این نوع گردشگری دلی است که یکی مزیت‌های نسبی برای شهر شیراز است.

دفع تهاجم و حفاظت از خاک

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله شیراز نیز در این آیین گفت: رعایت حجاب از واجبات است اما مردم با هر نوع پوششی باید به گلزار شهداء بروند و مشاهده کنند که چه جوانان و نوجوانانی برای حفظ سرزمین و آرامش کنونی ما خون خود را نثار کرده اند.

حجت الاسلام ابراهیم مصطفوی افزود: پهلوی و قاجار ایران را تکه تکه کردند اما در دوران ۸ ساله دفاع مقدس ضمن دفع تهاجم حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشد.

در ابتدای آیین شب شعر چله حجت الاسلام انصاری نژاد مسول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان فارس، دکتر مرادی، هادی فردوسی ،محمد میلاد دانشور ، محمدجواد تهرانی و ... از شعرای برجسته ملی و استانی اشعاری در حوزه پایداری،مقاومت و دفاع مقدس خواندند.

رونمایی از کتاب نظم در بزم عشق

در ادامه این مراسم از اثر ادبی و کتاب نظم در بزم عشق نوشته زهرا باقری نیز رونمایی شد.

در پایان این مراسم ادبی از خانواده شهدا و رزمندگان جامعه کارگری،کارفرمایی و تعاونگران استان فارس نیز تجلیل شد.

تجلیل از خانواده شهداء کارگری،کارفرمایی و تعاونگران فارس

برچسب‌ها گردشگری کارفرما کارگر تعاونی هفته دفاع مقدس شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کارفرما کارگر گردشگری کارفرما کارگر تعاونی هفته دفاع مقدس شیراز فارس گردشگری و صنایع دستی فارس مدیرکل میراث فرهنگی روحیه ایثارگری خانواده شهدا استان فارس دفاع مقدس اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 

 پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز