Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:04:41 GMT

جان بخشی فرزند شهید حافظی به ۵ بیمار

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۲۴۷۸

جان بخشی فرزند شهید حافظی به ۵ بیمار

پنج عضو «علی‌اکبر حافظی» فرزند شهید «محمدعلی حافظی عسگری» از مشهد مقدس با تأسی از پدر شهیدش، بر اساس وصیت‌نامه در راه نجات جان هموطنان خود اهدا شد.

به گزارش ایسنا، در پی مرگ مغزی «علی اکبر حافظی» فرزند شهید «محمد علی حافظی عسگری» ۴۶ ساله ساکن مشهد اعضای بدن او به نیازمندان اهدا شد.

 دکتر ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر توضیح داد: در هزار و نود و دومین عمل پیوند اعضا پنج عضو این فرزند شهید به بیماران نیازمند عضو به صورت رایگان اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این اعمال جراحی قلب  به بیمار  ۳۹ ساله ساکن نیشابور و کبد به بیمار  ۵۵ ساله ساکن چناران، قرنیه‌های چشم به هموطنان بیمار به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست این مرحوم نیز برای پیوند به بیماران سوختگی به بیمارستان امام رضای مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: زنده یاد علی اکبر حافظی از بیمارستان جواد الائمه مشهد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه معرفی شد و پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت. زنده یاد علی اکبر حافظی سه روز گذشته در عین سلامت، به خانواده خود اعلام کرده بود که در صورت وفات در هر زمان، اعضایش برای نجات جان هموطنان بیمار اهدا شود.

این فرزند شهید با تأسی از پدر شهیدش، ایثارگری، از خودگذشتگی، نوعدوستی و نجات جان هموطنان خود را در قالبی دیگر رقم زد. علی اکبر (مجتبی) حافظی فرزند شهید محمدعلی حافظی عسگری از شهدای دفاع مقدس بود.

«محمد علی حافظی عسگری» در هفتم خرداد ۱۳۳۱ متولد شد. وی در دوران دفاع مقدس بارها به جبهه اعزام و در عملیات میمک و خیبر از ناحیه دست مجروح شد، در ۲۳ اﺳﻔﻨﺪ ۱۳۶۳ در عملیات «ﺑﺪر» در ﺟﺰﻳﺮه ﻣﺠﻨﻮن به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای خواجه ربیع مشهد به خاک سپرده شد.

از شهید والامقام دو فرزند دختر و دو فرزند پسر به یادگار ماند که مرحوم علی اکبر و مصطفی نام پسران اوست.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس اهداي عضو فرزند شهید فرزند شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ مهری فرشاد افزود: زنده یاد مظفر وحدانی که در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل اهدای عضو قرار گرفت.
به گفته فرشاد قلب زنده یاد وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی ۵۵ ساله ساکن تربت جام، کبد این جوان در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۴ ساله ساکن بیرجند اهدا و پیوند شد.
وی همچنین گفت: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

 

دیگر خبرها

  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو