Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک مطالعه آمریکایی نشان داد که اکثر عوارض جانبی بعد از دوز سوم واکسن کووید خفیف یا متوسط ​​هستند و تقریبا شبیه به عوارض دوز دوم واکسن هستند. 

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) از بیش از ۲۲۰۰۰ نفری بود که در برنامه تلفن هوشمند ایمنی واکسن ثبت نام کرده بودند و بین ۱۲ آگوست تا ۱۹ سپتامبر یک دوز تقویت کننده دریافت کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت، دوز‌های سوم برای افرادی استفاده شده است که دارای نقص ایمنی هستند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، روشل والنسکی، مدیر CDC، در یک نشست خبری گفت: فراوانی و نوع عوارض جانبی مشابه موارد بعد از دوز‌های دوم واکسن بود و بیشتر خفیف، متوسط ​​و  یا کوتاه مدت بود.

عوارض جانبی گزارش شده شامل درد محل تزریق (۷۱ درصد از شرکت کنندگان در مطالعه)، خستگی (۵۶ درصد) و سردرد (۴۳ درصد) بود.

حدود ۲۸ درصد روز بعد گزارش کردند که قادر به انجام فعالیت‌های عادی روزانه نیستند. حدود دو درصد از شرکت کنندگان به دنبال مراقبت‌های پزشکی بودند و ۰.۱ درصد، یعنی ۱۳ نفر، در بیمارستان بستری شدند.

زیرمجموعه‌ای متشکل از تقریبا ۲۱۷۰۰ نفر که واکسن mRNA یکسان را برای هر سه دوز دریافت کرده بودند، بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

در میان کسانی که مدرنا دریافت کرده‌ بودند، واکنش‌های موضعی مانند درد بازو پس از دوز سوم نسبت به دومین دوز کمی شایع‌تر بود.

واکنش‌های سیستمیک به معنی واکنش‌هایی که در خارج از محل تزریق اتفاق افتاده بود، پس از دوز سوم نسبت به دومین بار کمی کمتر مشاهده شد.

الگوی مشابهی برای واکسن فایزر رخ داد و در هر دو مورد اولین دوزها در مقایسه با دوزهای ۲ و ۳ عوارض جانبی مکرر کمتری به ویژه سیستمیک داشت.

هفته گذشته، آژانس‌های بهداشتی آمریکا مجوز دوز‌های تقویت کننده فایزر را برای افراد بالای ۶۵ سال، افراد ۱۸-۶۴ ساله با بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا چاقی و کسانی که به دلیل کار یا محل زندگی خود در معرض ویروس قرار دارند، افزایش دادند.

در طول دوره مطالعه، برخی از افراد با ایمنی خوب ممکن است در خارج از توصیه‌ها تقویت کننده‌ای دریافت کرده باشند، زیرا نگران کاهش ایمنی خود بودند، بنابراین یافته‌ها را نمی‌توان به طور قابل اعتماد فقط با افراد دارای نقص ایمنی مرتبط کرد.

پربیننده ترین 3ماه تا تولید قرص کرونا آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۶) تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر کرونایی ها نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا + لینک آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۵)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا عوارض جانبی دریافت کرده دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان، آماده دریافت گزارش تخلف احتمالی نامزد‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ۹۰ نامزد برای نشستن بر ۴۵ کرسی باقیمانده تا ۸ صبح پنجشنبه این هفته، مجاز به تبلیغات هستند.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۷ اردیبهشت
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۶ اردیبهشت
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • شورای نگهبان، آماده دریافت گزارش تخلف احتمالی نامزد‌ها