Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@23:34:51 GMT

آشنایی با شیشه میرال یا شیشه نشکن

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۳۰۱۳

 خبرگزاری آریا- شیشه میرال یا شیشه نشکن به نمونه‌هایی از شیشه گفته می شود که در طول مراحل ساخت بر روی شیشه معمولی عملیات حرارتی انجام می گیرد که وجود آن موجب می شود تا شیشه به وجود آمده متفاوت باشد و با نام شیشه سکوریت نیز شناخته می شود. یکی از ویژگی های بارزی که در شیشه های میرال می توان مشاهده کرد عدم وجود هر نوع ناهماهنگی یا موج می باشد و از درخشش و شفافیت بی‌نظیری بهره‌مند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه میرال از کیفیت بالایی برخوردار است و با گذشت زمان رنگ شیشه تغییر نمی‌کند و در رنگ‌های متنوعی همچون مات، دودی، آبی، سبز و غیره قابل استفاده است. این شیشه ها نسبت به شیشه های معمولی مقاومت بسیار بالایی دارند اما منظور این نیست که به هیچ عنوان شکسته نمی شود و اگر که شیشه معیوب باشد درصد شکستگی آنها بالا خواهد رفت و به همین جهت در زمان تولید باید از شیشه های استفاده شود که دارای هیچگونه عیبی نباشند. ضخامت شیشه میرال از 4 تا 20 میلی‌متر بوده است اما ضخامت بین 8 تا 10 میلی متر به عنوان رایج ترین ها در شیشه میرال محسوب می‌شود.

استفاده از شیشه آکاردئونی در طراحی درب بالکن

تراس یا بالکن به عنوان یکی از قسمتهای مهم در خانه های امروزی به شمار می رود چرا که بسیاری از خانه‌ها دیگر مانند گذشته ها حیات ندارند؛ شما می توانید با کمی خلاقیت برای خودتان یک محیط دنج و راحت را به وجود بیاورید.  یکی از راهکارهای شیک و مدرن به منظور چیدمان تراس و بالکن استفاده از شیشه آکاردئونی می باشد.

بدین منظور می‌توانید برای درب بالکن خود از شیشه آکاردئونی استفاده کنید تا علاوه بر اینکه موجب حفظ رطوبت و دمای درون منزل می شوید بلکه از منظره نیز لذت ببرید. با استفاده از شیشه آکاردئونی علاوه بر مزیت های گفته شده می توانید از ورود حشرات و گرد و غبار به درون فضا نیز جلوگیری کنید و هر زمان که خواستید به واسطه یک دستگیره درب بالکن را باز و بسته کنید و از هوای بیرون استفاده کنید.

شیشه های متفاوتی در طراحی و دکوراسیون منزل و ساختمان استفاده می شوند که هر کدام از آنها کارکردهای متفاوتی دارند. شیشه ها می توانند در دو حالت ثابت یا شیشه تاشو جمع شو پیاده سازی شوند. به دلیل اینکه انعطاف پذیری بیشتری در شیشه تاشو و جمع وجود دارد و همچنین امکان تبادل هوای بیشتر مهیا است، شیشه تاشو جمع شو با استقبال بیشتری روبرو شده است.

اگر می خواهید کرکره اتوماتیک انتخاب کنید به این چند نکته دقت کنید:

اگر می خواهید کرکره برقی درب پارکینگ را انتخاب کنید حتماً به این چند نکته توجه کنید: ابعاد و اندازه های کرکره برقی و انتخاب یک تیغه مناسب از لحاظ ساختار فنی، کم صدا بودن تیغه کرکره و زیبایی ظاهری کرکره برقی، تعداد تقریبی خودروها برای تردد از کرکره برقی و انتخاب موتور مناسب، سنسور فتوسل و دیگر تجهیزات ایمنی مورد نیاز.

از این نمونه درب برقی به عنوان کرکره مغازه یا حتی برای پنجره نیز استفاده می شود اما در زمان خرید برخی از افراد دغدغه ایجاد صدا را در خصوص کرکره برقی دارند که بد نیست بدانید به منظور کاهش صدا کرکره برقی باید به انتخاب تیغه آن توجه فراوان شود.

در زمان انتخاب کرکره برقی  در خصوص نوع تیغه ها تنوع بسیار زیادی وجود دارد با توجه به ابعاد کرکره برقی و مجبور به انتخاب یک تیغه خاص هستیم ولی باید بدانید که تیغه کرکره برقی نقش بسیار مهمی در ایجاد سر و صدا و آلودگی دارد که در زمان باز و بسته شدن کرکره برقی رخ می دهد.

یکی دیگر از خصوصیت های بازر کرکره برقی وجود خلاص کن دستی کرکره برقی است. به بیانی ساده وجود خلاص کن دستی کرکره برقی به شما کمک می‌کند و در زمان قطعی برق با مشکلی در خصوص باز و بسته کردن درب روبرو نباشید.

آیا پارتیشن شیشه ای قابل تغییر موقعیت می باشد؟

پارتیشن های شیشه ای از مصالح ساختمانی سنتی بسیار به صرفه تر هستند و این نمونه سیستمهای شیشه تجاری مقیاس پذیر بوده و همچنین شما می توانید تنظیم دیوارهای پارتیشن شیشه ای را انجام بدهید و به یک قسمت بزرگی از نیازها برسید. با وجود پارتیشن های شیشه های احساس بازتری در محیط خواهید داشت و در خصوص تغییر موقعیت نیز امکان آن مهیا میباشد و در بیشتر نمونه‌های دیوارهای شیشه‌ای افراد می‌توانند شکل و جهت آنها را تغییر بدهند یا در صورت نیاز از یک مکان آنها را به مکان دیگر برده و آن را تغییر شکل بدهند.

قیمت پارتیشن شیشه ای تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرد که می توانیم به تعداد درب ها، نوع سخت افزار مورد استفاده یا یراق آلات مورد نیاز، نوع پارتیشن( پارتیشن شیشه فریم لس، پارتیشن شیشه ای فریم دار)، شیشه پارتیشن،  اندازه عرض و ارتفاع پارتیشن، ضخامت و تعداد جداره های شیشه مورد استفاده اشاره کنیم.

یکی از نمونه‌های پارتیشن به پارتیشن متحرک اختصاص دارد که برای محیط‌های مناسب است که نیاز به جابجایی دائم در آنها وجود دارد. مثلاً یک شرکت را در نظر بگیرید که اتاقک هایی داشته است که با توجه به حجم و ظرفیت وسایلشان نیاز است که با استفاده از پارتیشن دائم محیط را کوچک و بزرگ کنند به همین جهت در این شرایط پارتیشن متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارتیشن فریم لس نوعی از پارتیشن بوده که با بکارگیری پروفیل های آلومینیومی فلزی موجب اشغال فضای بسیار کمی خواهند شد و در نهایت برای فضاهای کوچک یک گزینه عالی به شمار می روند. افزون بر آن استفاده از پارتیشن فریم لس ،جز بندی با کم کردن میزان پروفیل ، دید بیشتری را با شفافیت بالاتری به وجود می آورد.

برای شیشه پارتیشن با توجه به اینکه انواع مختلفی از شیشه در بازار وجود دارد و هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند می‌توان با توجه به محیط از نوعی شیشه استفاده کرد اما در اکثر پارتیشن ها از شیشه سکوریت استفاده می گردد.

شیشه پارتیشن شیشه ای سندبلاست، شیشه پارتیشن شیشه ای لمینت، شیشه پارتیشن شیشه ای فلوت از نمونه های دیگری هستند که مورد استفاده قرار می گیرد اما به عنوان رایج ترین آنها به شیشه سکوریت به دلیل نشکن بودن میتوان اشاره کرد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شیشه نشکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد  و بنا براعلام روابط عمومی شهرداری یزد، بسیاری از پاکبانان حین جمع آوری زباله به دلیل وجود اشیاء نوک تیز و برنده در زباله‌ها مثل شیشه خرده یا سرنگ با جراحت روبه‌رو می‌شوند .
بر اساس گزارش برج مراقبت شهرداری یزد در شب گذشته متأسفانه به دلیل عدم تفکیک شیشه شکسته از زباله‌ها و بی توجهی بعضی از شهروندان، منجر به آسیب جدی و زخمی شدن شدید یکی از پاکبانان زحمتکش و خدوم از ناحیه ساق پا شده است.
متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد موارد متعددی از بریدگی دست و پای پاکبان‌ها با خورده شیشه به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و تفکیک در مبدأ توسط همشهریان گرامی، هستیم.
بدینوسیله از شهروندان عزیز یزدی درخواست می‌شود با جدی گرفتن مبحث تفکیک زباله در مبدأ، ضمن حفاظت از پرسنل زحمتکش پاکبان، در نگهداری و حفاظت محیط زیست هم نقش موثری ایفا کنند.
شهروندان برای ریختن زباله‌های نوک تیز و برنده به درون کیسه زباله، ابتدا آنها را در جعبه‌های کاغذی یا پلاستیکی گذاشته و سپس درون کیسه زباله قرار دهند.
همچنین یکی دیگر از راهکارها، قراردادن خورده شیشه در چند لایه روزنامه و یا مقواست، این کار سبب می‌شود تا پاکبانان دچار صدمه و جراحت نشوند.

دیگر خبرها

  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • مربای ریواس ؛ یک مربای بهاری، پرخاصیت و مقوی + طرز تهیه
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • شیطان با نقاب خواستگار
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • دیوار و شیپور نباشند باید پشت شیشه آگهی زد
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه