Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@16:30:15 GMT

راه علاج مشکلات کشور رونق تولید است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۳۴۰۹

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت، راه علاج مشکلات کشور را رونق تولید دانست و گفت: رونق تولید و اشتغالزایی، برنامه محوری دولت سیزدهم است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای تامین واکسن و رشد قابل توجه واکسیناسیون گفت: اولویت امروز، حمایت از موسسات و مراکز داخلی فعال در ساخت واکسن است، چراکه بهرحال استفاده از واکسن خارجی محدودیت‌هایی دارد و نمی‌تواند دائمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر رئیسی در ادامه سخنان خود با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت مدارس از ابتدای سال تحصیلی گفت: اگر چه سال تحصیلی به شکل غیرحضوری آغاز شده است که به تدریج با گسترش واکسیناسیون و تامین نظر خانواده‌ها، شرایط برقراری حضوری کلاس‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها فراهم خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه اصلی‌ترین ماموریت دولت رونق و افزایش تولید و جهش در ایجاد اشتغال است، گفت: همزمان با گسترش واکسیناسیون ضرورت دارد با یک حرکت منطقی، تدریجی و حساب شده فعالیت مراکز آموزشی و کسب و کار‌ها به حالت عادی بازگشته و در مدار رونق قرار گیرد.

آقای رئیسی گفت: راه علاج مشکلات کشور رونق تولید است. باید نقدینگی‌ها در کشور به سمت تولید و اشتغال سوق یابد، چرا که رونق تولید و اشتغالزایی، مساله محوری دولت سیزدهم است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ملاقات‌ها و دیدار‌های اخیر وزیر امور خارجه، آمادگی و تمایل قابل توجهی در همسایگان و دیگر کشور‌ها برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد، گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی، با توجه به توانمندی‌های متخصصان ایرانی، می‌تواند یکی از بهترین زمینه‌های گسترش همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موضوع زنان و خانواده از مسائل اصلی و محوری مورد توجه دولت سیزدهم است، گفت: معاونت امور زنان و خانواده باید برنامه‌ای جامع درباره راهکار‌های موثر در کنترل آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده تدارک ببیند و برای بررسی و تصویب به هیات دولت ارائه کند.

آقای رئیسی گفت: از نظر دولت هرچه موقعیت زن و خانواده در جامعه ارتقا یابد، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود و لذا دولت از هیچ حمایتی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین با تبریک روز آتش‌نشانی به همه آتش‌نشانان خدوم کشور، گفت: فداکاری‌های آتش‌نشانان عزیز؛ چه آن‌هایی که در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند یا به جانبازی نائل شدند، و چه دیگر آتش‌نشانان تلاشگر، برای ما مسئولیت ایجاد می‌کند و دولت از این قشر فداکار حمایت می‌کند. برچسب ها: رئیس جمهور ، دکتر رئیسی ، جلسه هیئت دولت ، رونق تولید

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور دکتر رئیسی جلسه هیئت دولت رونق تولید رونق تولید رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد

روزکارگر بهانه‌ای برای سخن گفتن درباره کارگر است، اما چالش‌های کارگران صرفا به این یک روز خلاصه نمی‌شود و هر لحظه با چالش‌هایی از جنس بحران معیشت، ایمنی کار، مسکن و... مواجه هستند. دولت رئیسی نیز در میان دولت‌های دیگر، شرایط سخت تری برای کارگران از نظر دستمزدی ایجاد کرده است.

به گزارش انتخاب؛ ناصر چمنی، رئیس سابق کانون انجمن صنفی کارگران ایران، درباره عمده مطالبان کارگران ایران در سال ۱۴۰۳ به «انتخاب» گفت: عمده‌ترین مطالبات جامعه‌ی کارگری از دهه هفتاد شروع شد؛ وقتی که دادنامه ۱۷۹ از طریق دیوان عدالت اداری آمد و عنوان شد که در کار‌های مستمر، کارفرما می‌تواند قرارداد موقت ببندد و شروع مشکلات کارگری آغاز شد. هیچ دولتی برای حل این مسأله گام برنداشت و شاهد این هستیم که بیش از ۹۷ درصد جامعه‌ی کارگری با قرارداد‌های موقت و سفید امضا و یا قرارداد‌های ۲ ماهه و ۳ ماهه کار می‌کنند که بزرگترین دغدغه جامعه‌ی کارگر همین مسأله عدم امنیت است.

امنیت خود به خود آرامش بخش است، اما اگر نباشد، از نظر روانی برای نیروی کار خیلی اثرات بدی دارد. از اواسط دهه هشتاد با روی کار آمدن احمدی نژاد و بحث هدفمندی یارانه‌ها که آن زمان هم کارگران مخالف آن بودند، باعث شد تورم شدیدی شکل بگیرد و دستمزد کارگران را هم در آن سال ۱۰ درصد مصوب کردند. این اتفاقات باعث شد معیشت کارگر، بعد از امنیت شغلی از دست برود.

او افزود: متأسفانه دولت‌های بعد از احمدی نژاد هم در بحث معیشت کار خاصی نکردند. بحث امنیت و ایمنی شغلی هم برای کارگران یک دغدغه است. ما نسبت به استاندارد‌های جهانی وضعیت خوبی در حوادث کار نداریم. جامعه‌ی کارگری یعنی ۵۰ درصد جمعیت کشور؛ با اتفاقی که در بحث دستمزد افتاد، جامعه‌ی کارگری فهمید که دولت علاقه‌ای به حقوق کارگران ندارد. کارگران ۱۴ هزار شهید دادند، اما تنها جامعه‌ای که نادیده گرفته شده، جامعه‌ی کارگری است.

وی در ادامه در رابطه با مشکلات ایجاد شده برای کارگران در دولت رئیسی بیان کرد: دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات جامعه‌ی کارگری اضافه کرد. در دو سال گذشته افزایش دستمزد‌های کمتر از تورم تصویب شد و سال ۲۷ درصد و امسال ۳۵ درصد، بدون امضای نماینده کارگران اجرایی شد. امسال که مصوبه‌ی مزد را بدون امضا نماینده کارگران ابلاغ کردند، یک ضربه‌ی خیلی بزرگ به جامعه‌ی کارگری بود. تشکل‌های کارگری و نمایندگان آن‌ها را نادیده گرفتند و بدون در نظر داشتن نظر مثبت کارگران، هر کاری دلشان خواست کردند. درصد نادیده گرفته شدن کارگران، در دولت رئیسی بیشتر از تمام دولت‌ها بوده است.

چمنی درباره لزوم گفتگو با جامعه‌ی کارگری از سوی دولت گفت: شعار امسال به مشارکت مردم اشاره می‌کند؛ وقتی جامعه‌ی کارگری را به نان شب محتاج می‌کنیم، نباید انتظار داشته باشیم که مشارکت خیلی بالایی داشته باشند و رشد اقتصادی به دست بیاوریم. به نظر من هنوز هم دیر نشده است، اگر دولت می‌خواهد کاری بکند، باید اول حرف‌های جامعه کارگری را بشنود و شرایطی که امسال برای دستمزد به وجود آوردند را اصلاح کنند. باید دل جامعه‌ی کارگری به کار کردن گرم شود تا تمام نیروی جوان ما وارد شغل‌های کاذب نشوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند