Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، پس از افزایش غیرمنتظره موجودی ذخایر آمریکا به دلیل افزایش شک و تردید در خصوص وضعیت تقاضا با بیشتر شدن موارد ابتلا به کووید-19 در سراسر جهان و مواجه شدن برخی مناطق با کمبود بنزین، قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت 1.34دلار معادل 1.7درصد کاهش یافت و به 77دلار و 75سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاخص نفتی روز سه‌شنبه، پس از صعود به بالاترین سطح خود در طول سه سال اخیر، حدود 2دلار سقوط کرد.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال کاهش 0.2درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، با 1.38دلار معادل 1.8درصد افت، به قیمت 73دلار و 91سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

قیمت نفت اخیرا در حالی افزایش یافت که اقتصادها از قرنطینه‌های بیماری همه‌گیر بهبود می‌یابند و تقاضای سوخت افزایش پیدا می‌کند، در حالی که برخی از کشورهای تولیدکننده شاهد اختلال در عرضه بوده‌اند.

به گفته منابع بازار، با استناد به آمار منتشر شده از سوی موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه، ذخایر نفت، بنزین و میعانات آمریکا در هفته گذشته افزایش یافته است.

در همین حال، تحلیلگران نظرسنجی شده توسط رویترز انتظار داشتند که داده‌های اداره اطلاعات انرژی در ایالات متحده که به زودی منتشر می‌شود، افت موجودی ذخایر آمریکا را نشان دهد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA اذعان داشت: "با توجه به شاخص‌های قدرت نسبی، هر دو قرارداد با قرار گرفتن در منطقه بیش خرید در روز گذشته، احتمال عقب‌نشینی ناشی از سفته‌بازی زیاد بود."

از طرفی، تحلیلگران انتظار دارند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس)، در نشست هفته آینده تصمیم بگیرند که عرضه را محدود نگاه دارند.

تحلیلگران ای‌ان‌زد در یادداشتی اظهار کردند: "با اینکه وضعیت عرضه تغییر چندانی نکرده، صعود نفت به 80دلار در هر بشکه ممکن است باعث تشدید فشار بر اعضای اوپک پلاس برای افزایش سهمیه تولید خود شود."

اوپک روز سه‌شنبه اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود تقاضای نفت در چند سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد و از این رو جهان باید به سرمایه‌گذاری در تولید برای جلوگیری از بحران، حتی با وجود روی آوردن به منابع انرژی پاک، ادامه دهد.

به گفته تحلیلگران، تضعیف بازار مسکن و قطعی برق در چین در حال افزایش بوده و از این رو، هر گونه اتفاق در این کشور که دومین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می‌رود، بر تقاضای نفت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است که چین بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان و دومین مصرف‌کننده آن پس از ایالات متحده به شمار می‌رود.

پربیننده ترین موافقت خودروسازان با واردات خودرو خبر مهم برای متقاضیان مسکن مهر پردیس ایران و عربستان دور جدیدی از مذاکرات را آغاز کرده‌ اند ۵ خبر مهم اقتصادی۱۴۰۰/۷/۵ ۵ خبر مهم اقتصادی۱۴۰۰/۷/۶

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • قیمت‌های غیرمنتظره آپارتمان مدرن در افغانستان
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل