Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از appleinsider، شرکت ثبت اختراعات KT Imaging ادعا می‌کند که شرکت اپل در طراحی دوربین‌های iPhone، iPad و Mac حقوق مالکیت معنوی در زمینه بسته‌ها و طرح‌های سنسور تصویر را نقض کرده است. شکایت KTI روز سه شنبه در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده آمریکا و در ناحیه غربی تگزاس ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان شرکت KTI معتقدند که این غول فناوری مالکیت پنج حق ثبت اختراع متعلق به Kingpak Technology، تامین کننده بسته بندی IC تایوانی با تخصص در سنسور‌های تصویر CMOS را نادیده گرفته است.

این اختراعات شامل شماره‌های ۷، ۱۹۶، ۳۲۲، ۷، ۵۱۱، ۲۶۱، ۷، ۵۹۸، ۵۸۰، ۸، ۰۰۴، ۶۰۲ و ۸، ۳۱۴، ۴۸۱ است که هر کدام بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ ثبت شده اند و جزئیات مربوط به ساختار‌های حسگر تصویر و روش‌های تولید قطعات در آن‌ها مطرح شده است. ثبت اختراعات ۳۲۲، ۲۶۱ و ۶۰۲ در سال ۲۰۱۸ به KT Imaging اختصاص یافت و در سال ۲۰۱۹ ثبت شد. این در حالی است که روند ثبت اختراع ۴۸۱ در سال ۲۰۱۹ تغییر کرد همچنین ثبت اختراع ۵۸۰ در سال ۲۰۲۱ مجددا به این برند واگذار شد.

ادعای مطرح شده علیه اپل

شاکیان مدعی نقض فناوری بسته بندی سنسور تصویر هستند که امروزه در دستگاه‌های الکترونیکی مدرن که از دوربین دیجیتال استفاده می‌کنند، متداول است. به طور خاص، ادعا‌ها مربوط به یک بستر دارای سطح فوقانی و سطح زیرین که الکترود‌های دوم روی آن تشکیل می‌شوند و با یک سنسور تصویر در سطح فوقانی نصب شده و به الکترود‌ها متصل شده است، می‌شود. ماژول‌های حسگر تصویر توصیف شده همچنین شامل یک لنز با امکان قرار دادن عناصر آن در راستای تراشه حساس به نور سیستم است.

تغییرات مربوط به اختراعات ۳۲۲، ۲۶۱ و ۴۸۱ است که به ترتیب در نسل چهارم iPad، iPhone ۶s و MacBook Air استفاده می‌شود. حق ثبت اختراعات ۵۸۰ و ۶۰۲ به ترتیب در نسل چهارم آیپد مینی و آیفون ۸ پلاس استفاده می‌شود و موضوعات مشابه را پوشش می‌دهد. همچنین تغییرات در سیستم نگهدارنده لنز نیز مشاهده شده است.

شرکت KTI در سال ۲۰۱۹ نیز علیه Kyocera، Lightcomm Technology و Panasonic به دلیل استفاده از کلاچ مشابه Kingpak IP شکایت کرده بود و در گام بعدی اقداماتی را علیه Acer، Asus، Dynabook Foxconn، LG و Samsung در سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. اپل، دل، گوگل و مایکروسافت نیز در لیست شلوغ پرونده‌های شکایت این برند قرار دارند. KTI در شکایت خود از اپل به دنبال دریافت خسارت و هزینه دادرسی است.

بیشتر بخوانید

دهن کجی اپل به قانون جدید اتحادیه اروپا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اپل غول فناوری نقض قوانین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی

گروهی از کارکنان گوگل، از این غول فناوری آمریکایی شکایت کرده و مدعی شدند اخراج حدود ۵۰ کارمند به دلیل اعتراض به قرارداد ابری با رژیم صهیونیستی، غیرقانونی بوده است.

به گزارش ایسنا، این شکایت یک صفحه‌ای روز دوشنبه نزد کمیسیون روابط کارگری ملی آمریکا (NLRB) تنظیم شد و در آن ادعا شد گوگل با اخراج کارکنان، در حقوقی که تحت قانون کار آمریکا برای حمایت از شرایط کاری بهتر دارند، مداخله کرده است.

گوگل ماه جاری اعلام کرد ۲۸ کارمند را که در هنگام اعتراض به قرارداد پروژه نیمبوس، کار در دفاتر این شرکت را مختل کرده بودند، اخراج کرده است. پروژه ۱.۲ میلیارد دلاری نیمبوس به صورت مشترک به گوگل و آمازون اعطا شده تا خدمات ابری برای دولت رژیم صهیونیستی، فراهم کنند.

این شرکت هفته گذشته اعلام کرد حدود ۲۰ کارمند دیگر که در هنگام حضور در دفتر این شرکت، به این قرارداد اعتراض کرده بودند را اخراج کرده است.

گوگل در بیانیه ای در روز سه شنبه اعلام کرد رفتار این کارکنان، کاملا غیرقابل قبول بود و باعث شد کارمندان دیگر، حس تهدید شدن و ناامنی را پیدا کنند.

این شرکت اعلام کرد ما به دقت، تائید و مجددا تاکید کردیم که هر فردی که کارش خاتمه یافته، مستقیما و به طور قطعی در ایجاد اختلال در داخل دفاتر ما نقش داشته است

کارکنان اخراجی، مدعی هستند این پروژه از توسعه ابزارهای نظامی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. گوگل اعلام کرده است که نیمبوس برای کاری بسیار حساس، محرمانه یا نظامی مرتبط با سلاح‌ها یا سرویس‌های اطلاعاتی، منعقد نشده است.

زلدا مونتز، کارمند سابق گوگل که در جریان اعتراضات علیه پروژه نیمبوس دستگیر شد، اظهار کرد: گوگل، کارمندانش را اخراج کرد تا سازماندهی را سرکوب کند و این پیام را به کارکنان خود بفرستد که مخالفت را تحمل نخواهد کرد. وی در بیانیه گروه «هیچ فناوری برای آپارتاید»، گفت: گوگل در تلاش است تا ترس را در کارکنان ایجاد کند.

کارکنان عضو این گروه، خواستار برگشت به سرکار خود و دریافت حقوق معوقه و یک اظهاریه از سوی گوگل هستند که حقوق کارکنان برای ایجاد تشکیلات را نقض نخواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شورای عمومی NLRB که به عنوان یک دادستان عمل می‌کند، شکایات را مورد بررسی قرار داده و تلاش می‌کند ادعاهای واجد رسیدگی را حل و فصل کند. اگر اقداماتش نتیجه بخش نباشد، شورای عمومی می‌تواند پرونده‌ها را نزد قضات اداری و یک هیات پنج نفره منصب شده توسط رئیس جمهور آمریکا، پیگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • شرکت هسل دیزاین
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان