Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:51:49 GMT

خطر بازگشت وضعیت قرمز کرونایی به قائمشهر

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۳۸۶۵

خطر بازگشت وضعیت قرمز کرونایی به قائمشهر

به گزارش ایرنا، تیر ماه امسال ، زمانی که سویه « دلتا » مازندران را وارد موج پنجم و سنگین ترین موج کرونا کرده بود ، آمار بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان قائمشهر در نقطه پیک به بیش از ۴۱۰ نفر رسید که معادل یک دهم کل بستری های استان در پیک موج پنجم بود.

قائمشهر از جمله چند شهرستان مازندران بود که دیرتر از سایر مناطق در موج پنجم به نقطه پیک رسید و بیشترین روزهای وضعیت قرمز کرونایی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که بسیاری از شهرستان های مازندران در نیمه اول شهریور نقطه پیک را پشت سر گذاشته و از رنگ  قرمز وارد نارنجی شده بودند ، روند کاهشی کرونا از نقطه پیک در این شهرستان از ۲۷ شهریور ماه آغاز شد و تاکنون با تلاش کادر بهداشت و درمان و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم ، قائمشهر موفق شد از وضعیت قرمز به نارنجی رسیده و سپس رنگ زرد را تجربه کند.

طبق تازه ترین گزارش مرکز بهداشت و درمان قائمشهر ، هم اکنون ۳۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند. این آمار معادل حدود ۱۲ درصد از مجموع بیماران کرونایی بستری در مازندران است. به عبارتی سهم قائمشهر از بستری بیماران کرونایی در وضعیت زرد حتی از سهمش در وضعیت قرمز و نقطه پیک مازندران بیشتر است و به همین دلیل هم کارشناسان بهداشت و درمان هشدار می دهند که هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی و بی توجهی به تزریق واکسن ، ممکن است این شهرستان را وارد روند افزایشی و تغییر رنگ بندی قرار دهد.

بررسی سابقه تاریخی حدود ۱۹ ماهه شیوع کرونا در مازندران هم نشان می دهد که چسبندگی بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان در تمامی موج های پنجگانه بیشتر از سایر مناطق به استثنای شهرستان آمل بوده است و قائمشهر رتبه دوم خطرپذیری شیوع کرونا را در اختیار داشته است.

 همچنین موج چهارم کرونا که از اسفند سال ۹۹ با سویه انگلیسی در کشور شیوع یافت ، از دروازه قائمشهر وارد مازندران شده بود.

شهرستان قائمشهر با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ، چهارمین شهرستان بزرگ مازندران به شمار می رود. این شهرستان به خاطر بافت جمعیتی و واقع شدن بیمارستان رازی به عنوان بیمارستان تخصصی عفونی مازندران در آن ، میزبانی از بیماران شهرستان های دیگر بویژه بیماران بدحال را بر عهده دارد. در عین حال بیمارستان رازی از نخستین بیمارستان های مازندرا بود که همزمان با آغاز شیوع کرونا ، زیر بار پذیرش بیماران کووید ۱۹ قرار گرفت.

موقعیت جغرافیایی قائمشهر هم که دروازه ورودی ترافیک از جاده فیروزکوه به مناطق مرکز و شرقی مازندران محسوب می شود ، همچنین ترافیک ورودی به مازندران از جاده هراز هم باید با گذر از این شهرستان به مرکز و شرق استان برسد ، سبب شده است تا آسیب پذیری آن در برابر بیماری های واگیر بویژه کرونا نسبت به سایر شهرستان های استان بیشتر شود. به این عوامل باید جمعیت هفتاد و دو ملت شهرستان را هم اضافه کرد. قائمشهر به خاطر وجود صنعت نساجی و بافت کارگری ، از دیرباز میزبان جمعیت از نقاط مختلف کشور بود و به همین دلیل هم تعاملات اجتماعی این شهرستان با سایر نقاط کشور همواره بیشتر از سایر مناطق مازندران بوده است.

نشانه‌های وخامت 

مجموعه این شرایط سبب شده است تا شیوع کرونا در این  شهرستان همواره از چسبندگی بیشتری نسبت به دیگر شهرستان ها برخوردار باشد و اکنون که روند کاهشی مراجعه و بستری بیماران کرونایی در تمامی شهرستان های مازندران به صورت مداوم ادامه دارد ، در قائمشهر آمارها گاهی کاهشی و گاهی هم افزایشی می شود. به عنوان مثال در حالی که آمار بیماران کرونایی بستری در شهرستان روز چهارم مهر ۳۵ نفر بود ، روز پنجم به ۳۷ نفر رسید و دیروز هم ۳۹ نفر شد. این در حالی است که روند کاهشی در مازندران ادامه دارد و آمار مجموع بستری ها از بیش از ۳۵۰ نفر در روز پنجم به ۳۳۰ نفر تا ظهر دیروز سه شنبه رسید.

طبق اعلام شبکه بهداشت قائمشهر ، تنها در ۲۴ ساعت گذشته هفت بیمار جدید مبتلا به کووید  ۱۹ در این شهرستان بستری شدند در حالی که در این مدت پنج بیمار پس از بهبودی نسبی بیمارستان را ترک کردند.

بر اساس این گزارش ، در ۲ روز گذشته استفاده کنندگان از مجموعه بخش های مراقبتی سرپایی در شهرستان هم به ۷۸ نفر رسیده بود که این آمار در ۲۴ ساعت گذشته کاهش و  با ۵۳ نفر مراجعه مواجه بوده است.

اگر چه طی ۲ روز گذشته گزارشی از فوتی کرونایی در شهرستان ثبت نشده است ، ولی کارشناسان بهداشت و درمان هشدار می دهد که روند رو به افزایش اگر متوقف نشود ، شهرستان وارد مرحله جدیدی از همه گیری کرونا خواهد شد.

مسئولان بهداشت و درمان هم جلوگیری از شیوع دوباره بیماری کرونا را نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها می دانند.

طبق آمار رسمی مرکز بهداشت قائمشهر ، از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۱۲ هزار و ۴۴۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های شهرستان بستری و ۱۱ هزار و ۲۴۵ نفر هم ترخیص شدند.

بر اساس این گزارش ، آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در قائمشهر از ابتدا تاکنون به یکهزار و ۱۵۸ نفر رسید که ۹۳۳ نفر از شهروندان ساکن قائمشهر و بقیه از سایر شهرستان های استان بودند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمشهر روز چهارشنبه با هشدار نسبت به احتمال افزایش شدن دوباره شیوع کرونا  در شهرستان در صورت عادی انگاری ، به خبرنگار ایرنا گفت : با وجود اینکه شهرستان قائمشهر در وضعیت زرد قرار دارد ، اما این وضعیت بسیار شکننده است و باید مردم به رنگ بندی توجه نکنند و همچنان پروتکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند و در مراسم و نشست های جمعی حضور نیابند.

دکتر محمد گران یکی از عوامل تهدید کننده ثبات کرونایی در این شهرستان را کاهش حساسیت شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش تعاملات اجتماعی مانند نشست های جمعی برشمرد و افزود : از مردم می خواهیم تا بیشتر از قبل پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و تزریق واکسن کرونا را به معنای ایمن شدن در برابر کووید ۱۹ تلقی نکنند.

وی با اعلام این که تاکنون در شهرستان قائمشهر ۲۲۷ هزار و ۸۵۰ دز واکسن به شهروندان گروه هدف تزریق شده است ، گفت  : ۱۵۴ هزار و ۳۵۵ دز از این میزان نوبت اول و ۷۳ هزار و ۴۹۵ دز هم نوبت دوم بوده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران قائم شهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران قائم شهر ویروس کرونا مازندران قائم شهر پروتکل های بهداشتی بیماران کرونایی شهرستان قائمشهر بهداشت و درمان مبتلا به کووید کووید ۱۹ شهرستان ها وضعیت قرمز شیوع کرونا نفر رسید نقطه پیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، کارگاه آموزشی نمایندگان فرماندار، ناظران، کاربران سامانه و سایر عوامل هیئت اجرایی برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در سالن همایش‌های شهرداری قائمشهر با حضور مسئولین شهرستانی و فرمانداری برگزار شد.

در این دوره آموزشی با توجه به تغییرات عمده‌ای که در قانون انتخابات صورت گرفته، نمایندگان فرماندار، کاربران رایانه، اعضای شعب ثابت و سیار عوامل اجرایی انتخابات، با آخرین قوانین و مقررات آشنا شدند.

در این کارگاه، تأکید شد که محوریت و مدیریت شعبات با نمایندگان فرماندار است و تمامی عوامل برگزار کننده انتخابات باید بی‌طرفی کامل خود را مدنظر قرار دهند.

در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور، بر اساس ماده ۱۳ قانون انتخابات که به همه مدیران ابلاغ شده، نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات ادارات باید در اختیار عوامل اجرایی انتخابات قرار گیرد.

مردم، انقلاب را متعلق به خود می‌دانند و برای نام نویسی به عنوان عوامل اجرایی حضور فعالی داشتند.

لازم به ذکر است مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۳ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ همزمان در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور از جمله شهرستان قائمشهر برگزار خواهد شد.

نامزدها، علی کشوری، کمال علیپور، مصطفی معلمی و عمران عباسی بعنوان ۴ نامزد راه‌یافته به مرحله دوم در کارزار انتخاباتی حوزه‌های یادشده با هم به رقابت خواهند پرداخت.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228451 برچسب‌ها ایسکانیوز انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد