Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:39:09 GMT

صادرات زنجان ۱۴۶ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۳۹۶۸

صادرات زنجان ۱۴۶ درصد افزایش یافت

فتح‌الله حقیقی روز چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، که با  حضور تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه، در پنج ماهه اول سال ۹۹، حدود ۳ میلیون دلار صادرات داشتیم افزود: در سال ۹۹ هدف گذاری صادرات استان، ۲۱۷ میلیون دلار بود در حالی که ما ۲۷۰ میلیون دلار صادرات داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صادرات سال گذشته استان افزایش ۲۱ درصدی  داشت در حالی کشور کاهش ۱۶ درصدی  صادرات را داشت.

استاندار زنجان واردات استان را طی این مدت ۱۷۷ میلیون دلار ذکرکرد و افزود: پنج ماهه امسال میزان واردات ۹۹ میلیون دلار بود که ۹۵ درصد افزایش داشته است.

حقیقی همچنین با اشاره به  اینکه، ورود موقت هم  موضوع بسیار مهمی است، افزود: سال گذشته نسبت به سال ۹۸،  ورود موقت ما ۴۳ درصد افزایش داشته مضاف بر اینکه در سه ماهه اول مرز ترکیه به خاطر کرونا بسته بود.

حقیقی گفت: در ۵ ماهه اول سال جاری ورود موقت استان ۴۵ میلیون دلار است که نسبت به پنج ماهه سال ۹۹ که بیش از ۱۵ میلیون دلار بود ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه گمرک استان در ۲ سال اخیر بسیار فعال شده است، اظهار داشت: ارتقا و کسب جایگاه بسیار خوب استان در سطح کشور از نظر رتبه گمرکی، به دلیل فعال بودن صادرات بوده است .

برچسب‌ها واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران زنجان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران زنجان واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران زنجان صادرات غیر نفتی میلیون دلار درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و...، گفت فروردین ماه امسال ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد رشدرا نشان می‌دهد.

او افزود: طی فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

جمشیدی در مورد مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران، گفت: عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند. صادرات به کشور‌های فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد