Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیین نمایشی تجلی حقیقت ویژه شهادت امام حسین (ع) و یارانش به میزبانی سرکنسولگری ایران در استانبول و با اجرای گروه بین المللی فرهنگی و هنری هومهر از استان بوشهر برگزار شد.

مدیر گروه هنری هومهر در این باره گفت: پس از اجرای برنامه این گروه در شهر ازمیر ترکیه به مناسبت اربعین حسینی، به دعوت سرکنسول ایران در استانبول،  آیین نمایشی تجلی حقیقت را در تالار امام رضا (ع) سرکنسولگری ایران در استانبول اجرا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی جلالی از فرماندار بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن سینمای جوان بوشهر برای همکاری با این گروه به منظور سفر به ترکیه، تشکر کرد.

در پایان برگزاری آیین نمایشی تجلی حقیقت جواد معبودی‌فر سرکنسول ایران در استانبول و حجت الاسلام فرید اصل نماینده رهبر انقلاب در استانبول با اهدای لوح تقدیر از هنرمندان بوشهری گروه فرهنگی و هنری هومهر تجلیل کردند.

همچنین سرکنسول ایران در استانبول در سخنانی گفت: با توجه به برگزاری آیین اربعین به همت هنرمندان بوشهری در ازمیر، همکاران ما که در استانبول بودند و توفیق شرکت در آیین اربعین در ازمیر نداشتند، از ما درخواست کردند که گروه هومهر را به استانبول دعوت کنیم.

بیشتر بخوانید

هنر آیینی بوشهر در ترکیه روی صحنه رفت

جواد معبودی‌فر با اشاره به استقبال ایرانیان ساکن استانبول از اجرای گروه هومهر، ادامه داد: بسیاری از همکاران ما ترک زبان هستند که با آیین‌های جنوب کشور به ویژه بوشهر غریبه بودند و این اجرا زمینه آشنایی بیشتر آنان را با آیین‌های مذهبی بوشهر فراهم کرد.

او بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم در آینده هم از هنرمندان بوشهری برای اجرای آیین های مختلف در استانبول دعوت کنیم.

انتهای پیام/ک

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنر آیینی هنرمندان بوشهر محرم 1400 ایران در استانبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت

مؤسسه آمار ترکیه گزارش داد که تورم این کشور در چهارمین ماه از سال ۲۰۲۴ میلادی به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، گزارش جدید مؤسسه آمار ترکیه که صبح امروز (جمعه ۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، نشان می‌دهد نرخ تورم ترکیه در ماه آوریل ۲۰۲۴ به ۶۹.۸ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم در ۱۷ ماه اخیر است. طبق این گزارش، تورم ماهانه ترکیه در آوریل ۲۰۲۴ به ۳.۲ درصد رسید.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که طی ۱۲ ماه گذشته، تورم در هیچ یک از گروه‌های کالا و خدمات در کشور ترکیه، کمتر از ۵۰ درصد نبوده است. در میان گروه‌های هزینه‌ای نیز، بالاترین تورم مربوط به گروه آموزش با ۱۰۳.۹ درصد است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند