Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدروح‌الله هاشمی‌نژاد فرزند شهید هاشمی‌نژاد گفت : شهید سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد در ۵ مرداد سال ۱۳۱۱ در بهشهر مازندران متولد شد و در ۷ مهر سال ۱۳۶۰ و در سن ۴۹ سالگی  همزمان با شهادت امام جواد (ع) در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی مشهد طی یک عملیات انتحاری به شهادت رسید و پیکر مطهرش در دارالسلام حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شده است، ثمره ازدواج شهید هاشمی‌نژاد ۶ فرزند (۳ پسر و ۳ دختر) بوده که همگی آنان دارای تحصیلات دانشگاهی از لیسانس تا دکترای PHD هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه شخصیت شهید هاشمی‌نژاد مبتنی به نوع مبارزه و فعالیت‌های مبارزاتی‌اش در زمان رژیم شاهنشاهی و همچنین اثرگذاری در دوران پس از انقلاب در فعالیت‌ها و جریان انقلاب بود، افزود: شهید هاشمی‌نژاد در دوران تحصیل از شاگردان بارز امام خمینی (ره)، آیت‌الله بروجردی و علامه طباطبایی بود و در کنار آن از محضر عرفای بزرگی همچون آیت‌الله کوهستانی و مرحوم کاشانی بهره‌مند شد.

فرزند شهید هاشمی‌نژاد در خصوص جایگاه علمی پدرش، ادامه داد: شهید هاشمی‌نژاد به لحاظ علمی و معنوی دارای درجات بالایی بود و در سن ۲۵ سالگی با تأیید آیت‌الله بروجردی به درجه اجتهاد رسید، دوران مبارزات این شهید والامقام از ۲۷ سالگی آغاز شد و اولین کتابی که نوشت مربوط به مناظره دکتر و پیر بود که پاسخ بسیاری از مسائل و چالش‌های آن زمان را که برای دیدگاه‌های اسلامی مطرح می‌شد می‌داد.

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه در آن مقطع تاریخی با توجه به جربانات چپ و کمونیستی که در کشور بود بحث‌های دینی و مذهبی بسیار عمیق بود، بیان کرد: از طرف دیگر بحث اشخاص دارای روحیات لائیک و ماهیت تجربه‌گرایی که معتقد بودند علم بشر برای همه چیز کافی است هم بود و با وجود این تضارب آرا کتاب مناظره دکتر و پیر توسط شهید هاشمی‌نژاد نوشته می‌شود.

 او تصریح کرد: چالش علمی یک دکتر و یک پیر در یک سفر در قطار مطرح می‌شود که در قالب رمان‌‎گونه‌ای مباحث کتاب دکتر پیر مطرح و نگارش می‌‍شود، در آن زمان تسلط شهید هاشمی‌نژاد به مباحث روز علمی بالا بود و این کتاب به قدری در میان اشخاص انقلابی گسترده شد که ممنوع‌الچاپ شد و اگر کسی این کتاب در خانه‌اش پیدا می‌شد همانند آن بود که کالای قاچاقی حمل کرده و مجازات سنگینی می‌شد.

مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که تفکرات انقلابی شهید هاشمی‌نژاد در دوران جوانی شکل گرفت و مبارزات این شهید والامقام دارای ابعاد مختلفی بود، تأکید کرد: شهید هاشمی‌نژاد یکی از نادر اشخاصی بود که در وجوه مختلف به عنوان یک اندیشمند شخصیتی مبارزاتی داشت، این شهید بزرگوار در مناظرات با جریان‌های مختلف به جهت داشتن علوم بالای حوزوی و مباحث علمی روز دنیا بسیار مسلط بود و کتابخانه‌اش هم نشان‌دهنده آن است که چه مطالعات و آگاهی‌هایش در چه سطحی است.

بیشتر بخوانید

شهید هاشمی نژاد توجه ویژه ای به جوانان داشت/مجتهدی که طرفدار آزادی اندیشه جوانان بود

هاشمی‌نژاد اظهار کرد: شهید هاشمی‌نژاد الگویی خوب برای مردم خراسان، مازندران و دیگر نقاط کشور بوده و این شهید والامقام از تمامی جهات یک شخصیت بارز بود، برخی از شخصیت‌ها مبارز بودند و برخی دیگر ماهیتی تئوریسین داشتند و جهت‌دهی خط انقلاب را مشخص می‌کردند و شهید هاشمی‌نژاد هر دو ویژگی را با هم داشت و به گفته برخی از بزرگان این شهید بزرگوار معجونی از شهیدان بهشتی و مطهری است.

 او با تأکید بر اینکه منبر‌های شهید هاشمی‌نژاد که جزو خطبای بارز و بلامنازع بود اثرپذیری بسیار داشت، افزود: تخصص در مباحث و موضوعات دینی و پرداختن به مسائل روز و مبادی فکری انقلابی از دیگر ویژگی‌های شهید هاشمی‌نژاد بود، شهید بزرگواری که در شهر مشهد کانون بحث و انتقاد دینی را دایر کرده بود و پاسخگوی تمامی سؤالات و چالش‌های دینی بود و با اتکاء به تسلط بالایی که داشت متناسب با علم روز پاسخ سؤالات و شبهات را می‌داد.

فرزند شهید هاشمی‌نژاد ادامه داد: شهید هاشمی‌نژاد به جهت اینکه در مشهد اقامت داشت برنامه انقلاب خراسان را به همراه مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله واعظ‌طبسی برعهده داشت و این ۳ شخصیت بزرگ تأثیرگذاری بسیاری در مشهد داشتند و شهید هاشمی‌نژاد به جز منبر‌هایی که در این شهر داشت، منبر‌های متعددی در دیگر شهر‌ها هم داشت و مسیر خط انقلاب را برای مردم انقلابی ترسیم می‌کرد.

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه تفکر انقلابی شهیدانی همچون شهید هاشمی‌نژاد که جان خویش در راه حفظ انقلاب و سلامت و امنیت مردم تقدیم کردند مقطعی نبوده و نسل به نسل منتقل شده، شهیدانی که به دنبال حفظ استقلال و آزادی کشور بودند، بیان کرد: شهید هاشمی‌نژاد هیچگاه مسئولیت اجرایی قبول نکرد و معتقد بود هیچی بهتر از خدمت به مردم نیست و رسالت خود را خدمت در موضوعات فرهنگی می‌دانست و تلاش ویژه در راستای حفظ خط فکری انقلاب داشت.

 او تصریح کرد: شهید هاشمی‌نژاد در مسیر خدمت به مردم لحظه‌ای خسته نشد و حتی در ایامی که از سوی منافقان کوردل به کرات تهدید به ترور شد ذره‌ای عقب‌نشینی نکرد و در منزل تا پاسی از شب پاسخگوی مردم بود، ماشین این شهید والامقام یک پیکان ساده بود که درش هم خراب بود و آن را با دست نگه‌مید‌اشت و هرگز تمایلی به داشتن خودرو‌های به‌روز و در سطح بالا نداشت و در تمامی جوانب بسیار ساده‌زیست بود.

مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که شهید هاشمی‌نژاد پس از پیروزی انقلاب نماینده مردم مازندران در اولین دوره خبرگان قانون اساسی بود و در دورانی که این نمایندگی را عهده‌دار بود تأثیرگذاری بسیار داشت، تأکید کرد: حوادث ترور پس از انقلاب زیاد بود که در تک‌تک آن‌ها پیام تسلیت امام خمینی (ره) را داشتیم، اما برای ۵ شخصیت که شامل شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر، شهید مطهری و شهید هاشمی‌نژاد بودند به جز پیام تسلیت، سخنرانی هم داشتند و در سخنرانی‌هایی که برای شهیدان مطهری و هاشمی‌نژاد داشتند از تعابیر خاص برای این شخصیت‌ها استفاده کردند و شهید هاشمی‌نژاد را که در تفکر و هدایت انقلاب نقش‌آفرین بود به عنوان جوانمرد فاضل و عالم مجاهد معرفی کردند.

هاشمی نژاد اظهار کرد: امروز هم که در ایام چهلمین سالگرد شهید هاشمی‌نژاد هستیم می‌بینیم که عطش خدمت به مردم همچنان وجود دارد، عطشی که سن و سال و زمان و مکان نمی‌شناسد، نمونه‌های بارز ایثار و از خودگذشتگی پس از دوران‌های انقلاب و دفاع مقدس در بلایای طبیعی و غیرطبیعی همچون سیل، زلزله، آتش‌سوزی، بحران کرونا و ... دیده شده و در آخرین مورد آن ایثار و از خودگذشتگی علی لندی، دانش‌آموز ۱۵ ساله ایذه‌ای را شاهد بودیم که در راه نجات ۲ خانم گرفتار در آتش جان خویش را فدا کرد.

او با تأکید بر اینکه وقتی که بحث استقلال و عدم وابستگی به بیگانگان مطرح می‌شود چاره‌ای جز گذاشتن دست بر روی زانوی خود برای سامان رساندن کشور نداریم، افزود: این مهم محقق نمی‌شود، مگر آنکه باور خدمت به مردم باشد و غیر از این نمی‌توانیم استقلال داشته باشیم، امروز تفکر انقلابی برگرفته از خط امام و شهیدان در مسیر خدمت به مردم و ایثارگری و از خودگذشتن در مسیر یاری‌رسانی به همنوع خود به‌خوبی بروز و ظهور یافته است.

فرزند شهید هاشمی نژاد ادامه داد: در ایام هفته دفاع مقدس مطالعاتی از خاطرات مقام معظم رهبری که مربوط ایام حضورشان درجنگ تحمیلی و بمباران‌های دزفول داشتم و سخنرانی‌های ایشان در جمع مردم در اوج بمباران‌ها و شیمیایی‌های دشمن، در تقویت روحیه مردم و حفظ مسیر انقلاب بسیار تأثیرگذار بود. وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی و انقلابی هیچ چیز شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تر از خدمت به مردم نیست، خاطرنشان کرد: هرکسی که در هر پست و مقامی هست اگر تفکر خدمت به مردم را داشته باشد در کارش موفق خواهد بود و امیدواریم این تفکر ناب به‌خوبی در میان تمامی‌های نسل‌ها انتقال یابد تا بتوانیم در عمل و به معنای حقیقی خادم مردم باشیم.

 

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدای انقلاب شهدای ترور فرزندان شهدا شهید هاشمی نژاد شهید هاشمی نژاد شهید والامقام شهید هاشمی نژاد خدمت به مردم آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر ورزش درمورد تغییر نام استقلال

وزیر ورزش به طور ضمنی با تغییر نام تیم استقلال مخالفت کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در خصوص تغییر نام باشگاه استقلال گفت: کمیسیونی به عنوان کمیسیون ماده پنج باشگاه‌ها داریم و هر باشگاهی که بخواهد تغییر نام بدهد بایستی مسیر قانونی را طی کند لذا تقاضا داریم هر باشگاهی در هر سطحی چه بزرگ و یا خُرد قرار است تغییر نام دهد بایستی مسیر قانونی خود را طی کند.

کیومرث هاشمی با این جملات، عملا تغییر نام باشگاه را به تصویب زیر مجموعه خودش منوط کرده است و با توجه به حرف و حدیث‌های مطرح شده در مورد احتمال تحریم شدن استقلال در میادین آسیایی، باید گفت اضافه شدن پسوند خلیج فارس به نام استقلال منتفی است و اولین تصمیم مالک جدید باشگاه آبی ، وتو شده است. تصمیمی آماتوری که از علی عسگری رئیس سابق صداوسیما بعید بود.

دیگر خبرها

  • ببینید | گزارش لحظه‌به‌لحظه حمید معصومی‌نژاد از بازگشت به ایران؛ جمله بامزه پای هواپیما روی باند فرودگاه!
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند
  • خدمت به مردم ادامه راه شهدا است
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • دستور وزیر ورزش درمورد تغییر نام استقلال
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • واکنش کیومرث هاشمی به تغییر نام استقلال
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است