Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی ۱۳ هزار و ۷۱۰ فرصت شغلی در استان مبادله و امضا شده است.

حمید ملانوری، امروز چهارشنبه ۷ مهرماه در هجدهمین نشست ستاد توسعه خاوران که با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در بیرجند برگزار شد افزود: رقم سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه‌ها برای موقعیت استان شاید عدد بزرگی نباشد اما اینکه فضا برای ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم شده بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: ستاد توسعه خاوران قبل از سال تدوین شد و از ابتدای سال جاری فعالیت جدی آن شروع شده است و در صدد هستیم منابع استان را به ایجاد درآمد و ارزش افزوده برسانیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: از طرفی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز مشارکت می‌کنند که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت، ورزش و آموزشی و فرهنگی اقدام شده است.

وی تصریح کرد: در این ستاد برای تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی انگیزه داشتیم که در این مسیر اقدامی بکنیم تا شعار سال محور فعالیت‌ها باشد، از طرفی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که چندین سال است ابلاغ شده اما اقدامی در خور آن انجام نشده نیز تشکیل شده است.

ملانوری گفت: در طول سال‌های گذشته یکی از بزرگترین گلایه‌های سرمایه‌گذاران نیز در زمینه بروکراسی‌های اداری بود که سبب می‌شد سرمایه‌گذار میل و رغبت خود را از دست بدهد که در این ستاد بروکراسی‌ها حل و فصل و مجوزهای بی‌نام برای سرمایه‌گذاری صادر می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در قالب این ستاد با مسئولیت شخص استاندار و با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی، نمایندگان مجلس، نمایندگان بخش خصوصی و سایر فعالان را در یک نشست جمع کرده‌ایم تا تصمیمات قاطع گرفته و روند سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

وی یادآور شد: ستاد توسعه خاوران در قالب پنج کمیته برای احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد طرح‌ها و جذب سرمایه‌گذار فعال است تا موضوعات را پیگیری و رفع کند.

ملانوری افزود: همچنین قرارگاه مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها به مسئولیت معاونت عمرانی استاندار نیز تشکیل شده تا زیرساخت‌ها را فراهم و قوانین و دستورالعمل‌ها را برای استعلام‌ها و صدور مجوزها تسهیل کند.

وی اظهار کرد: بر اساس مزیت‌ها و فرصت‌های استان در مناطق شهری، روستایی و مناطق مختلف با استفاده از پیشران‌های توسعه‌ای، فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی و تهیه طرح می‌کنیم و برای نخستین بار در کشور مجوزهای بی‌نام صادر می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در ستاد توسعه خاوران متعهد هستیم اگر سرمایه‌گذار هم طرح تهیه کند نهایت در ۲ هفته تعیین تکلیف کرده و تا ۲ هفته دیگر مجوز نهایی صادر شود.

وی با اشاره به محورها و پیشران‌های مهم توسعه اقتصادی استان گفت: در حال حاضر از ۵۲ نوع ماده معدنی ۴۷ کانی در استان وجود دارد و در گوشه گوشه استان معادن بزرگ مس، طلا، زغالسنگ، بنتونیت و سایر وجود دارد.

ملانوری با اشاره به وجود معادن سیلیس با عیار ۹۹.۸ درصد در نهبندان افزود: همچنین ۷۶ درصد زغالسنگ کشور مربوط به معادن شهرستان طبس است.

وی بیان کرد: معتقدیم خراسان جنوبی استان ثروتمندی است و باید تلاش را در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی بر فعال کردن مردم و ترویج تفکر توسعه‌ای بگذاریم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مردمان این استان بسیار فرهیخته، با درایت، تحصیل کرده و فهیم هستند و به لحاظ منابع انسانی بسیار قوی است و هم در حوزه پیشران‌های اقتصادی زبانزد است.

وی عنوان کرد: این استان دارای محصولات استراتژیک زعفران، زرشک و عناب به عنوان رتبه یک تا دوم کشور است علاوه بر اینکه محصولات کشاورزی زیادی در این استان وجود دارد که می‌تواند کمک بزرگی به این مجموعه باشد.

ملانوری یادآور شد: اعتقاد داریم اگر در قالب چنین برنامه‌هایی بتوانیم سیاست‌های اقتصادی مقاومتی که بر درون‌زا بودن، دانش بنیان بودن، فعال کردن اقتصاد مردمی و سایر تاکید دارد را ادامه دهیم در آینده خیلی نزدیک می‌تواند استان را از محرومیت نجات دهد.

وی در ادامه با قدردانی از خدمات مجموعه کمیته امداد در استان اظهار کرد: با وجود همه اقدامات بسیار خوبی که دولت در طول سال‌های پس از انقلاب تاکنون در این استان داشته اما هنوز در برخی بخش‌ها از نبود توسعه‌یافتگی رنج می‌برد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به همین دلیل دستگاه‌های خدماتی و حمایتی از جمله کمیته امداد  می‌تواند در اینجا کار فراوانی انجام دهد و این نگاه توسعه‌ای و توانمندسازی که اخیرا هم قوی‌تر شده می‌تواند کمک کنند این استان نیز توانمند شده و سطح توانمندی‌ها را ارتقا دهد.

وی بیان کرد: امیدواریم با توجه به موقعیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد در آینده نزدیک شاهد باشیم تا محرومیت رنگ ببازد و مردم از رفاه و امکانات خوبی در استان بهره‌مند و زندگی مناسبی داشته باشند.

ملانوری افزود: یکی از شعارهای و اهداف بزرگ انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری، عدالت اجتماعی، توسعه متوازن و عادلانه و رفع محرومیت است که از اهداف انقلاب است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ضمن قدردانی از اقدام کمیته امداد به عنوان معین محرومیت‌زدایی درح سربیشه بیان کرد: در بحث شبکه‌های آب روستایی ضعف‌های جدی داریم که درخواست داریم کمیته امداد در تامین آب شرب روستاها کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: برای احداث کارخانه فراوری محصولات استراتژیک استان به‌ ویژه برای زرشک که مشکلات زیادی در این خصوص داریم نیز درخواست داریم کمیته مشارکت کند که طرح تهیه شود و در صورت لزوم در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: امسال بدترین خشکسالی را در طول ۵۰ سال گذشته تجربه کردیم همچنین ۴۳۰ روستا آبرسانی سیار شد که بیشترین تلاش در حوزه آبرسانی انجام اما با وجود کمبودها کمترین اعتراض‌ها را داشتیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سرمايه گذاري منطقه خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی ستاد توسعه خاوران کمیته امداد سرمایه گذار بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی به شرح زیر است:

به نام خدا

"این کارِ اردوهاى هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگى یکى از برکاتش خدمت‌رسانى است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

بسیج سازندگی، این شجره طیبه‌ای که به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (حفظه الله) در هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ بنیان گذاری شده است، در طول این سال ها، همواره منشأ خیرات و برکات فراوانی بوده و به عنوان رکنی اساسی در تحقق سیاست‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در توسعه مناطق محروم و کم برخوردار، عملکردی درخشان و قابل قبول از خود به جای گذاشته است.

و اینک این نهاد انقلابی با گذشت ۲۴ سال از زمان تأسیس، با بسط و توسعه دامنه وظایف و محور‌های خدمات رسانی خود در زمینه‌های محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، حضور در حوادث غیرمترقبه و برپایی اردو‌های جهادی در خدمت به مردم و شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح‌های محرومیت زدای نظام مقدس جمهوری اسلامی، سنگ تمام گذاشته است.

همراهی با دستگاه‌های اجرایی در تحقق و تکمیل طرح‌های عمرانی، راه اندازی کارگاه‌های کوچک و زود بازده اقتصاد مقاومتی، احیا و لایروبی قنوات، مرمت راه‌ها در مناطق صعب العبور، انجام برنامه‌های فرهنگی، اعتقادی، تربیتی و تحقق طرح کمک‌های مؤمنانه تنها بخشی از خدمات قابل توجه و تقدیر بسیج سازندگی در خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید

 ۵۵ نفر از جهادگران برتر بیرجند تجلیل شدند

اینجانب سالروز تأسیس بسیج سازندگی را به همه بسیجیان، جهادگران و کارکنان خدوم، مخلص و همیشه در صحنه بسیج سازندگی در خراسان جنوبی تبریک گفته، از تلاش‌های این عزیزان در زمینه محرومیت زدایی از مناطق مختلف استان قدردانی می‌کنم.

باشد که این عزیزان در ادامه فعالیت‌های خود در عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و ایفای وظایف و سیاست‌های دولت مردمی ایران قوی، گام‌های بزرگتر و پر افتخارتری بردارند و با برنامه ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بی نظیر خراسان‌جنوبی در مأموریت‌های محوله، راه‌های رسیدن به توسعه استان را کوتاه‌تر کنند.

جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی