Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی و انتظامی مدیریت کرونا در حاشیه جلسه امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا از اجرای آزمایشی طرح مدیریت هوشمند کرونا در استان قزوین از هفته آینده خبر داد و گفت: این طرح پس از رفع اشکالات احتمالی، به صورت مرحله به مرحله در کل کشور اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالفقاری افزود: با توجه به اینکه بیماری کووید ۱۹ طولانی شده است و کسی هم نمی‌تواند پایان این بیماری را بگوید و از سوی دیگر محدودیت‌ها در حوزه‌های مختلف ظرف ۱۹ ماه گذشته اعمال شده و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است و همچنین تأکید رئیس جمهور برای ارائه طرح تحولی مدیریت کرونا توسط دستگاه‌های مختلف، این سامانه طراحی شده است.

او اضافه کرد: ما مدیریت هوشمند محدودیت‌ها را دنبال خواهیم کرد که ریسک کمتری داشته باشد و با بحثی که الان داریم، محدودیت فقط مشمول افرادی شود که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند؛ باید با ایجاد شرایط و سازوکار جدید، زمینه فعالیت همه را فراهم کنیم و برخورد‌ها و محدودیت‌ها مشمول کسانی می‌شود که رعایت نمی‌کنند.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی مدیریت کرونا در ادامه گفت: در این سامانه اصل بر این گذاشته شده که ضوابط برای خدمات گیرنده، خدمات دهنده و محیط خدمات در نظر گرفته شود، اگر از این سه عامل مطمئن شویم قطعا همه می‌توانند فعالیت کنند. برای مثال در محیط هتل اگر افرادی که ارائه خدمات می‌کنند به لحاظ بیماری مشکلی نداشته باشند و محیط ارائه خدمات نیز براساس ضوابط رعایت دستورالعمل ها باشد و خدمات گیرنده نیز واکسن زده باشد و یا دارای تست پی سی آر مثبت نباشد در این صورت در این هتل می‌توان فعالیت انجام شود.

او اضافه کرد: قطعا در این سامانه و پلتفرمی که طراحی شده ارزیابی این موارد امکان پذیر می‌شود در مورد تردد بین شهری و حضور در رستوران‌ها نیز رعایت ضوابط اعلامی وزارت بهداشت در قالب همین پلتفرم امکان پذیر است.

ذوالفقاری تأکید کرد: در حال حاضر شرط سفر به دیگر کشور‌ها همان طور که در ستاد ملی مصوب شده است، زدن واکسن است که از طریق این سامانه می‌توان مشخص کرد که افراد واکسن را دریافت کرده اند و یا خیر. در حقیقت راستی آزمایی این موضوع در قالب این سامانه امکان پذیر است، به تبع این موضوع می‌توان برای تردد بین استانی نیز واکسن زدن و یا نداشتن تست پی سی آر مثبت در قالب همین سامانه و در آینده نزدیک راستی آزمایی شود.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی مدیریت کرونا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح بیشتر درباره سکوی مدیریت هوشمند بیماری‌های همه گیر گفت: مثلا برای تردد‌های شهری افراد می‌توانند از روی شماره پلاک خودرو برای رانندگان اسنپ، تاکسی و اتوبوس متوجه شوند که راننده واکسن زده است یا خیر و یا اینکه تست پی سی آر مثبت دارد یا خیر. برای رانندگان اتوبوس نیز از طریق QR کد، افراد می‌توانند مطمئن شوند که راننده واکسن تزریق کرده و یا تست پی سی آر مثبت دارد یا خیر. از سوی دیگر رانندگان نیز می‌توانند در حین دریافت بلیت از سلامت تک تک مسافران مطمئن شوند.

ذوالفقاری تأکید کرد: هفته آینده به صورت آزمایشی این سامانه در استان قزوین اجرایی خواهد شد و در مرحله بعد اگر مشکلی وجود نداشته باشد به صورت سراسری اجرا خواهد شد و قطعا این موضوع به صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد.

بی تردید این سامانه می‌تواند به رعایت دستورالعمل های بهداشتی کمک کند بنابراین برای کسانی که از ضوابط وزارت بهداشت تخطی می‌کنند امکان برخورد فراهم می‌شود و هر کجا که ضمانت اجرایی لازم باشد براساس قوانین، ضمانت‌های اجرایی پیگیری خواهد شد.

جمالی پور، استاندار قزوین نیز روز شنبه سوم مهر، در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: در مهار ویروس کرونا رتبه حائز اهمیتی در سطح کشور داریم و از همین رو، طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها به صورت آزمایشی متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در استان اجرا می‌شود.

او افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته برخی کارمندان مشاغل از تزریق واکسن کرونا امتناع کرده اند که این موضوع خلاف منفعت اجتماعی است و مدیران موظف هستند کسانی که واکسینه نشده اند را به بازرسی و تخلفات اداری معرفی کنند./ایسنا

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت هوشمند ویروس کرونا طرح آزمایشی کمیته امنیتی انتظامی مدیریت کرونا تست پی سی آر مثبت مدیریت هوشمند کمیته امنیتی محدودیت ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم