Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور تونس بعد از دو ماه از آغاز تنش سیاسی در این کشور، در ادامه اعتراضات به وضعیت کشور نخست وزیر جدید را انتخاب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ رسانه های تونس امروز چهارشنبه گزارش دادند که «نجلاء بودن»، مأمور تشکیل کابینه جدید در این کشور شد.

بر اساس این گزارش، «قیس سعید»، رئیس جمهور این کشور امروز طی حکمی بودن را مأمور تشکیل دولت جدی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از خانم بودن، «هشام المشیشی»، نخست وزیر تونس بود که از سوی رئیس جمهور برکنار شد. به این ترتیب نجلاء بودن اولین زن در تاریخ تونس است که مأمور تشکیل کابینه می‌شود.

قیس سعید گفته که بودن تا پایان شرایط فوق العاده نخست وزیر تونس باقی خواهد ماند. رئیس جمهور تا به امروز دو بار شرایط فوق العاده را تمدید کرده است.

نجلاء بودن متولد 1958 از منطقه «القیروان» و استاد دانشگاه بوده و هم اکنون در حالی اجرای برنامه‌های بانک ملی در وزارت آمورش عالی و تحقیقات علمی است.

قیس سعید حدود دو ماه پیش با افزایش ناگهانی میزان مبتلایان به کرونا در تونس و به تبع آن شروع تظاهرات گسترده علیه بی تدبیری دولت، «هشام المشیشی» را از سمت خود برکنار و پارلمان را که حزب اسلامگرای النهضه در آن حائز اکثریت کرسی ها بود، تعلیق کرد.

احزاب مخالف این اقدام را کودتا و تفسیر به رأی قیس سعید از قانون اساسی تونس دانستند. با این حال حمایت ارتش و نیروهای امنیتی این کشور از رئیس جمهور و تغییر افکار عمومی درباره حزب النهضه باعث شد که سعید به اقدامات خود ادامه دهد و وضعیت فوق العاده را برای سه ماه متوالی تمدید کند.

این هفته 103 تن از اعضا و رهبران مطرح حزب النهضه در بیانیه‌ای مشترک از این حزب جدا شدند و اعلام برائت کردند.

تونس از زمان برکناری نخست وزیر و تعلیق پارلمان عرصه رویارویی موافقان و مخالفان رئیس جمهوری شده است که به عنوان یک حقوق‌دان، با شعار اجرای قانون و مبارزه با فساد روی کار آمد.

این هفته بعد از استعفای دسته جمعی ده ها عضو النهضه، شهر تونس، پایتخت تونس شاهد تظاهرات گسترده احزاب مخالف رئیس جمهور بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تون س تون س رئیس جمهور نخست وزیر قیس سعید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم مشهد در حمایت از پلیس برای اجرای طرح نور گفت: موضوع عفاف و حجاب و برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده ها، با هدف نفوذ و استحاله است.

وی افزود: ما به حکم قانون و به خواست مردم، مسئولین به ویژه رئیس جمهور، رئیس دستگاه قضا، وزیر کشور و با حمایت نمایندگان و رئیس مجلس وارد این صحنه شدیم؛ در کنار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا قسم یاد می‌کنیم و عهد و پیمان می‌بندیم با جانبازان و شهدا و کسانی که دل در گرو خدا بستند تا حمایت‌های مردم عزیز را داریم به لطف خدا و عنایات اهل بیت (ع) به هیچ عنوان از این جنگ شناختی و حوزه اجتماعی که رها شده بود و مورد هجمه دشمن قرار گرفته، لحظه‌ای آرام و قرار نداشته و برای رسیدن به عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است