Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به گزارش ایرنا، «منوچهر فاضلی»  افزود: موکورمایکوزیس یا قارچ سیاه در سالیان قبل به صورت موردی بوده و به بیماران کرونایی اختصاص ندارد اما با شیوع کرونا به دلیل داروهای خاصی که بیمار برای مهار سیستم ایمنی بدن مصرف می کند این قارچ که به طور طبیعی در محیط های مرطوب مثل جنگل و یا حتی کولرها وجود دارد زمینه رشد را بعد از درمان بیماران کرونایی پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: قارچ سیاه از بینی و سینوس ها شروع می شود، هنگامی که بیمار از بیمارستان ترخیص می شود، هرگونه تورم در اطراف بینی، گونه ها، چشم، کام، لب و لثه ها، بی حسی، ترشحات خونابه ای سیاهرنگ از بینی هر کدام یک علامت هشداردهنده این بیماری است که بایستی جدی گرفته شود.

 فاضلی گفت: کسانی که بیمار کرونایی دارند بخصوص کسانی که بیمار کرونایی سالخورده، دیابتی و یا مصرف کننده داروهای مهارکننده سیستم ایمنی بدن مثل کورتون دارند حتما به کلینیک گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کنند تا اقدامات تشخیصی پیشگیرانه و نهایتاً جراحی را انجام دهیم و از مرگ بیمار جلوگیری کنیم.

مدیر گروه تخصصی گوش و حلق و بینی دانشکده پزشکی کرمانشاه افزود: بهترین راه پیشگیری از قارچ سیاه مراجعه به موقع بعد از بروز علایم است، برای اینکه اصلاً به قارچ سیاه مبتلا نشویم باید سعی کنیم که کرونا نگیریم اما اگر گرفتیم نباید بگذاریم که این بیماری پیشرفت کند.

وی در پایان گفت: بیمارانی که به آی سی یو می روند بایستی کنترل شوند، در صورت عدم رسیدگی به این بیماران ما هم از درمان آن ها عاجز می شویم و اینجاست که می تواند جان بیمار را به خطر بیندازد.  

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون یک هزار و ۱۴۰ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند که از این تعداد ۲۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۵۱ نفر هم وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۵۲۴ نفر رسیده است.

 

پربیننده ترین 3ماه تا تولید قرص کرونا نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا + لینک آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۶) تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر کرونایی ها واکسیناسیون کرونا برای دانش آموزان اجباری است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری قارچ سیاه قارچ سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد