Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،محمد هرمزی در این دوره آموزشی که بصورت آنلاین برگزار گردید با اعلام این خبر ، افزود : در حال حاضر 18 صندوق بیمه ای در کشور فعال هستند که سازمان تامین اجتماعی ، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق روستائیان و عشایر بزرگترین مخاطبان را در این بین دارا میباشند . 

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 1399 قریب به 14 میلیون و 600 هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار داشته اند اظهار داشت پیش بینی میشود این رقم در سالجاری به حدود 15 میلیون نفر افزایش یابد و این درحالیست که براساس آمار منتشره 82 درصد جامعه شاغلین بیمه شده کشور در گروههای مختلف در زمره افراد تحت پوشش در تامین اجتماعی هستند و 55 درصد از بازنشستگان و مستمری بگیران کشور نیز از این سازمان تعهدات دریافت مینمایند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی با ارائه 18 نوع تعهدات و خدمات متنوع و شمولیت گستره ای از اقشار جامعه در تمامی سطوح از قبیل اساتید دانشگاهی ، پزشکان ، مهندسین ، شاغلین درمان در بیمارستانها ، کارکنان قراردادی ادارات ، وکلا، رانندگان ، کارگران ساختمانی ، دانشجویان ، زنان خانه دار ، فعالان حرف و مشاغل آزاد ، قالیبافان ، ... نمونه ای بی نظیر در بین صندوق های بیمه ای است اذعان داشت : یکی از بارزترین جلوه های تعهداتی این سازمان وسعت دامنه آن از قبل از تولد ( خدمات درمانی به مادران بیمه شده ) تا پس از مرگ ( کمک هزینه کفن و دفن و مستمری بازماندگان ) است . 

محمد هرمزی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در سالجاری با حدود 23500 میلیارد تومان هزینه تعهدات در هر ماه  ، معادل یک سوم بودجه کشور در طول سال در توزیع درآمد نقش آفرینی مینماید افزود : این مجموعه با قدمتی قریب به 7 دهه از سال 1332 هجری شمسی به نام بیمه های اجتماعی پا گرفته و با تغییراتی در دهه های بعد ، امروزه به شکلی نوین و با بهره از تکنیک های روز و تحولات دیجیتالی به خدمت رسانی مشغول است . 

وی در ادامه با اشاره به ماهیت صنعت بیمه و الزامات آن ، اشکال مختلف بیمه های تجاری با عناوین و اسامی مختلف را از تحولات دهه های اخیر دانسته و خاطر نشان ساخت : تفاوت اساسی بیمه های اجتماعی با بیمه های تجاری در آن است که در این بیمه مستقیماً انسانها بعنوان محور قرار گرفته و مورد پوشش برای ایجاد امنیت خاطر و آرامش روانی قرار میگیرند . 

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر ماهیت عمومی و غیردولتی بودن تامین اجتماعی و فقدان منابع و بودجه دولتی در آن ، این سازمان را آمیزه ای برای ایجاد امنیت اقتصادی اجتماعی معرفی نموده و آنرا گره خورده با معیشت و ایجاد آرامش خاطر برای نیمی از جمعیت کشور دانست . 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: محمد هرمزی تامین اجتماعی گیلان سازمان تامین اجتماعی بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو

محمدمهدی ناصحی افزود: سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص نیازمند تجهیزات حرکتی، تا سقف ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق بیماران خاص برای تهیه دست و پای کربنی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: برای سایر افرادی که در سوانح و تصادفات دچار قطع عضو می‌شوند سهم هر دستگاه تقسیم شده و توافقاتی با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته که بر اساس ابلاغ این معاونت سهم بیمه سلامت ۳۰ درصد و سهم سازمان بهزیستی ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که ما منتظر اجرایی شدن این مصوبه در سال جاری هستیم.

ناصحی گفت: قرار است سازمان بهزیستی متولی این امر باشد تا دست و پای کربنی که در شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شدند بر اساس این مصوبه مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است