Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@23:14:10 GMT

آمار بسیار ضعیف واکسیناسیون در روستاهای آستارا

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۵۵۴۷

آمار بسیار ضعیف واکسیناسیون در روستاهای آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سید سعید میرقربانی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در محل فرمانداری این شهر، وضعیت کرونایی این شهرستان را نارنجی دانست و اظهار کرد: در راستای واکسیناسون اقشار مختلف مردم ۱۲ پایگاه مجاز در سطح شهرستان راه‌اندازی شده است. 

سرپرست فرمانداری با بیان اینکه تعداد زیاد مراجعان اخذ برگه تردد برای شهروندان و کارکنان فرمانداری شهرستان آستارا مشکلاتی ایجاد کرده است، گفت: از نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط انتظار داریم درخصوص صدور برگه تردد تدابیری لحاظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمار واکسیناسیون روستاها بسیار ضعیف است 
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا نیز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی گام‌های متعددی برای نجات جان مردم برداشته‌شده و تیم‌های ره‌گیری، پیش‌گیری و درمان بسیج فعال و در بین مردم هستند. 

سرهنگ پاسدار بهزاد قنبری آمار واکسیناسون در روستاهای بخش مرکزی و لوندویل را بسیار ضعیف توصیف کرد و افزود: در حوزه واکسیناسیون مردم در روستاها کم‌کاری‌شده و قرارگاه حاج قاسم سلیمانی با افرادی که در بحث سلامت مردم کوتاهی کرده‌اند در چهارچوب قانون برخورد خواهد کرد. 

ایمن‌سازی ۶۰۰ نفر از دانش‌آموزان آستارا در برابر ویروس کرونا 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون فرهنگیان اظهار کرد: یک‌هزار و ۵۸۴ نفر از فرهنگیان هر دو دز و یک‌هزار و ۴۰۰ نفر نیز دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. 

سید سجاد موسوی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۵ لغایت ۱۸ سال نیز آغاز شده و درهمین‌خصوص به مدیران مدارس اطلاع‌رسانی صورت گرفته است، افزود: تاکنون ۶۰۰ نفر از دانش‌آموزان ۱۵ لغایت ۱۸ سال، بدن خود را در برابر ویروس کووید ۱۹ ایمن کرده‌اند. 

تزریق روزانه ۱۳۰۰ دز واکسن کرونا در آستارا 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: روزانه به طور متوسط بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ دز واکسن کرونا از نوع برکت، سینوفارم و آسترانزکا در سطح شهرستان تزریق می‌شود. 

فرید بصیری‌مقدم با اشاره به تعطیلی برخی مراکز تزریق واکسن در آستارا تصریح کرد: با ارسال نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص منع به کارگیری افراد داوطلب هم‌یار مدافعان سلامت، ۳۴ نفر در سطح شهرستان از حوزه واکسیناسیون کنار گذاشته شده‌اند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون سلامت فرمانده سپاه ستاد مقابله با کرونا واکسیناسیون در روستاها سپاه آستارا فرمانداری آستارا طرح شهید قاسم سلیمانی لوندویل دانش آموزان آستارا شهرستان آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار

                                                         

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مجید بگلریان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران در بخش سراب میمه، اظهار داشت: برآورد میزان خسارات وارد شده به روستای تختان و رفع مشکلات زیرساختی وارد فاز عملیاتی شده است.

وی با قدردانی از حضور جهادی دستگاه‌های خدمات رسان و بررسی میدانی از روستای تختان دهلران، افزود: رفع سریع آسیب‌های زیرساختی در حوزه‌های آب، برق و گاز در این روستا بسیار ضروری بوده و تامین آب ۲ روستای تختان و خربزان باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام با اشاره به بررسی‌های مسئولان استان و شهرستان از روستای تختان، عنوان کرد: اقدامات عمرانی روستای تختان بایستی در کوتاه مدت از منابع داخلی بنیاد مسکن و در دراز مدت از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان دهلران، عملیاتی شود.

بگلریان با اشاره به بارش بالای ۱۰۰میلیمتر بارندگی در پنج شهرستان استان، تصریح کرد: آمار دقیق خسارات باید هر چه سریعیتر برآورد شود و بر اساس شاخص‌های ۱۸ گانه با مختصات یو. تی. ام، جمع بندی و به وزارت کشور ارسال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در پایان با تاکید بر لزوم ترویج بیمه در بین روستائیان و کشاورزان، اعلام کرد: بیمه نقش مهمی در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل دارد.

فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست با اشاره به خسارات سیل و بارندگی به روستای تختان، گفت: در هنگام وقوع حادثه، نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان به منطقه اعزام شده و اقدامات اولیه برای اهالی روستا انجام و در ادامه نیز پیگیری برای رفع مشکلات اهالی این روستا در دستور کار قرار گرفت.

لطیف صادقی افزود: با تشکیل نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران موضوع بررسی زیرساخت‌های روستا از جمله آب، برق، گاز، طرح هادی، خسارات وارده به معابر روستا و برخی منازل مسکونی انجام شده است.

وی تاکید کرد: تصمیمات لازم در راستای رفع مشکلات این روستا، در اسرع وقت با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، جانشین مدیر عامل آبفای استان و سایر مسئولان شهرستان و بخش در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار ویژه دهلران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان باید جهت رفع مشکل این روستا به سرعت وارد عمل شوند، ابراز کرد: رفع مشکلات معابر روستا توسط بنیاد مسکن و حل مشکل راه دسترسی باید به سرعت انجام شود و در درازمدت از بنیاد مسکن توقع داریم که در خصوص احداث دیوار حائل این روستا پیگیری و بررسی لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • آمار ضعیف مهاجمان استقلال در لیگ برتر
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند
  • عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار