Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، طبق اعلام منابع خبری اگر چه پیش از این پیش‌بینی می‌شد به سبب بازگشایی مدارس و شیوع سویه دلتای کرونا در منطقه آسیا  تعداد بیماران رو به افزایش گذارد، ولی گزارشهای خبری از کاهش شمار مبتلایان خبر می‌دهند.

داده‌های محلی نشان می‌دهد در شماری از کشورها با آمار بالای واکسیناسیون موارد ابتلا به کرونا رو به کاهش نهاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جنوب شرق آسیا که به سبب شیوع ویروس مهلک کرونا اکثر فعالیتهای اقتصادی و گردشگری به حال تعلیق درآمده بود، اکنون  با افزایش روند واکسیناسیون می‌کوشد اقتصاد خود را بازسازی کند.

تایلند

با افزایش شمار افراد واکسینه شده در برابر بیماری کرونا، تایلند می‌کوشد درهای خود را به روی گردشگران بگشاید.به نوشته پایگاه خبری «سی ان بی سی»، مقامات تایلند به گردشگران اجازه ورود به منطقه گردشگری پوکت را با این شرط که گردشگران آزمایش منفی کرونای خود را به همراه داشته باشند می دهد.

پیش‌تر نیز مقامات تایلند به گردشگرانی که آزمایش کرونای آنها منفی بود، اجازه ورود به منطقه پوکت را داده‌ بودند.

بر اساس آمارها، در ماه ژوئیه و اوت سال جاری میلادی، تایلند با ورود بیش از ۲۶ هزار و ۴۰۰ تن از گردشگران واکسینه شده، درآمدی به ارزش  یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلار کسب کرده است.

آمارها نشان می‌دهد به دنبال شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی، صنعت گردشگری در تایلند با ۸۳ درصد کاهش روبرو و خسارتی به ارزش  ۱۳ میلیارد و ۵۴۰ هزار دلار متحمل شد.

در اواخر شهریور سال جاری، « پرایوت چان اوچا » نخست وزیر تایلند اعلام کرد، بانکوک روند واکسیناسیون در این کشور را با اقدامات تشویقی برای کاهش اثرات مخرب گسترش ویروس کرونا سرعت می‌بخشد.

تایلند تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش کرده است که از این میان ۱۵ هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند. ۹۹ درصد این آمار مربوط به گسترش این همه گیری از ماه آوریل سال جاری است، یعنی دقیقا پس از گذشت یک سال که کنترل موفقی در مقابله با این همه گیری داشتند که منجر به سقوط صنعت گردشگری در این کشور نیز شد.

دولت با صرف هزینه ۱.۵ تریلیون بات معادل ۴۵ میلیارد دلار به مقابله با این همه گیری رفته است. بانک مرکزی تایلند ماه گذشته اعلام کرده بود، تایلند همچنان به یک تریلیون بات دیگر برای حمایت اقتصادی نیاز دارد.

تایلند خود را برای برنامه توسعه اجتماعی و اقتصادی ۵ سال آینده آماده می کند که از اکتبر ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

ویتنام

بنابر اعلام پایگاه خبری ویتنامی «وی جی پی نیوز»، مقامات این کشور از ماه اکتبر اجازه ورود گردشگران واکسینه شده را صادر خواهند کرد.

بر پایه این گزارش، به دنبال شیوع ویروس کرونا در این کشور چرخهای اقتصادی ویتنام از حرکت باز ایستاد ولی با بهبود روند واکسیناسیون در این کشور به گردشگران اجازه ورود داده شد.

به نوشته روزنامه « وی ان اکسپرس » ویتنام، دولت ویتنام با برنامه بازگشت گردشگرانی که به طور کامل واکسینه شدند از کشورهای اروپایی، آمریکا، آسیای شمال شرقی، استرالیا و خاورمیانه برای سفر به جزیره « فوکوک » از ماه اکتبر موافقت کرد.

در برنامه آزمایشی ۶ ماهه، بین ۲ تا ۳ هزار گردشگر ماهانه با پروازهای چارتر و به مدت ۳ ماه وارد خواهند شد و در مناطق محدود و مشخص می مانند. سپس این رقم ماهانه به ۵ تا ۱۰ هزار گردشگر با پروازهای معمولی و تجاری افزایش خواهد یافت و برای  مناطق بیشتری نیز در جزیره مجوز سفر صادر خواهد شد.

لازم است گردشگران مدارکی به همراه داشته باشند تا تایید کند هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و از سوی کشور ویتنام مورد قبول باشد.

دریافت دُز دوم واکسن باید در فاصله زمانی ۱۴ روز تا ۱۲ ماه پیش از ورود افراد به ویتنام باشد و یا ثابت کنند که در ۱۲ ماه گذشته پیش از ورودشان به ویروس کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند. همچنین لازم است در بدو ورود نتیجه منفی تست PCR ( آزمایش شناسایی ویروس کرونا ) در فاصله ۷۲ ساعت گذشته خود پیش از ترک کردن کشور مبدا را نیز به همراه داشته باشند.

وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری و آژانس های مرتبط کسب و کارهایی را که در این برنامه آزمایشی شرکت خواهند کرد مشخص می‌کند.

بر پایه این گزارش، اگر این برنامه آزمایشی در ماه اکتبر خوب پیش برود، جزیره فوکوک اولین مکان در ویتنام خواهد بود که آماده خوشامدگویی به گردشگران خارجی از آوریل ۲۰۲۲ می‌ شود.

سنگاپور

یکی دیگر از کشورهایی که به سبب افزایش شمار افراد واکسینه شده درهای خود را به سوی گردشگران گشوده، سنگاپور است.

به گفته مقامات سنگاپوری، گردشگران آلمانی و برونئیایی می‌توانند بدون قرنطینه شدن به این کشور سفر کنند.

مقامات سنگاپوری با هدف رونق اقتصاد خسته از کرونا می‌کوشند درهای خود را به روی سایر کشورها نیز بگشایند.

به نوشته روزنامه « استریت تایمز »، سنگاپور نمونه یکی از پرسرعت ترین کشورها در واکسیناسیون است.سنگاپور پیش از این به عنوان کشوری  با موارد ابتلای صفر به ویروس کرونا نام برده می‌شد که با اقدامات بسیار سختگیرانه از عهده مهار این ویروس به خوبی برآمد.

در این کشور که به عنوان نمونه موفق در مهار و کنترل ویروس کرونا شناخته می شد، تنها ۷۸ مورد مرگ و میر ناشی از این ویروس از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در جهان  ثبت شده است.

اندونزی

اندونزی به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای پرجمعیت در جنوب شرق آسیا می‌کوشد با بهبود وضعیت کرونا و افزایش شمار افراد واکسینه شده، روند رشد اقتصادی خود را از سر گیرد.

به گفته مقامات اندونزی، افزایش شمار واکسیناسیون؛ رعایت فاصله اجتماعی و زیرساختهای مناسب بهداشتی سبب شد این کشور بتواند با این بیماری مبارزه کرده و شمار مبتلایانش را کاهش دهد.

شمار مبتلایان به کرونا در اندونزی در مرداد ماه با افزایش شدیدی روبرو شده بود به گونه ای که این کشور به مرکز شیوع کرونا در آسیا تبدیل شد.

مالزی

بنابر اعلام پایگاه خبری «نیکی آسیا»، به دنبال افزایش شمار واکسیناسیون در مالزی، مقامات این کشور تصمیم دارند از ماه اکتبر کم کم اقتصاد  این کشور را  به روال قبل بازگردانند.

بر اساس این گزارش، اگرچه پیش‌تر بیم آن می‌رفت که روز به روز به شمار مبتلایان به کرونا در مالزی افزوده شود، ولی تسریع در روند واکسیناسیون مانع از افزایش شمار مبتلایان شده است.

در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از افراد بالغ در مالزی دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند. مقامات مالزی تصمیم دارند ممنوعیت های اعمال شده برای سفر را لغو کنند.

آمارها نشان می دهد تا دوشنبه هفته جاری حدود ۸۴ درصد از مردم در مالزی بصورت کامل واکسینه شده اند. همچنین روزانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر در مالزی واکسینه می شوند.

همچنین مقامات مالزی تصمیم دارند نرخ رشد اقتصادی در این کشور را از رقم ۴.۵ درصد به ۵.۵ درصد در بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ برسانند.

گفتنی است « اسماعیل صبری یعقوب » نخست وزیر مالزی نیز به تازگی در جلسه پارلمان این کشور گفت، تلاش خواهد کرد کشور و مردم مالزی را به سمت رشد پایدار و رفاه همه شمول در دوران پس از کرونا هدایت کند.

به نوشته روزنامه « دِ استار » مالزی، صبری یعقوب بر اقتصاد دولت و تاثیرات مخرب ویروس کرونا بر آن نیز اشاره و خاطر نشان کرد که در برنامه ۵ ساله برای توسعه اقتصادی تلاش های بسیاری انجام خواهد شد. وی افزود، در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اقتصاد کشور معطوف به پشتیبانی و حمایت از مردم در دوران همه گیری بود و این موضوع تا سال آینده همچنان ادامه دارد اما با رسیدن به نقطه شروع پایان همه گیری به تدریج به سمت پروژه های اقتصادی تغییر مسیر ایجاد خواهد شد. تا سال ۲۰۲۵ نرخ خالص رشد داخلی به ۴.۵ تا ۵.۵ درصد خواهد رسید و سرانه درآمد ماهانه تا سال  ۲۰۲۵ به ۱۰ هزار رینگیت خواهد رسید.

برچسب‌ها کرونا طرح واکسیناسیون کرونا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا طرح واکسیناسیون کرونا ایران کرونا طرح واکسیناسیون کرونا ایران روند واکسیناسیون شمار مبتلایان ویروس کرونا افزایش شمار واکسینه شده اجازه ورود ماه اکتبر همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه حُریت ترکیه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که چند کشور غربی در مجموعه‌ای از اقداماتی که در نشست دو روزه در ریاض، پایتخت عربستان بررسی شد، کاهش فروش تسلیحات و اعمال محدودیت برای تحویل فناوری‌ها به اسراییل را پیشنهاد دادند.

به نوشته حُریت، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه کشورهای عربی و شماری از کشورهای اروپایی در نشست ریاض در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد، درباره اقداماتی که ممکن است علیه اسراییل و کشورهای حامی دولت صهیونیسی در جنگ غزه اعمال شود، گفتگو کردند.

بنابر گزارش حُریت، این بحث با هدف مشارکت هرچه بیشتر کشورها در بسته «عناصر فشار» بود که شامل پیشنهادی درباره محدودیت های فضای هوایی، از جمله موارد دیگر است.

پیشتر نشریه پولیتیکو گزارش داده بود که گروهی متشکل از بیش از ۹۰ وکیل آمریکایی، از جمله دست‌کم ۲۰ وکیل از کابینه دولت از جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا خواستند «کمک‌های نظامی به اسرائیل را به دلیل اقدامات اسرائیل در نوار غزه متوقف کند؛ اقداماتی که در تضاد با قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه است.»

کد خبر 6093218

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰