Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت گفت: نخستین جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت، اردیبهشت 1401 برگزار خواهد شد و گردآوری آثار برای این جشنواره از 15 مهر آغاز و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، آقای دکتر امیر صادقی مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، درخصوص نخستین جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درنظر دارد با هدف توسعه مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سلامت، تکریم و تجلیل از اقشار مشارکت‌ها از جمله خیران، تشکل‌های مردم نهاد، گروه‌های داوطلب، شرکت‌های فعال در حوزه csr و گردآوری آثار و تولیدات هنری، فرهنگی، علمی و ادبی در حوزه مشارکت اجتماعی اولین رویداد و جشنواره مشارکت اجتماعی حوزه سلامت را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این جشنواره اردیبهشت 1401 برگزار خواهد شد، عنوان کرد: گردآوری آثار برای این جشنواره از 15 مهر آغاز و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.
آقای دکتر صادقی با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش‌های مختلف برای عموم شهروندان، دانشجویان و دانش آموزان سراسرکشور برگزار می‌شود به محور‌های جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: کار داوطلبی، مسئولیت پذیری اجتماعی، فردی و سازمانی، مشارکت اجتماعی در بحران ها، سرمایه گذاری اجتماعی، مشارکت اجتماعی از منظر دین، اخلاق و موانع موجود در جلب مشارکت‌های عمومی از جمله محور‌های این جشنواره هستند.

تقدیر از 500 خیر شاخص در نخستین جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت
مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت ادامه داد: اکنون فرصتی پدید آمد که بعد از گذشت یک سال و نیم از آغاز بحران کرونا، از فعالان حوزه مشارکت اجتماعی سلامت قدردانی کنیم. طی یک سال و نیم اخیر شاهد مشارکت‌های اجتماعی چشمگیری در حوزه سلامت بودیم و بالغ بر 1500 میلیارد تومان جذب مالی و کمک‌های نقدی ثبت شده خیران را داشتیم. همچنین از 500 خیر شاخص که در عرصه بحران کرونا در سراسر کشور فعالیت کرده اند هم تقدیر و تشکر خواهد شد.
وی تصریح کرد: در بحران کرونا، فعالیت‌های جهادی و داوطلبی را به صورت کار شاخص در بحران کرونا شاهد بودیم؛ تنها در یکی از حوزه‌های دانشگاهی بیش از 100 هزار ساعت کار داوطلبی ثبت شده که این آمار در دنیا قابل ارائه و افتخار است.
آقای دکتر صادقی مطرح کرد: در حوزه مسؤولیت پذیری شرکت‌ها توانستیم حرکت‌های شاخصی داشته باشیم و بیش از 500 میلیارد تومان از آورده‌های مشارکت حوزه سلامت تنها از سوی بنگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی بود که به این حوزه ورود کرده و برای سلامت جامعه هزینه کردند و نشان دهنده تعهد شرکت‌های داخلی ما است، زیرا در اوج بحران در کنار مردم بوده و آن‌ها را فراموش نکردند.

اهداف برگزاری نخستین جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت
مدیرکل امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره توضیح داد: هدف اصلی ما در جشنواره تولید محتوای خوب است؛ علاوه بر تقدیر از بزرگان و فعالان حوزه مشارکت‌های اجتماعی بحث تولید محتوا هم دغدغه اصلی و بزرگ است که بتوانیم به محتوای خوب و تأثیرگذار برسیم تا از طریق آن مشارکت‌های بیشتر مردمی را شاهد باشیم. هدف اصلی ما ترویج کار داوطلبانه و فعالیت‌های جهادی بوده البته در کنار آن ایجاد شفافیت و خلق منفعت مشترک هم برای ما مهم است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه در سیستم سلامت کشور به کمک‌های همه بزرگان و شهروندان نیاز داریم تا بتوانیم خدمات بیشتر، بهتر و باکیفیت تری را به مردم محروم کشور ارائه دهیم، اظهار کرد: در این جشنواره نشان مسؤولیت اجتماعی شرکتی را به 10 شرکت و سازمان فعال در حوزه مشارکت‌های اجتماعی به خصوص در حوزه کرونا تخصیص خواهیم داد.

جوایز برگزیدگان نخستین جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت
آقای دکتر صادقی افزود: همچنین قرار است نشان ملی فعالان اجتماعی را به افرادی که در حوزه اجتماعی فعالیت دارند، اهدا کنیم.
مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت گفت: به نفرات اول جشنواره دیپلم افتخار، جایزه نقدی، تندیس و لوح تقدیر، به نفرات دوم در هر بخش، جایزه نقدی، لوح و تندیس و به نفرات سوم جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
وی تصریح کرد: در کنار همه اهداف نامبرده، فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی را هم در نظر گرفته ایم چرا که معتقدیم فعالیت و مشارکت‌های اجتماعی تنها بر پایه و اساس علم شکل می‌گیرد؛ به همین دلیل مقالات را هم به زبان فارسی و هم به زبان انگلیسی پذیرا هستیم و ان شاءالله مقالات منتخب در مجله مشارکت‌های اجتماعی و سلامت که به زودی چاپ و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت، منتشر خواهد شد.
آقای دکتر صادقی تأکید کرد: همچنین ایده‌های نو را پرورش خواهیم داد تا سیاست گذاران در حوزه سلامت بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
مدیرکل امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره از امروز می‌توانند آثار خود را در سایت ما به نشانی sphfestival.ir بارگذاری کنند، گفت: بخش نهایی جشنواره به صورت نمایشگاه مجازی برگزار خواهد شد که همه آثار قابل ارائه است و هر تشکل مردم نهاد و مؤسسه خیریه‌ای می‌تواند با حفظ حق معنوی آثار شما را ارائه و گسترش دهد.

باید جایگاه خود را در رتبه بندی‌های جهانی افزایش و بهبود دهیم
وی بیان کرد: این جشنواره از معدود جشنواره‌هایی است که آثار و برکات آن بعد از برگزاری هم ادامه خواهد داشت و چنین محتوا‌هایی هر روز برای ترویج مشارکت‌های اجتماعی حوزه سلامت در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. باید بدانیم هدف از این فعالیت‌ها رسیدن به توسعه پایدار و جلب مشارکت‌های حداکثری است.
آقای دکتر صادقی گفت: برغم اینکه فعالیت‌های بسیار بسیار خوبی داشتیم جایگاه ما در دنیا خوب نیست و باید هدف مان این باشد که بتوانیم جایگاه خود را در رتبه بندی‌های جهانی افزایش و بهبود دهیم. در کشور‌هایی با رتبه خوب در حوزه مشارکت‌های اجتماعی بین 60 تا 80 درصد مردم در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت دارند.
مدیرکل امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت ادامه داد: امروزه یکی از دغدغه‌های بزرگ دنیا اجتماعی شدن فرهنگ جامعه است، شاید در چند دهه گذشته همه دولت‌ها به دنبال صنعتی شدن و گسترش مهارت و حرفه‌ها بودند، اما امروزه به این نقطه رسیده اند که نقطه ضعفی به نام اجتماعی شدن در جامعه وجود دارد به همین دلیل به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم رفتند که در کنار حرفه و مهارت، اجتماعی شدن را آموزش می‌دهند و معتقدند فارغ التحصیل یک رشته انسان متعالی نخواهد شد مگر اینکه مقوله‌های اجتماعی را در خود تقویت و بتواند در فعالیت‌های اجتماعی جامعه محور شرکت کند.
وی با بیان اینکه ان شاءالله در انتهای جشنواره به چنین هدفی دست پیدا کنیم، عنوان کرد: از همه عزیزانی که در این عرصه کنار ما بودند تشکر میکنم.
آقای دکتر صادقی در ادامه با اشاره به مشکلات مربوط به همراه سرا‌ها گفت: یکی از دغدغه‌های ما همراه سراهاست، یک مؤسسه در کشور داریم که فعالیت‌های متعددی در این حوزه داشته است و در بیش از 5 استان همراه سرا‌ها شکل گرفته اند و در حال فعالیت هستند.
مدیرکل امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت با بیان اینکه به دنبال این هستیم که مشارکت بیشتری را در این زمینه جذب و خیران را در این حوزه فعال‌تر کنیم تا چنین همراه سرا‌هایی در کنار یا اطراف بیمارستان‌ها راه اندازی شوند، گفت: ان شاءالله مکاتبات با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را آغاز خواهیم کرد تا امکان راه اندازی مهمانسرا در کنار بیمارستان‌ها محقق شود تا درصدی از تخت‌ها به همراهان بیماران اختصاص پیدا کند و ان شاءالله با کمک خیران این دغدغه را رفع کنیم.
وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره حامیان جشنواره نیز توضیح داد: در این جشنواره هم همچون هر رویداد دیگری اگر بخواهیم اثرگذار باشیم نیاز است که حامیان مالی و معنوی خوبی کنارمان قرار بگیرند تا مشارکت‌ها افزایش پیدا کنند. دعوت می‌کنم از همه فعالان حوزه مشارکت‌های اجتماعی که به عنوان حامی مالی و معنوی در کنار ما باشند تا بتوانیم مشارکت‌های بیشتری را جذب کنیم.
آقای دکتر صادقی ادامه داد: یک شورای سیاست گذاری در دل جشنواره به وجود آمده است که کمیته‌های مختلفی از جمله روابط عمومی، علمی، اجرایی، رویداد‌ها و دانشگاه‌ها در آن فعالیت می‌کنند و هر کدام یک سرگروه دارند؛ اگر رسانه‌ای به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در حوزه‌های مختلف بود می‌تواند با شماره تلفن 81455819 تماس حاصل کرده و سؤالات خود را مطرح کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جشنواره مشارکت اجتماعی حوزه مشارکت های اجتماعی آقای دکتر صادقی مشارکت اجتماعی وزارت بهداشت بحران کرونا حوزه سلامت ان شاءالله فعالیت ها خواهد شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) صبح امروز، هشتم اردیبهشت ماه در دفتر ریاست وزارت فرهنگ برگزار شد.

در این جلسه هاشمی رییس هیئت مدیره بنیاد امام رضا (ع) و قائم مقام وزیر، سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بنیاد امام رضا (ع)، فرهاد قائمیان دبیر جشنواره‌های بنیاد امام رضا (ع)، محمدی، عضو هیئت مدیره بنیاد بنیاد امام رضا (ع)، اسلامی معاون توسعه مدیریت وزارت فرهنگ، اتابک نادری کارگدان و بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون و محمدحسین لطیفی کارگدان سینما و تلویزیون حضور داشتند.

سعید زمانی در ابتدای جلسه گفت: مجموعه فعالیت‌های بنیاد امام رضا (ع) ارتقای کمی و کیفی قابل توجهی داشته است. راهبری جشنواره‌های این دوره به مدیریت دکتر قائمیان صورت گرفته است.

وی با معرفی دبیران جشنواره‌های مختلف رضوی گفت: امسال امیدواریم با حضور دکتر لطیفی بتوانیم اولین جشنواره فیلم دینی رضوان را در کنار فیلم رضوی هم داشته باشیم.

سید محمد هاشمی در صحبت‌هایی گفت: اولویت این جشنواره استفاده از عناصر و چهره‌های تراز ملی در عرصه فرهنگی و هنری بود که مفتخریم به حضور شما عزیزان و در راس اقای قائمیان که قبول زحمت کردند و فراتر از تصور من اهتمام داشتند و وسط میدان بودند. نکته دیگر تلاش این بود که فقط یک جشنواره صرفی نباشد که بخواهیم برگزار کنیم، بااین مجموعه کار‌ها بنظرم اتفاقات خوبی می‌افتد تا بتوانیم مانور خوبی در عرصه فرهنگی بدهیم.

وی در ادامه افزود: اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان هم آبان ماه با قبول زحمت لطیفی اختتامیه اش برگزار می‌شود و من خیلی به این کار خوشبین هستم امیدواریم بااینکار ادای دینی به عرصه دینی و باور‌های اصیلمان داشته باشیم. تلاش داریم خروجی‌های جشنواره‌ها در مسیر فراخوان و داوری و خروجی با استفاده‌های عمومی با موضوع امام رضا باشد.

هاشمی اظهار داشت: ما تعداد جشنواره‌ها را کم کردیم، اما این باعث نشد که برش‌های استانی کمرنگ شود، هر جشنواره پر از رویداد‌های محفلی و نشست در دل استان‌های کشور است.

فرهاد قائمیان در این جلسه عنوان کرد: فقط بخاطر نام اقا امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم و امیدواریم همه کار‌ها برای دوستدارانش خوب برگزار شود. اختتامیه جشنواره روستایی در کردر رضوی در حد ملی برگزار شد و همه اهالی این روستا خانه و ماشین هایشان را در اختیار هنرمندان گذاشته بودند و همه اینها نشان داد می‌توان جشنواره‌هایی مردمی برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: جشنواره نمایشی در چند بخش پیشنهاد شد تمام نمایش‌های انتخاب شده در استان‌ها اجرا شود و مردم با هنرمندان اشناییت بیشتری پیدا کنند. کتاب عکس رضوی هم با هدایت استاد اولیازاده بزودی منتشر می‌شود. امیدوارم در سطح استان‌ها هم مدیران کل با جشنواره همراهی داشته باشند. در بخش فیلم هم امسال سعی کردیم با فیلم رضوان این بخش را فعال کنیم. سعی کردیم یک فیلم سینمایی با فرهنگ رضوی تولید کنیم و یک فیلمنامه براساس کتاب «از عشق آباد تا عشق آباد« اقتباس شده در راستای فرهنگ رضوی اماده است و امیدواریم این فیلم را برای سال بعد بتوانیم برسانیم و به دلیل سنگین بودن پروژه از اقای وزیر طلب مساعدت برای ساخت این فیلم داریم

ذاکری دبیر جشنواره روستایی رضوی در صحبت‌هایی درباره کم و کیف جشنواره روستایی رضوی گفت: ششمین جشنواره ملی روستایی اسمان هشتم در روستای کردر در میناب با حمایت وزارت فرهنگ و بنیاد امام رضا برگزار شد. بیست و چهارم اردیبهشت آیین افتتاحیه جشنواره در دوره آتی برگزار خواهد شد و اختتامیه هم در دهه ولایت برپا خواهد شد.

اتابک نادری در صحبت‌هایی گفت: جشنواره‌ها برای رونق بخشی به تولیدات شکل میگیرد، بعد از انقلاب هم ما با همین انگیزه شروع کردیم ولی دوسال کرونا فرایند‌ها را بهم زد، در جشنواره فجر هم دچار مشکل شدیم، مجدد دنبال فراخوان رفتیم و حال این استنباط هست که حتما باید جشنواره بگذاریم تا هنرمندان کار کنند. ولی در بنیاد به تفکری رسیدیم که این جریان را بسط دهیم و در بخش‌های مختلف این کار را کردیم و الان بیست و سه اثر در مرحله اجرا در استان‌ها است این گسترش فرهنگ نمایش برایمان مهم بوده است

نادری خطاب به وزیر فرهتگ اظهار داشت: شما اخیرا دستوری دادید که باقیات صالحات است، نهضت پلاتوسازی و بلک باکس سازی که انقلابی برای بچه‌های تئاتر محسوب می‌شود.

سید احمد میرزاده نماینده دبیران جشنواره‌های شعر رضوی نیز گفت: چهار جشنواره شعر فارسی، عربی، ترکی و‌کودک و نوجوان داریم که همه بجز کودک جنبه فراملی دارند. موضوع پرداختن به شخصیت امام رضا و توصیف صفت معین الضعفایی است. برنامه‌هایی در راستای شعر مردمی داریم.

 این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود