Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:01:45 GMT

اجرای طرح پلاک من برای کاهش حوادث ساختمانی

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۵۹۴۷

اجرای طرح پلاک من برای کاهش حوادث ساختمانی

به گزارش خبرنگار مهر، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفت و گو با رادیو پیام ضمن تبریک روز ملی ایمنی و آتش نشانی و گرامیداشت یاد شهدای این سازمان گفت: امروز بهانه‌ای است که هموطنان ما قدر و قیمت ایمنی را که اولین لازمه زندگی است و هر انسانی باید ابتدا ایمنی را برای خودش به ارمغان آورد بهانه‌ای است برای گرامیداشت این روز، البته که ما باید در تمام سال ایمنی را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان آتش نشانی تهران در سال های اخیر تغییرات بسیار خوبی را درون خود ایجاد کرده است و در حال حاضر با ۱۳۳ ایستگاه آتش نشانی و ۵۴۰۰ نفر پرسنل از نظر تجهیزاتی و آموزشی و لوازم مورد نیاز آتش نشانان حرفه ای برخوردار است البته مدعی نیستیم که در دنیا اول هستیم اما آتش نشانی تهران نه تنها در کشور بلکه در سطح منطقه هم جز برندها است و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار کرد: شهدای آتش نشانی؛ شهدای راه ایمنی هستند و هرکجا که ایمنی وجود نداشته باشد آتش نشانان به آن محل مراجعه کردند و در بعضی از موراد متاسفانه همکارانمان جان خودشان را از دست دادند.

وی در خصوص همیاری شهروندان در ایجاد ایمنی عنوان کرد: شهروندان ما اگر می خواهند که در کنار آتش نشانان باشند مطمئن باشند که با لحاظ کردن اصول ایمنی در کار و زندگی خود و پائین آمدن آمار حوادث می توانند کمک به سزایی به آتش نشانان کنند.

ملکی بیان کرد: خوشبختانه امروز طرحی با عنوان پلاک ایمن که برای ساختمان های به ظاهر کم خطر اما در باطن بسیار پرخطر، ساختمان هایی با ارتفاع کم، که تعداد بسیار زیادی از آنها در تهران وجود دارد کلید زده شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: شهروندان کافی است به سامانه تهران من مراجعه کرده و در بخشی تحت عنوان پلاک ایمن وارد شده در این سامانه در هشت بخش سوالات مختلفی در خصوص برق، گاز و خطرات آن و راه های خروج و فرهنگ ایمنی طراحی شده است که همکاران ما براساس پاسخ شهروندان به این سوالات توصیه نامه هایی را در خدمت شهروندان قرار خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: این پروسه کاملاً رایگان است و شهروندان از این طریق می توانند ایمنی محل کار و سکونت خود را افزایش داده و حتی می توانند در خواست بازدید حضوری دهند تا همکاران ما ضمن بازدید از محل های مورد نظر توصیه های ایمنی را نیز به شهروندان بدهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار کرد: توقع داریم شهروندان از این طرح ها استقبال به عمل آورند چراکه برای این طرح ها کارشناسی و تلاش بسیاری شده است و همه باید دست به دست هم دهیم تا شهر به شهری تاب آور تبدیل شود؛ اگر ما به تنهایی طرح اجرا کنیم و استقبالی صورت نگیرد راه به جایی نخواهیم برد.

کد خبر 5316389

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو پیام سازمان آتش نشانی حوادث آتش سوزی جلال ملکی اربعین 1400 شهرداری تهران اربعین حسینی شورای شهر تهران هفته دفاع مقدس کمیته امداد امام خمینی وزارت آموزش و پرورش تهران گردشگری سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا واکسن کرونا علیرضا زاکانی بنیاد شهید و امور ایثارگران سخنگوی سازمان آتش نشانی آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند

رضا خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری ۱۰۴ حادثه و حریق در شهر سمنان به وقوع پیوست، ابراز داشت: خوشبختانه در این حوادث فوتی گزارش داده نشده است.

وی ضمن بیان اینکه طی مدت مذکور دو هزار و ۷۸۵ تماس با سامانه ۱۲۵ گرفته شده است، افزود: از این تعداد ۴۰ آتش سوزی و ۶۴ عملیات امداد و نجات پوشش داده شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان ضمن بیان اینکه بیشترین سوانح آتش سوزی با ۱۴ مورد مربوط به معابر و ساختمان‌های متروک بوده است، ابراز داشت: ۱۰ حریق نیز از خودروها مهار شدند.

خادمیان بابیان اینکه ۳۷ مورد حوادث حبس در اماکن و آسانسور بوده است، تصریح کرد: گرفتن حیوانات موذی با ۱۲ مورد جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ۹۸ زن و مرد در فروردین ماه سال جاری طی عملیات‌های مختلف توسط آتش نشانی سمنان امداد رسانی شدند.

کد خبر 6090213

دیگر خبرها

  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی