Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@09:28:36 GMT

اولین گوشی غیر هواوی مجهز به HMS رسماً معرفی شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۶۰۷۷

شرکت هواوی در همان ابتدای معرفی سرویس‎های اختصاصی موبایل خود (HMS) به صورت رسمی اعلام کرد که هر شرکتی بنابر نیاز و علاقه خود می‎تواند از آنها استفاده کند. در همین زمینه به تازگی شرکت LeTV که از شرکت‎های باسابقه در زمینه تولید گوشی هوشمند در چین است اعلام کرده که اولین گوشی هوشمند خود با HMS به نام LeTV S1 را به زودی وارد بازار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

LeTV اولین شرکتی غیر از هواوی است که این سرویس‌ها را به صورت پیش فرض روی محصولات خود نصب می‎کند.

بر اساس اعلام این شرکت، کاربران چینی می‌توانند گوشی LeTV S1 را از روز پنج‌شنبه 8 مهر ماه خریداری کنند. هرچند هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این گوشی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته، انتظار می‌رود این دستگاه در گروه قیمتی اقتصادی و در بازه زیر 150 دلار به بازار عرضه شود.

گوشی LeTV S1 از یک نمایشگر 6.5 اینچی برخوردار بوده که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل به نمایش بگذارد. در بالای این نمایشگر نیز یک بریدگی با طراحی قطره‌ای تعبیه شده است. حسگر اثر انگشت این گوشی هوشمند که در ابعاد 146.6 در 76 در 9.7 میلی‌متر ساخته شده، در پشت آن قرار دارد.

گوشی LeTV S1 از تراشه UNISOC Tiger T5710 به عنوان مغز پردازشی استفاده می‌‎نماید. این شرکت یک باتری 4900 میلی‌آمپر ساعتی نیز برای تامین انرژی دستگاه در نظر گرفته است. در پشت دستگاه نیز یک ماژول دوربین سه‎گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان و ماکرو قرار گرفته‎است.

خبر مهم دیگر در مورد این گوشی قابلیت کار کردن با شبکه‎های 5G است که با توجه به بازه قیمتی دستگاه، جذابیت‎های آن را دوچندان می‎کند.

گوشی‌های هواوی چند سالی است که به جای سرویس‌های موبایلی گوگل، از HMS استفاده می‌کنند و حال LeTV S1 به اولین گوشی غیر از محصولات این شرکت تبدیل شده که به قابلیت‌های این سرویس مجهز می‌شود. 

باید به این نکته اشاره کنیم که علاوه بر HMS و اپلیکیشن‌های مخصوص گوشی‌های هواوی مانند Music و Books، در بخش نرم‌افزاری گوشی LeTV S1 سیستم عامل FreemeOS 9.1.0 مبتنی بر اندروید 9 نیز به کار رفته است.

لی ژیائووی، مدیر اجرایی اکوسیستم هوشمند LeTV می‌گوید که این شرکت قصد دارد یک اکوسیستم جامع را شکل دهد و در این راه علاوه بر راهکارهای اختصاصی و داخلی، روی تجربه شرکت‌های موفقی مانند هواوی نیز حساب ویژه‌ای باز نموده است. با این اوصاف باید به این نکته نیز اشاره کنیم که گوشی LeTV S1 و دیگر محصولاتی که در این برنامه جدید عرضه می‎شوند قابلیت اتصال و هماهنگی کامل با محصولات هواوی را نیز خواهند داشت.

علاوه بر گوشی LeTV S1 که در گروه محصولات، میان رده جای می‌گیرد، شرکت چینی رونمایی از یک گوشی هوشمند پرچم‌دار را نیز در برنامه دارد که سال آینده به بازار خواهد آمد. 

LeTV که در سال 2015 چندین گوشی به بازار فرستاد و با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد، این بار با وجود شرکت‌های چینی متعدد فعال در حوزه ساخت گوشی هوشمند، کار آسانی نخواهد داشت. به همین دلیل کارشناسان اعتقاد دارند که استفاده از سرویس‌ها موبایلی هواوی که در بازار این کشور بسیار موفق عمل کرده، انتخاب هوشمندانه‌ای برای مدیران این شرکت است.

منبع: الف

کلیدواژه: گوشی هوشمند گوشی LeTV S1

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی

شرکت چینی هواوی که در لیست سیاه آمریکا قرار دارد، تحقیقات پیشرفته در دانشگاه‌های آمریکایی از جمله هاروارد را از طریق یک بنیاد مستقر در واشنگتن، به صورت محرمانه، تامین مالی کرده است.

به گزارش ایسنا، طبق اسناد و اظهارات منابع آگاه، هواوی تنها سرمایه‌گذار یک رقابت تحقیقاتی است که از زمان آغاز به کارش در سال ۲۰۲۲، میلیون‌ها دلار جایزه دریافت کرده است و صدها پیشنهاد از دانشمندان در سراسر جهان، از جمله دانشمندان دانشگاه‌های برتر آمریکا که پژوهشگران خود را از همکاری با این شرکت منع کرده‌اند، دریافت کرده است.

این رقابت توسط «بنیاد اپتیکا» که بازوی انجمن حرفه‌ای غیرانتفاعی «اپتیکا» است و تحقیقات اعضایش در زمینه نور، فناوری‌هایی مانند ارتباطات، تشخیص‌های زیست پزشکی و لیزرها را پشتیبانی می‌کند، مدیریت می‌شود.

طبق یک سند غیرعمومی که توسط بلومبرگ بررسی شده است، این بنیاد، ملزم نیست هواوی را به‌عنوان منبع مالی یا حامی برنامه رقابت، مشخص کند و وجود و محتوای این توافق‌نامه و روابط بین طرف‌ها نیز اطلاعات محرمانه تلقی می‌شود.

این یافته‌ها نشان می‌دهد هواوی که در شنژن چین مستقر است، با وجود شبکه‌ای از محدودیت‌های آمریکا که طی سال‌های گذشته در پاسخ به نگرانی‌ها مبنی بر استفاده فناوری این کشور توسط پکن به عنوان ابزار جاسوسی اعمال شده است، از یک استراتژی، برای باقی ماندن در خط مقدم تامین مالی تحقیقات بین‌المللی استفاده می‌کند.

متقاضیان و مقامات دانشگاهی که بلومبرگ با آنها تماس گرفت و همچنین یکی از داوران مسابقه، اعلام کردند تا زمانی که یک خبرنگار از آنها سوال نکرده بود، از نقش هواوی در تامین مالی این برنامه اطلاعی نداشتند. تعدادی از متقاضیانی که با بلومبرگ مصاحبه کردند، گفتند: معتقدند که این پول از سوی بنیاد آمده است و نه یک نهاد خارجی.

تلاش محرمانه در واشنگتن، در تضاد با ابتکارات علنی هواوی در چندین کشور اروپایی است. به عنوان مثال، فرانسه و آلمان، با وجود توصیه کمیسیون اروپا مبنی بر اینکه تجهیزات این شرکت چینی به دلیل خطرات امنیتی از شبکه های کشورهای عضو حذف شود، میزبان مراکز علمی با برند شرکت هستند.

گزارش سالانه «بنیاد اپتیکا» در سال ۲۰۲۳، هواوی را در بخش فهرست «بزرگترین اهداکنندگان» که از زمان تاسیس این سازمان در بیش از دو دهه گذشته، بیش از یک میلیون دلار کمک کرده‌اند، تائید می‌کند. غول‌های فناوری آمریکایی گوگل و متا پلتفرم، از جمله شرکتهایی هستند که در رتبه دوم اهداکنندگانی قرار دارند که ۲۰۰ هزار دلار یا بیشتر کمک کرده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا در سال‌های اخیر از ترس از دست دادن بودجه منابع فدرال از جمله پنتاگون و بنیاد ملی علوم به دلیل نگرانی‌های امنیتی، از محققان خواسته‌اند روابط خود را با هواوی قطع کنند. این موسسات همچنین سیاستهایی را تقویت کرده اند که دانشگاهیان را ملزم به افشای بودجه خارجی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود