Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:25:52 GMT

وزیر علوم: جذب اعضای هیات علمی بلامانع است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۶۵۷۵

وزیر علوم: جذب اعضای هیات علمی بلامانع است

به گزارش روز چهارشنبه وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل امروز خطاب به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری اعلام کرد، پیرو نامه مورخ ششم شهریور ۱۴۰۰‬ به اطلاع می‌رساند کلیه امور مربوط به جذب اعضای هیات علمی از امروز چهارشنبه هفتم مهرماه  طبق روال عادی و با رعایت قوانین مربوطه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشنامه ششم شهریورماه ‏۱۴۰۰‬ اعلام شده بود تا تعیین تکلیف نهایی؛ تشکیل جلسات هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیات علمی و صدور حکمی ممنوع است.

به گزارش ایرنا، آخرین آمارهای سال ۹۹ موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری، نشان می‌دهد که ۵۸.۹ درصد اعضای هیأت علمی معادل ۵۰ هزار و ۷۹۷ نفر در دانشگاه‌های دولتی و ۴۱.۱ درصد معادل ۳۵ هزار و ۴۶۲ نفر در دانشگاه‌های غیردولتی تدریس می‌کنند.

بر اساس آمارهای این موسسه، ۲۵۴ هزار و ۱۲۸ نفر در موسسات آموزشی عالی کشور به تدریس اشتغال داشته اند. در این میان، ۶ هزار و ۳۲۸ استاد تمام با احتساب دانشگاه های غیردولتی و آزاد اسلامی، ۱۳ هزار و ۲۱ دانشیار، ۴۳ هزار و ۹۱۱ استادیار و ۲۰۶ مربی در دانشگاه ها فعال هستند که به صورت تمام وقت فعالیت دارند و جمع آنها به ۸۶ هزار و ۹۳۲ نفر رسیده است.

همچنین با احتساب اعضای هیأت علمی پاره وقت در دانشگاه ها، ۶ هزار و ۸۰۷ استاد تمام، ۱۳ هزار و ۷۴۲ دانشیار، ۴۷ هزار و ۱۳۵ استادیار، ۳۳ هزار و ۷۱۷ مربی، ۷۱۴ مربی آموزشیار، ۱۵۲ هزار و ۱۳ نفر در بخش سایر مشغول به فعالیت هستند که جمع شان به ۲۵۴ هزار و ۱۲۸ نفر می رسد.

توزیع جمعیت اعضای هیات علمی نشان می دهد از مجموع این افراد، ۳۳.۴ درصد معادل ۸۴ هزار و ۸۰۵ نفر زن و ۶۶.۶ درصد معادل ۱۶۹ هزار و ۳۲۳ نفر مرد هستند.

سایر آمارهای موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم حاکی از آن است که دانشگاه پیام نور ۲۸ هزار و ۶۴۳، دانشگاه علمی کاربردی ۳۷ هزار و ۳۸۲ نفر، دانشگاه فنی و حرفه ای ۲۵ هزار و ۷۴۶ نفر، دانشگاه های وزارت بهداشت ۱۷ هزار و ۹۵۴ نفر و سایر دستگاه های اجرایی هزار و ۸۷۲ عضو هیات علمی دارند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدعلی زلفی گل جذب هیات علمی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدعلی زلفی گل جذب هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری محمدعلی زلفی گل جذب هیات علمی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور اعضای هیات علمی دانشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت، مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد