Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شورای زکات خراسان جنوبی با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار و بر حل مشکلات فقرا و مستمندان از محل زکات عنوان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در نشست شورای زکات خراسان جنوبی که با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت:چه نهادهایی از جمله کمیته امداد که از دل انقلاب برخاستند و چه آنچه دولت اسلامی است، همه مبتنی بر قانون کشور هستند و قانون نظام اسلامی ما پیشرفته‌ترین قوانین دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اما مهمتر از قانون، مجری قانون است و دلیل موفقیت و تفاوت برخی نهادها و سازمان‌ها در همین جا است چرا که سرنوشت در همه جا و هر کاری دست نیروی انسانی است گفت: نهادهای انقلابی که در دست اهلش مانده، می‌بینید که چه افتخاراتی آفریدند، قانون که فرق نمی‌کند اما مجری خیلی فرق می‌کند و یکی از آن نهادها کمیته امداد است که در این 40 سال تلاش‌های شایسته زیادی انجام داده است به خصوص توفیقات مسئولیت اخیر کمیته امداد که به عهده شایسته آقای بختیاری و همکارانشان در رده‌های مختلف بوده و نشانه آن همین آثار خیر و برکت است.

عبادی گفت: این خدمات چند زاویه دارد که یکی خدمات به مردم محروم و دیگری خدمات به زکات‌دهنده و حلال کردن رزق است و دیگری احیای سنت دین است و در متن قرآن تاکید زیادی بر زکات شده است.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: در جمهوری اسلامی همه نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها قانونی هستند اما تقاوت در پیاده کردن قانون است.

رئیس کمیته امداد در بیرجند:‌ بیش از 8 هزار مرکز نیکوکاری تخصصی در کشور فعال استرئیس کمیته امداد در بیرجند: بیش از 700 هزار دانش‌آموز در کشور تحت حمایت امداد قرار دارند

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور نیز اظهار کرد: در آیات و روایات هر جایی اسم از صلات برده شده در کنار آن ایتاء الزکات نیز بیان شده است

حجت الاسلام مهری افزود: فرمایش مقام معظم رهبری برای ما حکم فتوا دارد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور هم با بیان اینکه  مقام معظم رهبری در سال 1396 صحبتی داشتند مبنی بر این‌که احیا و ترویج زکات را دنبال کنید، گفت: ما معتقدیم اگر برای فرهنگ سازی، تبیین، ترویج و تبلیغ این فریضه الهی اینگونه جلساتی در کشور و استان‌ها برگزار شود و این موضوع در دستور کار کارگزاران نظام اسلامی قرار داده شود خیلی از مشکلات و گرفتاری جامعه اسلامی و فقرا، مستمندان و نیازمندان که باید از محل زکات برطرف شود رفع خواهد شد.

 حجت الاسلام اظهار کرد: این نقطه آغازین راه است و ما خیلی بیشتر از این مردم معتقد، مومن و اهل ادای فریضات شرعی توقع داریم.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: آنچه امروز شورای زکات کشور و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به ما ماموریت داده است فرهنگ سازی امر زکات است که یکی از دستور کار جلسات در استان‌ها تشکیل شورای زکات در حضور نماینده ولی فقیه و اعضای شورای زکات هر استان است. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه، اظهار کرد:  سازمان تبلیغات اسلامی استان در حوزه‌های فرهنگی که به خانواده‌های امداد مربوط می‌شود همکاری داشته و دارد و برکات خوبی نیز داشته‌ایم.

حجت الاسلام رضایی افزود: با توجه به این‌که برنامه‌های فرهنگی باید پیوست اجتماعی داشته باشد و به مبلغان اعلام شده، با این نگاه این اقدام انجام می‌شود ک امامان محله و روستا شبکه بسیار قوی است که هر 45 روز یکبار در خدمت آنها هستیم.

وی به تفاهم نامه امضا شده بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی کشور اشاره و اظهار کرد: متناظر آن در خراسان‌جنوبی نیز به دلیل بومی سازی امضا شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: علاوه بر شبکه تبلیغ شبکه مداحان، مسئولان هیئات و مسئولان قرآنی را نیز پای کار این فعالیت‌های مشترک بین امداد و سازمان تبلیغات خواهیم آورد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان نیز جنوبی با بیان اینکه سال گذشته پیشنهاد داریم هر چه زکات در استان جمع آوری شود سازمان مدیرت نیز بودجه در نظر بگیرد با این شرط که منبعی که ما می‌گذاریم و شما هم کمک می‌کنید برای همان منبع زکات برود، افزود:برای نمونه اگر قرار است قناتی احیا شود یا در امور کشاورزی اعتبارات هزینه شود کشاورز بداند که این زکاتی که پرداخت می‌کند بخشی به حوزه عمران و آبادانی روستا و منطقه خودش برمی‌گردد.

پور عیسی ادامه داد: پیشنهاد شده بود این اقدام اول سال انجام شود چون اعتبار اول سال می‌آید وپیشنهاد می‌شود اگر در مرکز این اتفاق بیفتد که تفاهم نامه مشترک بین کمیته امداد و استانداری منعقد شود که هر سال چه مبلغی قرار است مصوب شود و سازمان مدیریت هم همان مبلغ را در نظر گرفته و برای پهنه سرزمینی در استان هزینه شود بهتر است  و با این نیت که منابع برای جاهایی که زکات می‌دهند پربارتر باشد.

وی با بیان این‌که امسال کمیته امداد استان دیر به سازمان مدیرت اعلام کرد و منابع به فرمانداری‌ها داده شده، افزود: سعی می‌کنیم برای امسال اعتبار در نظر بگیرم و درخواستی که دارم این است ساختاری عمل شود که برای همیشه قابلیت اجرایی داشته باشد.

انتهای پیام/254/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی رئیس کمیته امداد خراسان جنوبی شورای زکات زکات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع با هدف توسعه فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری، در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حجت الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امضا شد.

حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از کسانی که زمینه همکاری مجمع جهانی تقریب و کمیته امداد امام خمینی (ره) را فراهم آوردند، گفت: اگر در کار خیر ابتکار عمل داشته باشیم، می‌توانیم به پیشرفت‌هایی برسیم.

وی افزود: ما باید بستری را طراحی و فراهم کنیم که برای اقشار جامعه قابل اعتماد باشد.مجمع جهانی تقریب اولین اقدامی را که در این راستا انجام داد، طراحی سامانه «آی محسن» بود. این سامانه جهت کمک به محرومین جهان اسلام است تا همگان بتوانند به واسطه آن کمک‌رسانی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در این سامانه پویش هایی برگزار می‌شود و سقف نیازها بررسی می‌گردد و ما بسترهای مناسب را برای کمک رسانی فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما ظرفیت‌های بسیاری در جهان اسلام برای کمک رسانی به محرومین جامعه داریم و بخشی از این ظرفیت‌ها در کشور ما وجود دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: مردمان کشورهای دیگر می‌دانند که سردمدارانشان ممکن است طرفدار آمریکا باشند و کمک‌هایشان به دست مردم غزه نرسد، اما از طرفی می‌خواهند که به مردم غزه کمک کنند. ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم را به هم پیوند بزنیم.

حجت الاسلام شهریاری تصریح کرد: باید فرهنگ سازی کنیم که محروم، محروم است و فرقی نمی‌کند ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد.افراد زیادی هستند که به برخی از پویشها علاقه بسیاری دارند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

سیدمرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به سابقه همکاری دو نهاد در حوزه ترویج فرهنگ احسان و انفاق، گفت: کمیته امداد به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و یکی از بزرگترین نهادهای خیریه در سطح جهان، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی به ویژه ایرانیان خارج از کشور داشته است.

وی با تاکید بر تجربیات موفق کمیته امداد در حوزه بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در این حوزه، توجه به ظرفیت‌های عظیم امت بزرگ اسلامی در زمینه خیر و احسان است.

بختیاری خاطرنشان کرد: کمیته امداد در برخی کشورهای منطقه که در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها عمل کرده است، در خصوص تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی، عملکرد موفقی داشته و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

رییس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، تجمیع شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های مشترک در قالب همایش‌ها، سمینارهای علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی، اضافه کرد: کمیته امداد آمادگی دارد دوره‌های انتقال و تبادل تجربیات را برای مخاطبان و جامعه هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار نماید.

بختیاری بر نقش نخبگان علمی، فرهنگی، احتماعی و خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: این موضوع در تفاهمنامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش‌بینی شده و امیدواریم هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور تشکیل شود.

رییس کمیته امداد ادامه داد: شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تسهیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ای در خارج از کشور را ضروری دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و معرفی خیریه‌های فعال به منظور تبادل تجربیات دارد که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 6092798 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم