Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: واکنش حسین مرعشی به خبر استعفایش از حزب کارگزاران / هشدار ایران به رئیس جمهور آذربایجان: حُسن همسایگی و همجواری را رعایت کنید / جریمه سنگین ایران در پرونده کرسنت / قاضی زاده هاشمی: دولت اختیارات منطقه آزاد اروند را به بنیاد شهید بسپارد و ... را می‌خوانید.

کاسبان تحریم مراسم اربعین باید مشخص شوند
محمد حسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: « ‏آقای ‎رئیس جمهور بی شک در عدم حضور خیل مشتاقان ‎پیاده روی‎ اربعین از مرزهای زمینی کارشکنی شده و کاسبان تحریم مراسم اربعین باید مشخص شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم کاری بعضی از مسئولین که به بهانه واهی نگذاشتند مردم در پیاده روی اربعین حضور پیدا کنند قابل بخشش نیست و مجلس قطعا پیگیری خواهد کرد.»

ظریف چون می تواند با لهجه خیابان گردی آمریکایی حرف بزند، فکر می‌کند از دماغ فیل افتاده و «علامه دهر» است
فریدون عباسی، نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا توافق آژانس و سازمان انرژی اتمی، مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را دور زده است یا خیر؟ گفت: دولت قبل برای دور زدن و عدم اجرای این قانون تلاش‌های زیادی کرد. این مصوبه مجلس را مزخرف می‌دانستند و حتی یکی از مقامات، دقیقاً همین عبارت «مزخرف» را در مورد قانون مجلس به کار برده بود. نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظریف جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس برای بررسی این قانون تشکیل شده بود، را ترک کرد و حرف‌های نادرستی زده بود. این افراد از دماغ فیل افتاده بودند و فکر می‌کردند چون می‌توانند زبان انگلیسی را با لهجه خیابان گردی آمریکایی حرف بزنند «علامه دهر» هستند. عباسی تصریح کرد: مردم این افراد را شناختند و آنها در تاریخ زیر خروارها بدنامی دفن خواهند شد و تاریخ هیچ گاه از آنها به خوبی یاد نخواهد کرد. وی اظهار داشت: دولت تدبیر آئین نامه اجرای این قانون را نمی‌نوشت و تلاش داشت قانون راهبردی لغو تحریم‌ها را اجرایی نکند، اما به دلیل اینکه مجازات برای عدم اجرای این قانون در نظر گرفته شده بود، دولت ناچار به اجرای بخشی از قانون شد. ۵۰، ۶۰ درصد این قانون اجرایی شد. کمیسیون اصل ۹۰ در حال بررسی میزان اجرای این قانون در دولت دوازدهم است که این گزارش رسماً قرائت خواهد شد.

وزیر بهداشت: هیچ واکسن فایرزی وارد نشده و نخواهد شد
وزیر بهداشت با بیان اینکه هیچ واکسن فایزری در ایران وارد نشده است گفت: با توجه به بررسی های اخیر کمیته علمی، بانوان باردار می‌تواند از واکسن سینوفارم استفاده کنند و هیچ واکسن فایرزی وارد نشده و نخواهد شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز چهارشنبه با حضور در بیمارستان افضلی پور شهر کرمان از این بخش های مختلف این مرکز درمانی و آموزشی بازدید کرد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بازدید با حضور در بخش بستری بیماران کرونا و icu کرونا از بیماران بستری عیادت کرد.

چرخش رئیسی از واکسن خارجی به سمت واکسن داخلی
رئیس جمهور با بیان اینکه آمادگی و تمایل خوبی در کشورهای مختلف برای گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد،گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی زمینه بسیار مناسبی برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و دیگر کشورها است. حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای تامین واکسن و رشد قابل توجه واکسیناسیون گفت: اولویت امروز، حمایت از موسسات و مراکز داخلی فعال در ساخت واکسن است، چراکه بهرحال استفاده از واکسن خارجی محدودیت‌هایی دارد و نمی تواند دائمی باشد. رئیسی در ادامه سخنان خود با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت مدارس از ابتدای سال تحصیلی گفت: اگر چه سال تحصیلی به شکل غیرحضوری آغاز شده است که به تدریج با گسترش واکسیناسیون و تامین نظر خانواده‌ها، شرایط برقراری حضوری کلاس‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها فراهم خواهد شد.

فرمانده بسیج: تربیت ۸ میلیون جوان بسیجی و تشکیل حکومت اسلامی از اهداف ماست
سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: تربیت هشت میلیون جوان بسیجی با همراهی حلقه های میانی و سازمان های مردم نهاد و تشکیل حکومت اسلامی در جهت تحقق همه جنبه های مردم‌سالاری دینی از اهداف بسیج است و همه پایگاه ها باید به این موضوع مهم هم توجه کنند. وی خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار مسجد به همراه یک هزار و ۵۴ پایگاه بسیجی در کشور محور تشکیل حکومت اسلامی را تشکیل می دهند و لازمه آن هم فعالیت تمامی کارکردهای بسیج محلات در مساجد است. سردار سلیمانی عنوان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب بواسطه رویکردهای تحولی بر اجرای همه جانبه مردم‌سالاری دینی تاکید دارند، رویکرد مهمی است که بسیج بایستی آن را سرلوحه کار خود قرار دهد.

علم‌الهدی: در مشهد، با دو اصطلاح «گردشگری» و «شهروندی» مخالف هستم
علم الهدی گفت: بسیاری از طرحها فرهنگی خراسان رضوی در ادوار قبلی عملیاتی نشد. بنده در مشهد با دو اصطلاح "گردشگری و شهروندی" مخالف هستم زیرا این شهر مال امام رضا (ع) است و نخستین شهروند آن حضرت بوده‌اند بنابراین امام هشتم(ع) زائر و مجاور دارند. علم‌الهدی افزود: اسمها بار معنوی و اقتصادی دارند. مهم است که از چه نامهایی در شهر امام رضا (ع) استفاده می‌شود زیرا امام هشتم (ع) قطب فرهنگی جهان است، آنانی که در این شهر زندگی می کنند شهروند نیستند بلکه مجاور ثامن‌الحجج(ع) هستند. وی ادامه داد: وقتی شما عنوان گردشگری را به شهر می‌دهید بسیاری از سرمایه‌گذارانی که دینداری برایشان مهم نیست، برای سرمایه‌گذاری به مشهد می‌آیند زیرا این شهر بخاطر رفت و آمد چهار میلیون زائر خارجی شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی دارد. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید با افرادی که سعی می‌کنند در شهر امام رضا (ع) ناهنجاری ایجاد کنند مقابله کنید. در بحث میراث فرهنگی نیز بالاترین میراث این شهر امام هشتم (ع) هستند پس باید مراقب معرفی این آستان و دیگر میراث فرهنگی باشید.

قیمت نجومی پسته
خشکسالی امسال میزان تولید محصولات کشاورزی و باغی را کاهش داده است. آثار کاهش بارندگی کم‌کم خود را به‌صورت آمار و ارقام کاهشی از سطوح زیرکشت و برداشت محصولات مختلف زراعی و باغی در اظهارات مسئولان دولتی و صنفی نشان می‌دهد. واکنش بازار به این اظهارات بی‌تردید رشد قیمت‌هاست. اظهارات دبیرکل انجمن پسته ایران درباره کاهش 70هزار تنی برداشت پسته نسبت به سال گذشته، نه‌تنها در حوزه تجارت و صادرات بلکه در حوزه مصرف داخلی و بازار آجیل نیز نگران‌کننده است. حسین رضایی، کل تولید پسته امسال را 140تا 150هزار تن تخمین زده که در مقایسه با برداشت 230هزارتنی سال گذشته، کاهش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد. این فعال صنفی با اشاره به از بین رفتن محصول و جوانه‌های پسته سال آینده بر اثر تغییرات اقلیمی، حفظ و مدیریت بازار امسال را «دشوار» توصیف و تأکید کرده دولت باید در این زمینه حمایت کند. تولید پسته دو سال پیش هم خبرساز شد و بازار آجیل را با بحران قیمت پسته مواجه کرد. افزایش شدید قیمت پسته در سال 97باعث به راه افتادن کمپین تحریم خرید پسته شد تا بلکه قیمت‌ها در بازار کاهش یابد. تکرار چنین شرایطی با توجه به حجم به نسبت بالای افت تولید دور از انتظار نیست. قیمت پسته تازه در بازار میوه درحال حاضر کمتر از 100هزار تومان نیست. رصد قیمت‌ها در بازار آجیل نشان می‌دهد؛ کمترین قیمتی که برای این محصول می‌توان یافت از 250هزار تومان بیشتر است و قیمت ارقام باکیفیت پسته از 400هزار تومان برای هر کیلو فراتر رفته است.

وزارت کشور: دیگر پناهنده جدید نمی پذیریم
مدیرکل امور اتباع وزارت کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر با توجه به حضور جمعیت زیادی از اتباع افغانستان در کشور و شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، سیاست و تدبیر محوری این است که پذیرش پناهنده جدیدی نداریم، از حضور حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر اتباع غیرمجاز در کشور خبر داد. مهدی محمودی در تشریح تعداد اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز حاضر در کشور گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر از اتباع دارای کارت آمایش، حدود ۹۷۰ هزار نفر دارای رسید سرشماری و حدود یک میلیون و ۲۵۰هزار نفر اتباع غیرمجاز در کشور حضور دارند. وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه باتوجه به تشدید جنگ در کشور افغانستان و احتمال قصد مهاجرت اتباع این کشور به ایران سیاست کشورمان برای پذیرش این اتباع چگونه است و آیا تمهیدات ویژه ای برای این شرایط در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به حضور جمعیت زیادی از اتباع افغانستان در کشور و شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم­ های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، سیاست و تدبیر محوری این است که پذیرش پناهنده جدیدی نداریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه: نابسامانی‌ها ناشی از انتخاب بد خودمان بود
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به لزوم توجه برخی کشورها به عبرتهای ناشی از تحولات و حوادث اخیر منطقه گفت :امروز برخی کشورهای منطقه که برای برقراری ارتباط با ایران التماس می‌کنند، می‌گویند آمریکایی‌ها نامردی می کنند ، تا مثل افغانستان نشده ایم باید فکری‌به حال خود بکنیم. حاجی صادقی گفت: هرچند در داخل مشکلاتی داریم، اما نباید این موضوع موجب ناامیدی شود. زیرا نابسامانی‌ها چه بسا ناشی از انتخاب بد خودمان بوده است. وی خاطر نشان کرد: گفتمان مقاومت و ایستادگی تنها راه پیروزی است ، هر چند الان هم برخی می‌گویند مگر این دولت می‌تواند بدون برجام و همراهی با کدخدا مشکلات را حل کند. وی با بیان اینکه در عملیات کربلای پنج انقطاع الی الله ما زیاد بود، تصریح کرد: قبل از انجام این‌ عملیات یکی از فرماندهان که هم‌اکنون هم در قید حیات است، گفت برای انجام این‌ عملیات یگان‌ها نیاز به بازسازی دارند لذا بهتر است زمان عملیات به تعویق بیافتد، اما بعد این جمله را هم گفت که اگر تکلیف است هیچ نمی‌گویم؛ در کربلای ۴ امکانات، طرح و عملیات و نیرو داشتیم، ولی یک مقدار به خود وابسته شدیم بدین معنی که تضرع ما در این‌عملیات کم شده بود.

قرار بود 60 هزار بروند 200 هزار نفر رفتند
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: نزدیک به ۱۸۰ هزار زائر اربعین بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از طریق مرزهای زمینی مهران و شلمچه وارد کشور خواهند شد. داریوش امانی روز سه‌شنبه در گفت و گویی خبری در مرز مهران اظهار داشت: در مرز مهران همکاران سازمان راهداری به عنوان نماینده معین از هرکدام از استان‌های کشور حضور دارند و هنگام بازگشت زائران به مرز آنها را جهت سهولت در جابجایی توسط اتوبوس‌ها راهنمایی خواهند کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بر اساس آمار غیر رسمی بیش از ۲۰۰ هزار زائر برای شرکت در آئین بزرگ اربعین حسینی وارد کربلای معلی شده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۸۰ هزار نفر از طریق مرز زمینی وارد کشور شوند. مرز بین‌المللی مهران به عنوان مرز زمینی برای بازگشت زائران از پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده است. بر اساس موافقت مسئولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین بسته ویژه خبری محمد جواد ظریف رئیسی اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین اجرای این قانون حکومت اسلامی وزیر بهداشت رئیس جمهور پیاده روی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تکریم و معارفه فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور غلامرضا خاکساری سپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حجت الاسلام رضا محمدی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی استان همدان برگزار شد؛ در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حسین زیادی، محمد حسین عزیزی به عنوان فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان معرفی شد.

کد خبر 6092430

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟