Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: از ۷۰۰ بسته کمک آموزشی، ۴۰۰ بسته تحصیلی موقوفات به دانش‌آموزان قائمشهری اهدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در مراسم اجرای طرح مهر تحصیلی در بقعه سیدملال(ع) قائمشهر، اظهار کرد: موقوفات تنها در عرصه علم تنها در بحث توزیع بسته‌های مهر تحصیلی خلاصه نمی‌شود بلکه بحث گسترش علم، تهیه کتب و سایر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مازندران ازجمله استان‌هایی است که در بحث فناوری ورود پیدا کرده و اوقاف در  تجهیز مدرسه علی‌نقی کنی خواهران قائمشهر از محل موقوفات همین مدرسه که از مدارس مجهز در سطح کشور است ورود پیدا کرده تا کارها سرعت بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران  با اشاره به کارکردهای مهم اوقاف در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: در بحث کشاورزی، ساخت و سازها و تولیدات دیگر، دارو و درمان، سلامت مردم، انجام کارهای فرهنگی و خدمات مختلف در کنار مردم بوده و هست.

این مسئول بیان کرد: خدا را شاکریم در این نهاد با همراهی همه مسوولان استانی و شهرستان کارهای بسیار بزرگی را توانستیم انجام دهیم اما درخواست ما این است متصرفان اوقاف در پرداخت مطالبات حساس باشند.

حیدری جناسمی ادامه داد: البته کسانی که باعث وصول مطالبات اوقاف هم باشند در ثواب اوقاف شریک هستند که جای تقدیر دارد.

وی با گلایه از برخی نهادها که در پرداخت مطالبات اوقاف همکاری لازم را ندارند، اظهار کرد: ما نهادهایی در استان داریم ازجمله مجموعه سپاه که شاید با مشکلات مالی متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند ولی در پرداخت مطالبات پیگیر هستند اما در مقابل نهادهایی داریم که ما هرچه پیگیر می‌شویم اقدامی نمی‌کنند که برای احقاق حق و حقوق موقوفات مجبور به پیگیری‌های حقوقی و قضایی می‌شویم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: در دهه وقف درخواست ما این است نهادها و ادارات هم در بحث استعلامات و هم در بحث پرداخت مطالبات همراهی بیشتری با اوقاف داشته باشند.

حیدری در پایان با اعلام اینکه بسته‌های مهر تحصیلی تبرکات موقوفات است، گفت: اما موضوع مهم همانگونه که از مکاتب علمای بزرگ یاد گرفتیم حفظ حرمت مردم از اوجب واجبات است که در این زمینه مهم‌ترین مساله است تا تبرکات را به دست مردم برسانیم.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه مازندران پرداخت مطالبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ۲ امتحان «ریاضی» و «علوم» پایه ششم به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود، گفت: امتحانات پایه ششم همواره به صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار و ارزش‌یابی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی (پایه اول تا ششم) به صورت توصیفی انجام می‌گیرد اما مقرر شده امتحانات ۲ درس مذکور به صورت هماهنگ کشوری برگزار شود.

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص جزییات این خبر اظهار کرد: معلم خود دانش‌آموزان پایه ششم اوراق امتحانی «ریاضی» و «علوم» را تصحیح خواهند کرد و عملکرد دانش‌آموزان به عنوان ابزاری در کار پوشه آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون، معلم بر اساس ارزشیابی که در طول سال تحصیلی از دانش آموز و از طریق فعالیت‌های آموزشی طول سال تحصیلی اعم از تکالیف، آزمون‌های مستمر، تکالیف مهارت محور و در واقع اطلاعات مربوط به کار پوشه دانش‌آموز، نمره پایانی را تعیین می‌کند افزود: امتحاناتی هم که در انتهای دوره تحصیلی پایه ششم اخذ می‌شود، به عنوان یکی از ابزارهای سنجش اندازه گیری است که در اختیار معلم مربوطه قرار می گیرد و در واقع قضاوت را در مورد دانش آموز تکمیل می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قبلا طراحی سوالات توسط گروه‌های آموزشی مناطق در سطح شهرستان و منطقه طراحی می شد ادامه داد: اما اکنون سوالات امتحانی توسط گروه‌های آموزشی در معاونت آموزشی ابتدایی و در سطح ستاد طراحی می‌شود.

طریفی با بیان اینکه همچنین مقرر است امتحانات هماهنگ توسط خود معلم و در کلاس مربوطه برگزار شود گفت: هدف برگزاری دو آزمون کشوری ریاضی و علوم ارزیابی کلیت نظام آموزشی است.

وی افزود: با این کار ارزیابی دقیقی از عملکرد نظام آموزشی و کیفیت آموزشی خواهیم داشت تا نحوه اجرای آزمون، تصحیح اوراق امتحانی، نمره دهی به دانش آموزان، اعمال و فرآیندهای ارزشیابی دانش آموز توسط معلم مربوطه به مشابه سایر آزمون‌های مداد کاغذی که در طول سال تحصیلی گرفته می‌شده، انجام می شود لذا این آزمون به عنوان یکی از ملاک‌های ارزشیابی پایانی دانش‌آموز استفاده خواهد شد.

وی اظهار کرد: ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی به صورت «توصیفی» در طول سال تحصیلی بر اساس آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • انعکاس مطالبات مردم در بسته شهروند خبرنگار