Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:35:03 GMT

روزنامه‌های اروپایی از اتحادیه بی اتحاد نوشتند

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۷۸۲۲

روزنامه‌های اروپایی از اتحادیه بی اتحاد نوشتند

جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، جای خالی مرکل در سیاست آلمان و استنطاق فرمانده نظامی ترامپ، سوژه‌هایی هستند که در روزنامه‌های امروز جهان جای گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی _گوینده پیشکسوت_ مهمترین اخبار امروز (۷ مهر ماه) را اینگونه شرح داده است:

جایگاه های خالی بنزین
فایننشال تایمز نوشت: پمپ های بنزین انگلیس، خالی اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت آن جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا است و نبود رانندگان کامیون های سنگین برای نقل و انتقال سوخت.
برزیل، ممکن است پیش از استرالیا به زیردریایی‌های اتمی، دست پیدا کند. پیش از وعده‌های پیمانی که در آن آمریکا و انگلیس به استرالیا داده اند. برزیل، سال‌هاست در این فن آوری، کار می‌کند. با وجود تنش و روابط پیچیده میان آمریکا و چین، آمریکا، هنوز به داد و ستد تجاری با چین، می پردازد. روابط تجاری برقرار است.

اتحادیه بی اتحاد

ال پائیس روزنامه اسپانیا نوشت: اتحادیه اروپا هنوز فاقد توان متحد ساختن کشورهای اروپایی است. گمان می‌رفت، انتخابات آلمان بتواند امکان های تازه ای برای اتحادیه اروپا، فراهم کند.
طرح فایننشال تایمز، ۲۷ کشور اروپایی را در برابر خورشید داغ با این اشاره، نشان می‌دهد: بیست و هفت دلاور!
اروپا با بحران دیگری درگیر است، قیمت گاز و زغال سنگ، در آستانه زمستان سرد، افزایش خواهد یافت. این به سبب افزایش بهای نفت، در بالاترین حد در سه سال اخیر است؛ بشکه‌ای ۸۰ دلار.

 دکمه ای برای بمب اتم


یو اس ای تودی در آمریکا آورده است: ژنرال مارک میلی فرمانده نیروهای نظامی در زمان دونالد ترامپ، امروز از سوی جمهوری خواهان درباره توفانی که ترامپ به پا کرد، مورد استنطاق قرار گرفته است. او می گوید نانسی پلوسی، در دوران ترامپ از در دسترس بودن بمب اتمی نزد ترامپ نگران بود، به او اطمینان دادم فشار دکمه بمب اتمی، تنها از سوی رئیس جمهوری آمریکا، ممکن نیست. ژنرال مارک میلی درباره بسیاری از مسائل از جمله، عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان، در سنای آمریکا مورد سوال قرار گرفت.

تکیه زدن بر کرسی آنگلا مرکل


گاردین نوشت: پیروزی شانه به شانه حزب سوسیال دموکرات در آلمان یعنی رفتن روی لبه تیز تیغ. پس از این نتیجه، امیدی جز به ظهور یک دولت ائتلاف نیست. اکنون عصر مذاکره در آلمان آغاز شده است. از دو سال پیش تا این انتخابات، حزب سوسیال دموکرات از ۱۱ درصد آرا، یعنی یک حزب در حال اختصار، به ۲۶ درصد آرا رسیده است، که شده است لبه تیز تیغ. یک بازگشت قدرتمند سیاسی که نامزد آن، احتمال تکیه زدن بر کرسی آنگلا مرکل، یعنی صدارت آلمان را دارد. آلمان چون اروپا، قطب‌نمای معنوی اش  را از دست داده است. آن ها، بدون آنگلا مرکل، چگونه راهشان را پیدا خواهند کرد؟

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
 

فصل خاکستری


باران که بیاید، مثل آن باشید. با این عنوان «سایر» در روزنامه گاردین می‌نویسد: پس از گذشت تابستان داغ،  پاییز و زمستان خاکستری و سرد و خیس می آید، روحیه تان را با آن بالا ببرید. بحران آب و هوا، با پاییز آغاز می شود. با بارش ها و سقوط درجه حرارت. «راخی چاند»، روانکاو، از تازه ترین پژوهش می‌گوید؛ بسیاری از آدم ها دچار اختلال فصل می‌شوند با اثرهایی از جمله تغییر خلق و خو و کاهش قدرت و نیروی بدن. برای مقابله با آن، باید از نور خورشید یا نور مصنوعی؛ تغذیه مناسب، تمرین ورزشی و خواب کافی بهره برد. همچنین مصرف ویتامین دی، اجتماعی بودن و دیدار با دوستان، توصیه می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلبرت کوچویی نگاهی به روزنامه های جهان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی