Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست با اعضای شورای شهر بوشهر بیان کرد: باید نقشه جامع عمرانی این شهر با حفظ اصالت بافت تاریخی و مبلمان شهری منطبق با فرهنگ  طراحی شود که نیاز است شورای شهر و شهرداری به این امر توجه ویژه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه شبه جزیره بوشهر در کنار خلیج فارس موقعیتی خاص و شرایطی استراتژیک دارد، ادامه داد: در بوشهر باید اقتصاد دریا محور و اقتصاد کرانه‌ای در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت خلیج‌فارس برای توسعه این بندر استفاده ویژه شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت تنظیم سند حوزه فرهنگی، عمرانی، اقتصاد کرانه‌ای در بندر بوشهر عنوان کرد: تنظیم سند توسعه جامع شهری بوشهر در بخش‌های مبلمان شهری، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی ضروری است.

صفایی بوشهری عنوان کرد: استان بوشهر در تدوین سند اقتصاد دانش‌بنیان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی الگو است و سند منطقه ویژه علم و فناوری استان نیز تصویب شده که این مزیتی مهم و بزرگ برای استان به شمار می‌رود.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از توجه شورای شهر بوشهر به حل مشکلات حوزه درمان، به این نکته اشاره کرد: باتوجه به کاهش قدرت خرید مردم ضروری است با همکاری و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها به خانوار‌هایی که دچار مشکلات معیشتی شده‌اند، خدمات رسانی شود.

بیشتر بخوانید

عوارض ساختمانی در بوشهر به شدت کاهش می‌یابد/ پیمان ۹۰ میلیارد تومانی برای تکمیل تقاطع شهید سلیمانی شورای شهر بوشهر کمک ۲میلیارد تومانی به درمان بیماران کرونایی را تصویب کرد

صفایی بوشهری با بیان اینکه علاوه بر نهاد‌های مختلف، ستاد نماز جمعه بوشهر در عرصه خدمات‌رسانی معیشتی فعال است، بیان کرد: فشار‌های مالی به مردم زیاد است و شرایط معیشتی برخی از خانوار‌ها تناسبی با درآمد‌های آنان ندارد به همین دلیل حمایت ویژه از این خانوار‌ها امری مهم است.

او توجه به مشکلات اشتغال و مسکن جوانان را ضروری خواند و عنوان کرد: با توجه به قیمت بالای مسکن در این استان ایجاد شهرک و مجتمع مسکونی ویژه جوانان باید در اولویت مدیریت شورای شهر‌ها و شهرداری‌ها قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جایگاه و فعالیت شهر بوشهر در کتاب‌های تاریخی جهانی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و ضد استعماری ثبت است، گفت: پژوهشگران باید این کتاب‌ها را شناسایی و جایگاه بندر بوشهر را از آن‌ها استخراج و ارائه کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر شورای شهر بوشهر جمعه بوشهر شورای شهر شهر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است

ایسنا/لرستان نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است.

سید عزیزالله میربراتی در جلسه شهرداران و شورای شهر با استاندار لرستان که در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: در اصل قانون اساسی در رابطه با شوراها صحبت شده که این اهمیت کار آنها را می‌رساند.

وی با بیان اینکه کارخانه آسفالت مسئله عمده شهرهای کوچک است، افزود: شهرهای کوچک به مانند شهرهای بزرگ دیده شوند.

میربراتی یکی از معضلات استان را نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها عنوان کرد و یادآور شد: انتظار داریم کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک را ببینند و این در حالیست که کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک دیده شود.

وی بیان کرد: ارزش افزوده شهرداری‌ها در شهرهای کوچک ناچیز است که ضرورت دارد این مهم مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها یکی از معضلات استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است