Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات جایزه ویژه دانش‌آموز شهید علی لندی پرداخت و اظهار کرد: شهید علی لندی دانش‌آموز ۱۵ ساله‌ای بود که در واپسین روزهای تابستان سال ۱۴۰۰ در روزهایی که عموم دانش‌آموزان در تدارک آغاز سال تحصیلی جدید بودند، زمانی که مطلع شد منزل همسایه درگیر آتش‌سوزی شده است و دو زن میانسال درگیر آتش شده‌اند برای نجات آنها شجاعانه و فداکارانه دل به آتش زد و آنها را نجات داد اما متاسفانه خود نیز گرفتار آتش شد و پس از چند روز در بیمارستان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به تعبیر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور «نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد در شمار قهرمانان ملی این مرز و بوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها ثبت خواهد شد. داستان ایثار این قهرمان ملی باید به زبان هنر و قلم اصحاب فرهنگ و رسانه به گونه ای تاریخی روایت شود تا این نوجوان اسوه الهام‌بخش نسل‌های آینده فرزندان ایران اسلامی باشد. بی شک هر ایرانی به داشتن چنین فرزندان غیوری به خود می‌بالد».

رمضانی ادامه داد: بر این اساس وزارت آموزش و پرورش به منظور زنده نگه داشتن و بزرگداشت یاد این نوجوان فداکار و تقویت و تأکید بر اهمیت جایگاه روحیه شجاعت و دلیرمردی و از خودگذشتگی و فداکاری، بخش ویژه‌ای را تحت عنوان جایزه ملی دانش‌آموزی شهید علی لندی با موضوع تأثیر فداکاری، از خودگذشتگی و شجاعت در تحقق ایران قوی به جشنواره پرسش مهر اضافه کرده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان شرکت کننده فراخوان پرسش مهر می توانند با ارسال اثر با موضوع جایزه ملی، آثار خود را به مدارس ارسال کنند.

وی اضافه کرد: رشته‌های بخش ویژه جایزه ملی دانش‌آموزی شهید لندی شامل شعر، نشریه الکترونیک، فیلم کوتاه، نقاشی، طراحی، فتومونتاژ و پوستر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید قهرمان جایزه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فداکاری معلم نمونه استان تهران برای دانش‌آموزی که نارسایی کلیه داشت 

حسین قربانی٬‌ معلم نمونه استان تهران به بهانه فرا رسیدن روز بزرگداشت مقام معلم با حضور در یک برنامه تلویزیونی در تعریف مفهوم معلمی از زبان یک معلم نمونه گفت: معلمی یعنی زندگی با دانش آموزان، یعنی صبر و گذشت.

او درباره کتاب شوق پرواز از نسل خمین تا نسل حاج قاسم به نویسندگی خودش که معلم نمونه استان تهران نیز است؛ گفت: دانش آموزانی دارم که در حال حاضر مدافع حرم هستند.

او درباره فداکاری  خود برای دانش آموزی که نارسایی کلیه داشت نیز این گونه توضیح داد: هدیه من یک کلیه به دانش آموزم بود که در حال حاضر به خوبی زندگی می‌کند.

مشروح این گفت و گو را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • گزارشی از دانش آموز اصفهانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم + فیلم
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  • مرگ عجیب پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی
  • اینجا به تماشای ایثار بنشینید؛ معلمانی که پیامبر زمان خود شده‌اند
  • فداکاری معلم نمونه استان تهران برای دانش‌آموزی که نارسایی کلیه داشت 
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!