Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی عضو ستاد ملی کرونا با اشاره به جزئیات طرح  قرنطینه هوشمند اظهار کرد: با تلاش دو ساله شرکت های دانش بنیان در حوزه زیر ساخت فناوری اطلاعات هوشمند و مدیریت خوبی که در وزارت کشور انجام شد، سامانه ای راه‌اندازی کردیم که به شکل هوشمند تمام بانک های اطلاعاتی، ترددها، ورود و خروج از کشور و تمام سامانه های اطلاعاتی به آن متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این سامانه اطلاعاتی قادر است کسانی را که واکسن زده اند و ناقل ویروس نیستند شناسایی کرده و اجازه کسب و کار را به آنها بدهد تا بتوانند مشاغل خود را راه اندازی کنند. این سامانه باز شدن اقتصاد و مهار شدن کرونا را به دنبال دارد و برای این کار تمام ارگان ها مشارکت می‌کنند.

قانعی ادامه داد: این سامانه به صورت آزمایشی در استان قزوین  آغاز خواهد شد و چنانچه نتایج موفقیت آمیزی داشت وارد مرحله کشوری شده و در کل کشور راه اندازی خواهد شد.

او با اشاره به ویژگی های سامانه اطلاعاتی قرنطینه هوشمند گفت: دیگر نیاز نیست که فرد مدام برای تردد، اطلاعات خود را ثبت کند زیرا با استفاده از این سامانه، کسب و کار ها و ترددها باز گشایی خواهد شد و اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت و امیدواریم طی ۲ الی ۳ ماه آینده نتایج خوبی به ستاد ملی کدونا ارائه شود.

عضو کمیته ملی کرونا با اشاره به ردیابی افراد کرونایی بیان کرد: در باز کردن فعالیت های اقتصادی که به دلیل کرونا به طور عمومی بسته بود و در حال حاضر صاحب کسب و کار هایی که دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند می توانند به اشتغال خود ادامه دهند.

او گفت: برای تشخیص تزریق دو دوز واکسن افراد، شرکت های دانش بنیانی وجود دارد که با ساخت دستگاه هایی که مبتنی بر سامانه های تشخیصی بسیار سریع هستند می‌توانند اطلاعات افرادی را که ناقل هستند و هم دو دوز واکسن را دریافت کرده اند در آنها ثبت کنند. از طرفی این سامانه تمام نقاط ورودی و خروجی مراکز عمومی از باشگاه ها گرفته تا ورودی و خروجی شهر ها را کنترل کند.

قانقی تصریح کرد: برای ثبت اطلاعات افراد سالم و افرادی که دو دوز واکسن را تزریق کردند نیاز به ثبت نام در سایت و دریافت کارت نیست بلکه بر اساس قدرتی که این سامانه دارد اطلاعت آزمایشگاهی آن در این سامانه ثبت می‌شود و مبانی تردد فرد ردیابی شده و به آن اجازه تردد داده می‌شود. کسانی هم که واکسن تزریق نکردند و هم ناقل بیماری هستند این سامانه آنها را نیز ردیابی کرده و اجازه تردد به آنها داده نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرنطینه کرونا ویروس دو دوز واکسن خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای خبر داد.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-پردیس، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۲ الی ۱۶ روزهای شنبه، از ساعت ۹ الی ۱۶ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه و از ساعت ۹ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته خواهد بود. همچنین عملیات در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز کیلومتر ۵۰۰+۲ الی ۰۰+۵ آزادراه تهران-پردیس خواهد بود و امکان تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط وجود دارد.

تردد در محور تهران-ساوه محدود می‌شود

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در محور تهران-ساوه به دلیل اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-ساوه، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۹ الی ۱۵ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته خواهد بود. ضمن این که در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه عملیات متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۲ الی ۲۹ این محور خواهد بود. این در حالی است که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط امکان‌پذیر است.

کد خبر 748609

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی