Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست با هنرمندان هنرهای تجسمی که چهارشنبه شب برگزار شد، درجمع خبرنگاران درباره حمایت از هنرمندان آسیب‌دیده از مشکلات کرونا گفت: شأن هنرمندان بالاتر از این است که بخواهیم مباحث را به کمک‌های جزیی تقلیل بدهیم؛ به عنوان دولت وظیفه داریم همانند سایر اقشار جامعه که در این مدت کرونا دچار افت فعالیت عمومی شدند تلاش کنیم بخشی از این مسائل و مشکلات جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به همین خاطر دولت، برنامه‌ حمایتی را در دستور کار خود قرار داده است که با عنایت ویژه رئیس جمهور، خارج از روال متداول به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته‌های قبل تخصیص داده شد و هم اکنون در مرحله اجرا قرار گرفته است. سازمان برنامه و بودجه با سرعت خوبی این مساله را اجرایی کرده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر اینکه نباید حمایت از هنرمندان را به مباحث جزئی تقلیل داد اظهار داشت: هنرمندان مخصوصا در استان‌ها با تعطیلی مراکز فرهنگی دچار مشکلات مضاعف شده‌اند که در تلاش هستیم رفع مشکلات آن‌ها را انجام بدهیم و این مسائل را جبران کنیم. در همین خصوص در حوزه معاونت‌ها و صندوق اعتباری هنر فعالیتی آغاز شده که ان شاءالله شاهد خواهیم بود که بتوانیم بخشی عمده ای از مشکلات ناشی از کرونا را پشت سر بگذاریم. 

وی افزود: تلاش می‌کنیم که فعالیت فرهنگی هنری با تکمیل واکسیناسیون به تدریج به حالت عادی برگردد و مشکلات ماه‌های اخیر را پشت سر بگذاریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تداوم برگزاری نشست‌های تخصصی با هنرمندان گفت: تلاش خواهیم کرد با هنرمندان همه‌ حوزه‌های هنری جلسات گذاشته بشود تا حرف‌های هر حوزه را از خودشان بشنویم و بخش عمده ای از پیشنهادهایی را که قابلیت اجرایی دارد به مرحله اجرا برسانیم.
وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در یک زمان بسیار نزدیک مشکلات حل بشود تا نشاط و امید در جامعه‌ی هنری ما تقویت شود که قطعا اثر آن را در فضای عمومی کشور هم شاهد خواهیم بود.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره جامانده‌ها از فهرست مسکن خبرنگاران گفت: من در این رابطه جلسه‌ای را در دفتر خودم با معاون محترم وزارت راه و شهرسازی برگزار کردم. مشکلی وجود داشت که توانستیم حل کنیم. رئیس جمهور محترم دستورشان این است که از اقدامات بگوییم و نه از کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم. منتظر هستیم که این مساله به نتیجه روشنی برسد. هر کاری انجام دهیم برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه است. ما هیچ تمایز و تبعیضی را قائل نیستیم و امیدواریم هیچ صاحب حقی از قلم نیفتد.

برچسب‌ها صندوق اعتباری هنر محمد مهدی اسماعیلی وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق اعتباری هنر محمد مهدی اسماعیلی وزارت راه و شهرسازی صندوق اعتباری هنر محمد مهدی اسماعیلی وزارت راه و شهرسازی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از به یادماندنی ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

کد خبر 6096285 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو