Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@22:52:13 GMT

قتل رهبر محبوب پناهجویان روهینگیایی در بنگلادش

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۹۰۹۳

قتل رهبر محبوب پناهجویان روهینگیایی در بنگلادش

رسانه‌های خبری از قتل رهبر محبوب مسلمانان روهینگیا در یک اردوگاه پناهندگان در بنگلادش خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، یک رهبر معروف مسلمانان روهینگیا شامگاه چهارشنبه در یک اردوگاه پناهجویان در جنوب بنگلادش به ضرب گلوله کشته شد.

بنا به گفته یک شاهد عینی، «محیب الله» رئیس انجمن صلح و حقوق بشر آرِکان روهینگیا در بیرون دفتر خود در اردوگاه پناهجویان «کوتوپالونگ» در بازار کاکس بنگلادش هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد احسان» یک پناهجوی روهینگیایی که از نزدیک شاهد این سوءقصد بود، گفت: «پس از برگزاری نماز عشاء در حوالی ساعت هشت و نیم به وقت محلی، هفت یا هشت فرد مهاجم به سوی محیب الله در بیرون دفترش تیراندازی کردند».

بنا به گفته این شاهد عینی، دست کم پنج گلوله شلیک شد و محیب الله از ناحیه سینه مورد اصابت سه گلوله قرار گرفت. به رغم انتقال فوری محیب الله به بیمارستان (پزشکان بدون مرز) مستقر در اردوگاه، وی جان خود را از دست داد.

گفته می‌شود که افراد مهاجم موفق شدند از محل حادثه بگریزند.

یک پناهجوی روهینگیایی دیگر که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری آناتولی گفته بود که محیب الله اخیراً به پلیس و سایر مقامات بنگلادش در مورد اینکه جانش در معرض خطر است، اطلاع داده بود.

گفتنی است، محیب الله یک شخصیت محبوب در میان بیش از ۱.۱ میلیون پناهجوی روهینگیایی بود که اکثر آنها برای فرار از سرکوب نظامی وحشیانه در ایالت راخین میانمار در آگوست ۲۰۱۷ به خاک بنگلادش پناهنده شدند.

گروه‌های حقوق بشر بین‌المللی با محکوم کردن این قتل، خواستار انجام اقدام فوری علیه عاملان این جنایت شدند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر، محیب الله در حال «تهیه مستنداتی از جرائم ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیا و حمایت از حقوق پناهجویان در همایش‌های بین‌المللی بود… (و) در سالهای اخیر فعالیتش به مرگ تهدید شده بود».

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان مسلمانان روهینگیا بنگلادش قتل تیراندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جوان فلسطینی در الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، منابع محلی اعلام کردند جوانی فلسطینی در شهرک ظاهریه در جنوب الخلیل به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.

به گفته این منابع، نظامیان صهیونیست اقدام به تعقیب «ربحی منسیه» جوان فلسطینی کرده و به سمت او تیراندازی کردند که در نهایت این جوان هدف قرار گرفته و به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی (هفتم اکتبر) و جنگ علیه غزه، تاکنون قریب به ۵۰۰ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری به شهادت رسانده است.

کد خبر 6092812 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • شهادت جوان فلسطینی در الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس