Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا صدیق راد پنجشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که هشتم مهرماه هر سال برابر سی ام سپتامبر روز جهانی ناشنوایان نام گذاری شده است افزود: هدف از این نام گذاری ارتقاء فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، دانسته هایی از زبان اشاره و آگاهی سیاست مداران و مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح خدمات ارایه شده از سوی بهزیستی خوزستان به ناشنوایان و کم شنوایان بیان کرد: تامین وسایل کمک توانبخشی به ناشنوایان شامل سمعک ، باطری سمعک، پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی ، کمک هزینه تعمیر و تعویض قطعات شنوایی،خدمات توانبخشی در مراکز خانواده شامل تربیت شنیداری ،گفتار درمانی ،پرداخت مستمری، پرداخت کمک هزینه دانشجویی و دانش آموزی از جمله خدمات ارایه شده به این قشر می باشند.

صدیق راد اظهار داشت: اعتباراختصاص یافته به منظور تامین وسایل کمک توانبخشی در سال ۹۹ برای ناشنوایان زیر پوشش بهزیستی خوزستان بیش از ۲۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بوده که صرف خرید وسیله کمک شنوایی شامل دستگاه سمعک وباطری سمعک شده است همچنین چهار میلیاردو ۱۳۰ میلیون ریال برای جبران هزینه کاشت حلزون شنوایی ، تعمیر و تعویض قطعات حلزون شنوایی پرداخت شد.

کاشت حلزون شنوایی  طی عمل جراحی با قرار دادن پروتز خاص در حلزون گوش بیمار، صورت می گیرد و با توانبخشی بعد از آن برای افراد ناشنوای عمیق ، می تواند موجب رشد مهارتهای گفتاری و زبانی شود و در نهایت توانمند سازی فرد را به دنبال دارد.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان گفت:مرکز کاشت حلزون در خوزستان از سال ۹۲ راه اندازی شده که تاکنون ۷۰۲ عمل کاشت حلزون انجام داده است. ۱۱۰ عمل کاشت حلزون در سال گذشته در مرکز کاشت حلزون خوزستان انجام شد.

صدیق راد با اشاره به این که در خوزستان چهار مرکز خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی با ظرفیت ۲۰۰ نفر وجود دارد گفت: این مراکز به توانخواهان در شهرستان‌های آبادان،دزفول و اهواز ۲ مرکز، خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می کنند.

وی ادامه داد: خدمات توانبخشی به کودکان دارای  اختلال شنوایی شامل مجموعه اقدامات و خدمات ویژه کودکان برای آسان نمودن ارتباط دریافتی و بیانی با استفاده از وسیله تقویت کننده مناسب و ارائه آموزش های ویژه به آن ها است.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان با بیان اینکه تعداد پنج هزارو ۸۷۲ نفر با معلولیت شنوایی از بهزیستی خوزستان مستمری دریافت می کنند افزود: طرح غربالگری شنوایی نوزادان از سوی سازمان بهزیستی به طور مستمر در پایگاه های غربالگری در حال انجام است.

وی افزود: غربالگری شنوایی نوزادان بخشی از یک برنامه است که به نام غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام کم شنوایی شناخته می شود. در این طرح غربالگری شنوایی نوزادان تا قبل از ۱ ماهگی، تشخیص کم شنوایی تا قبل از ۳ ماهگی و مداخله بهنگام تا قبل از ۶ ماهگی انجام می شود.

صدیق راد با اشاره به استقرار  ۴۲ پایگاه غربالگری شنوایی تحت نظارت سازمان بهزیستی در ۲۵ شهرستان خوزستان بیان کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴۳ هزارو ۵۰۰ نوزاد مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد ۵۴۲ نوزاد مشکوک به افت شنوایی برای آزمایش تشخیص ، به کلینیک های شنوایی شناسی ارجاع داده شدند. از این تعداد ۹۱ کودک با تشخیص قطعی افت شنوایی برای مداخله طبی،توانبخشی به مراکز مربوطه معرفی شدند.

تعداد ۸۳ هزارو ۶۰۲ نفر در بهزیستی استان خوزستان دارای پرونده توانبخشی می باشند که شامل معلول جسمی حرکتی ،معلول ذهنی ،معلول شنوایی و بینایی می باشند.

ناشنوای عمیق به فردی گفته می شود که هیچ کدام ازصداهای گفتاری را نمی شنود و استفاده از سمعک کم شنوایی عمیق برای او ضروری است در برخی موارد نیز کاشت حلزون شنوایی در زمان مناسب برای این افراد می تواند کارگشا باشد.کم شنوای شدید افت شنوایی بین ۷۰ تا ۹۰ دسی بل دارد ، فرد کم شنوای متوسط بین ۴۰ تا ۷۰ دسی بل و ناشنوای خفیف نیز بین ۱۰ تا ۱۵ دسی بل در شنیدن مشکل دارد.

۳۰ سپتامبر مصادف با هشتم مهر روز جهانی ناشنوایان نام گذاری شده است.

برچسب‌ها اداره کل بهزیستی استان خوزستان خوزستان اهواز ناشنوایان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اهواز خوزستان اهواز ناشنوایان بهزیستی استان خوزستان کاشت حلزون شنوایی بهزیستی خوزستان غربالگری شنوایی صدیق راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند