Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:25:07 GMT

آغاز طرح شنوایی سنجی کودکان در میبد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۹۷۷۳

آغاز طرح شنوایی سنجی کودکان در میبد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محسن فلاح رئیس  بهزیستی میبد گفت: اهمیت حس شنوایی در یادگیری و پیشرفت آموزشی کودکان از سنین پیش از مدرسه، زمان طلایی یادگیری زبان و رشد مغز کودک است و کوچک‌ترین کم شنوایی حتی در یک گوش می‌تواند در کاهش یادگیری تاثیرگذار باشد.

او ادامه داد: طرح شنوایی سنجی با هدف ردیابی و شناسایی اختلال شنوایی در کودکان پیش از ورود به فرآیند‌های آموزشی انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح گفت: این طرح سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهد‌های کودک در شهرستان اجرا نشد، ولی امسال با همکاری مراکز مثبت زندگی زیر نظارت اداره بهزیستی با رعایت  شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز شده‌ است.

او ادامه داد: در قالب این طرح شنوایی شناسان همکار با اجرای سه آزمون استاندارد عملکرد بخش‌های مختلف سیستم شنیداری کودکان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

رئیس بهزیستی میبد گفت: در حال حاضر طرح شنوایی سنجی کودکان سه تا شش سال در چهار مرکز مثبت زندگی در حال اجرا است و از جمله عملکرد حوزه پیشگیری امسال پرداخت هزینه سمعک به فرزندان نیازمند به سمعک به مبلغ ۱۴میلیون تومان است.

او همچنین تعداد افراد مبتلا به اختلال‌های شنوایی زیر پوشش اداره بهزیستی را ۳۴۱ نفر عنوان کرد و گفت: بر اساس شدت معلولیت ۱۱۲ از نوع خفیف، ۱۲۹ نفر متوسط، ۹۲ نفر شدید و ۱۸ نفر دچار مشکلات خیلی شدید شنوایی هستند.

در حال حاضر دو هزار و ۲۷۲ نفر معلول زیر پوشش اداره بهزیستی هستند و مرکز این شهرستان ۱۰۶ هزار در در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شنوایی سنجی سازمان بهزیستی اختلالات شنوایی طرح شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این برنامه از دو بخش اصلی برگزاری کارگاه‌های ویژه با موضوع شعرخوانی، سرودخوانی در مرکز و همچنین اجرای برنامه در کنار سواحل خلیج گرگان و دریای خزر تشکیل شده بود.

فاطمه ریاحی، مربی مسوول مرکز در این برنامه خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر، از خلیج فارس به عنوان بخش جدایی ناپذیر هویت ملی ما ایرانیان عنوان کرد و گفت: ایجاد شادی، شور و نشاط دربین کودکان و نوجوانان، معرفی ظرفیت های محیط زیستی، پاسداشت زیبایی و ­پاکیزگی، حفظ و نگهداری و در نهایت معرفی این خلیج بزرگ به کودکان امروزی، از اهداف کانون در اجرای این برنامه بوده است.

در این روز سخنان و کارگاه‌هایی با هدف انتقال مفاهیم شناخت و موقعیت حساس جغرافیایی خلیج فارس به کودکان و نوجوانان صورت گرفت و یکی از کارشناسان اداره محیط زیست این شهرستان نیز به بیان مواردی در خصوص چگونگی حفظ و نگهداری از این نعمت خدادادی پرداخت.

در پایان والدین، کودکان و نوجوانان بندرگزی با تشکیل زنجیره انسانی شعار « از خزر تا خلیج فارس» را بر زبان آوردند.

دیگر خبرها

  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان