Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@20:19:47 GMT

وضعیت اضطراری در اسپانیا با شدت فعالیت آتشفشان

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۰۱۸۵

وضعیت اضطراری در اسپانیا با شدت فعالیت آتشفشان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از تلویزیون سی ان ان، به علت حجم وسیع گدازه‌های آتشفشانی در جزیره لاپالمای اسپانیا وضعیت اضطراری اعلام شود.

فوران کوه آتشفشانی در اسپانیا همچنان ادامه دارد. این کوه آتشفشانی در منطقه لاپالما واقع است. مسئولان محلی به مردم هشدار داده اند که پناه بگیرند. از دهانه این کوه آتشفشانی گدازه به پایین سرازیر شده است و به آب‌های اقیانوسی منطقه می‌ریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان، احتمال دارد با رسیدن این گدازه‌های سوزان به آب‌های منطقه، گاز‌های خطرناکی شکل گیرد که برای سلامت ساکنان محلی مضر باشد.

از ده روز پیش، این گدازه‌های آتشفشانی در مناطق مسکونی این ناحیه در جریان است و همه چیز را در مسیر حرکت خود نابود می‌کند. دولت اسپانیا، وضعیت این جزیره را ناحیه فاجعه دیده توصیف کرده است. شماری از ساکنان این منطقه تخلیه شده اند. ده روز پس از شروع فوران این کوه آتشفشانی و جریان گدازه در این منطقه، سرانجام گدازه‌های سوزان به آب‌های منطقه رسید.

دانشمندان و بویژه اقیانوس شناسان در منطقه حضور دارند و در حال بررسی آثار ویرانگر این فوران آتشفشانی هستند. این گدازه‌های آتشفشانی، ناحیه‌ای شبیه یک دلتای مثلثی را در ساحل تشکیل دادند. به هر حال، خطر تشکیل گاز‌های خطرناک در این منطقه بسیار جدی است و به مردم محلی در این باره به شدت هشدار داده شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین اسپانیا لاپالما آتشفشان گدازه آتشفشان وضعیت اضطراری اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین کوه آتشفشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است