Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:23:11 GMT

شمار تلفات شورش زندان در اکوادور به ۱۱۶ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۰۳۰۵

شمار تلفات شورش زندان در اکوادور به ۱۱۶ نفر رسید

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری «رویترز»، "گییرمو لاسو" رئیس ‌جمهوری اکوادور اعلام کرد که آمار کشته‌شدگان شورش در یکی از بزرگترین زندان‌های این کشور به ۱۱۶ نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد که نیروهای امنیتی بیشتری را به این زندان اعزام خواهد کرد و بودجه‌هایی را برای جلوگیری از تکرار چنین حادثه مرگباری، اختصاص خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حادثه ۸۰ زندانی دیگر نیز زخمی شده‌اند. این شورش میان گروههای رقیب در زندانی در استان «گوایاس» در حالی رخ داد که پیش از این نیز این زندان سابقه شورش و درگیری میان گروههای مختلف را داشته است.

رئیس جمهوری اکوادور در مورد این حادثه گفت: این مایه تاسف است که گروههای جنایتکار تلاش می‌کنند، زندان‌ها را به میدان نبرد برای مناقشات‌شان تبدیل کنند.

این مرگبارترین حادثه در زندان‌های اکوادور است که تاکنون گزارش شده است. در شورش ماه فوریه در یکی از زندان‌های این کشور دست‌کم ۷۹ نفر کشته شدند.

برچسب‌ها درگیری خبرگزاری رویترز اکوادور آمریکای لاتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درگیری خبرگزاری رویترز اکوادور درگیری خبرگزاری رویترز اکوادور آمریکای لاتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی، «دانیل نوبوآ» رییس‌جمهور اکوادور با انتشار پیامی تصاویری اعلام کرد که به علت آنچه «درگیری مسلحانه داخلی» نامید، در پنج استان ساحلی این کشور اعلام وضعیت اضطراری شده است.

روز یکشنبه در پی وقوع حمله مسلحانه در شهر «گوایاکیل» واقع در جنوب غربی اکوادور، دست کم هفت نفر کشته شدند. رسانه‌های محلی در حالی به نقل از پلیس اکوادور این خبر را اعلام کرده‌اند که چندی پیش شهروندان این کشور با شرکت گسترده در همه‌پرسی درباره اعمال تدابیر سختگیرانه و سرکوب دارودسته‌های تبهکاری، با اکثریت قاطع به این اقدام رای دادند.

افراد مسلح نقاب‌دار که قاچاقچیان زندانی برخی از آنها را اجیر کرده بودند، در ماه ژانویه به یک شبکه تلویزیونی که در حال پخش زنده بود، یورش بردند. پس از این حادثه، دنیل دوبوآ، رییس جمهور ۳۶ ساله اکوادور در این کشور وضعیت «جنگ مسلحانه داخلی» اعلام کرد و حدود ۲۰ باند تبهکار را در فهرست «تروریستی» قرار داد.

کد خبر 6093820

دیگر خبرها

  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت