Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محبوبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سال‌های گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بارگاه شمس در سفر هیات دولت به خوی مصوب شد که متاسفانه این مقدار اعتبار جذب نشد و هم اکنون میزان اعتبار لازم برای احداث بارگاه شمس را ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه با سیاسی کاری صورت گرفته در مدیریت تولیت شمس، عملا ممکن نشد تا اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی مصوب جذب شود که همین امر منجر شد تا مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی با انتقاد از این موضوع قیمت به روز احداث بارگاه شمس را ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول هماهنگی و اجرایی ثبت روز شمس در تقویم کشوری با بیان اینکه بارگاه شمس باید پیش‌تر از این‌ها احیا می‌شد، اضافه کرد: متاسفانه مردم و افکار عمومی با رصد این چنین غفلت‌هایی از فرهنگ، هنر و میراث دلزده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پروژه احیای مقبره شمس تبریزی از سال ۱۳۸۳ کلید خورده است، گفت: این فرهنگ و هنر برای پاسداشت مقام انسانیت افراد است و باید در راستای منافع مردم کشور بکارگیری شوند نه در راستای منافع شخصی؛ هر چیز و هر پروژه ای که در راستای خدمت به جامعه نباشد هیچ فایده و خروجی برای جامعه نخواهد داشت.

محبوبی با تاکید بر اینکه شمس تبریزی، چهره‌ای مثبت از ایران و خوی در عرصه جهانی فرهنگ و ادب به نمایش گذاشته، افزود: اولین کنگره شمس در مهرماه ۱۳۸۶ و با هزینه‌های شخصی در دوره‌ای برگزار شد که سخن گفتن از شمس و مقبره‌ای در خوی از نگاه برخی از صاحبان منصب جرم بزرگی تلقی می‌شد؛ به هر صورت به یاری خدا اولین کنسرت موسیقی  در مقبره شمس برگزار شد و تا تابوی اجرای موسیقی در مقبره شمس نیز در همان سال شکست.

وی با اعلام اینکه پس از سال ۱۳۸۶ هیچ آزاد سازی اطراف مقبره شکس صورت نگرفته است، اظهار داشت: در سال ۱۳۸۶ با استفاده از طوماری که از ۴۰ هزار نفر گردشگر و عاشق شمس تهیه کرده بودیم؛ از دفتر رییس جمهور وقت برای آزادسازی خانه های پیرامون مقبره شمس ۲۰ میلیارد ریال دریافت کردیم که منجر به آزاد سازی محوطه کوچک شمس و باز شدن بلوار شمس فعلی شد؛ از آنزمان تابحال حتی یک پلاک هم آزاد سازی نشده است.

مسوول هماهنگی و اجرایی ثبت روز شمس در تقویم کشوری با بیان اینکه پروژه پیوند خوی و قونیه  در سال ۱۳۷۸ و باهدف توسعه فرهنگی کشور صورت گرفته است، گفت: متاسفانه طبق اسناد موجود، پس از تحقق این پروژه هزینه های آن نیز تقبل نشد و روی دستمان ماند.

 وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته پس ز پیوند فرهنگی خوی و قونیه بیان کرد: در قونیه همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و کنسرت‌های مختلفی توسط اساتید بزرگوار نظیر استاد شجریان و استاد شهرام ناظری برای پیوند فرهنگی عمیق با خوی و قونیه انجام شد که نتیجه اش امروز در افکار عمومی و رسانه ها بطور معجزه آسایی مشخص است؛ امروز در نگاه های جهانی خوی و قونیه پیوند عمیق فرهنگی باهم پیدا کرده اند.

وی افزود: برای معرفی شمس و خوی، شهرستان خوی را به شهرهایی که به نوعی معروف و چشم گیرتر بودند پیوند دادیم که ماحصل آن پیوندهای فرهنگی و خواهر خواندگی با شهرهای نیشابور و شیراز بود که در حافظیه شیراز شهر خوی و مقبره شمس بر تارک فرهنگ و تمدن ایران زمین نقش بست.

آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری و زیارتی آذربایجان‌غربی در شمال این استان و در شهر خوی است که مدفن شمس تبریزی شاعر صوفی قرن ششم و مراد مولانا در آنجا قرار دارد که می‌توان آن را نماد ظرفیت فرهنگی و عرفانی این منطقه قلمداد کرد.

شمس الدین محمد بن علی بن ملک داد تبریزی که بنا بر اشاره های تاریخی به احتمال زیاد در سال ۵۸۲ هجری قمری به دنیا آمده بود و طبق شواهد تاریخی در نیمه دوم قرن هفتم نیز از دنیا رفته که قرائن متقنی مبنی بر دفن این عارف نامی در خوی وجود دارد.

این ظرفیت فرهنگی که در زبان ادیبان و ادبیات شناسان ایران و بسیاری از کشورهای منطقه جاری و ساری است، می طلبد تا نگاه ویژه ای به آن صورت گیرد که در آن صورت می توان، مزار شمس تبریزی در خوی را به عنوان یکی از جاذبه های مهم برای گردشگران در دوران پساکرونا معرفی کرده و از این ظرفیت برای شناساندن بیشتر ایران و آذربایجان غربی بهره برد.

برچسب‌ها تولیت شمس آذربایجان غربی مولانا شهرام ناظری ارومیه شیراز قونیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولیت شمس آذربایجان غربی مولانا تولیت شمس آذربایجان غربی مولانا شهرام ناظری ارومیه شیراز قونیه آذربایجان غربی میلیارد ریال خوی و قونیه بارگاه شمس شمس تبریزی مقبره شمس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟

اگر علاقه مند به زبان هستید و می خواهید در این زمینه فعالیت کنید یکی از راه های آن تدریس زبان می باشد. برای تدریس زبان به صورت حرفه ای و اصولی در آموزشگاه های مختلف باید با تکنیک های تدریس زبان آشنا باشید.

برای این منظور باید در دوره تی تی سی یا همان دوره تربیت مدرس زبان شرکت کنید و با دریافت مدرک آن به تدریس زبان بپردازید.

معمولا این دوره به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شوند که دارای هزینه متفاوتی می باشند و دوره های آنلاین معمولا هزینه کمتری را خواهند داشت. رنج قیمتی این دوره ها در حالت آنلاین برای کلاس گروهی مبلغی حدود ۳ میلیون تا ۵ میلیون بسته به آموزشگاهی که در آن می خواهید دوره شرکت نمایید متغیر است.

چه سطحی از زبان برای شرکت در دوره تی تی سی نیاز است؟

برای شرکت در این دوه ابتدا باید تعیین سطح شوید و حداقل سطح مورد نیاز برای شرکت در دوره تی تی سی سطح متوسط می باشد اما باید به خوبی به این سطح زبان مسلط باشید.

اگر سطح مناسب را نداشته باشید می توانید در دوره های جنرال زبان شرکت کنید و با رسیدن به سطح مورد نظر در این دوره شرکت کنید.

دوره آنلاین یا حضوری تی تی سی؟

دوره تی تی سی به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود. شاید این سوال برای تان پیش آمده باشد که کدام دوره بهتر است؟ جواب این سوال بستگی به شرایط شما دارد.

اگر قادر به شرکت در دوره حضوری هستید می توانید در این دوره شرکت کنید اما اگر امکان شرکت در دوره حضوری را ندارید دوره آنلاین را انتخاب کنید.

در دوره آنلاین شما برای تدریس در هر دو حالت حضوری و آنلاین آماده خواهید شد و با ابزارهای تدریس آنلاین و پلتفرم های تدریس آنلاین نیز آشنا می شوید و این دوره از لحاظ سطح برگزاری هم سطح دوره حضوری می باشد در نتیجه دوره آنلاین شما را همانند دوره حضوری به خوبی برای تدریس آماده خواهد کرد.

مدارک لازم برای شرکت در دوره TTC

برای شرکت در دوره TTC باید ابتدا از یک سطح زبانی حداقلی برخوردار باشید. معمولا افراد از سطح متوسطه به بالا می توانند در این دوره شرکت نمایند.

نکته دیگر تسلط و درک شما از زبان انگلیسی و مطالب می باشد تا بتوانید آن ها را به خوبی تدریس نمایید. در نتیجه ممکن است شما در برخی از مهارت ها سطح خوبی داشته باشید اما در برخی دیگر خیر در نتیجه باید بتوانید تمامی سطوح را به میزان مناسب ارتقا دهید و زبان انگلیسی را براساس قواعدی که دارد به خوبی درک نمایید.

از این رو داشتن مدرک دانشگاهی ضروری نمی باشد اما داشتن یک مدرک زبان چه دانشگاهی و چه از موسسات می تواند نشان دهنده میزان تسلط شما بر روی زبان انگلیسی باشد.

نحوه برگزاری کلاس های TTC

دوره TTC به صورت کاربردی و عملی برگزار می شود. بخشی از کلاس به آموزش مسائل تئوری پرداخته خواهد شد و در بخش دیگر شما باید آموزه های خود را به صورت عملی و به عنوان یک معلم اجرا نمایید. اینکار به شما کمک می کند تا بتوانید در طول دوره با نحوه تدریس و روش های مختلف برای آموزش مهارت های مختلف زبانی آشنا شوید و اشکلات خود را رفع نمایید.

دوره TTC اگر دارای بخش عملی یا دمو نباشد، دوره مناسبی برای شرکت نمی باشد. در نتیجه شما در طول دوره به ارائه چندین دمو برای مهارت های مختلف خواهید پرداخت و خود را محک خواهید زد و استاد دوره با بررسی عملکرد شما به شما کمک خواهد کرد تا روند خود را بهبود ببخشید.

مدت زمان دوره TTC چقدر است؟

معمولا دوره TTC در مدت ۲ ماه بستگی به نحوه برگزاری، برگزار می شود. دوره TTC موسسه دهخدا به صورت گروهی در ۱۸ جلسه و به صورت خصوصی در ۷ جلسه برگزار خواهد شد.

مدرک پایان دوره TTC

مطمئنا در پایان دوره TTC به شما مدرکی اعطا خواهد شد و موسسات از افراد برتر دعوت به همکاری خواهند و یا اینکه می توانید با این مدرک به موسسات دیگر مراجعه کنید و با دادن مصاحبه شروع به تدریس زبان انگلیسی نمایید.

مدارک ارائه شده توسط موسسه زبان دهخدا مورد تایید وزارت آموزش و پرورش بوده و همچنین این موسسه همواره از افراد برتر دوره برای همکاری استفاده می کند.

هزینه دوره تی تی سی در موسسه زبان دهخدا

برای شرکت در دوره تی تی سی موسسه زبان دهخدا برای کلاس های آنلاین گروهی هزینه هر ترم ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده و برای کلاس های آنلاین خصوصی جلسه ای ۶۳۰ هزار تومان است. برای کلاس حضوری باید به این هزینه ها ۱۰ درصد اضافه شود.

آیا مدرک دوره تی تی سی بین المللی است؟

دوره تی تی سی که در موسسات مختلف برگزار می شود برای تدریس در هر موسسه ای در ایران معمولا مناسب است اگر بتوانید توانایی های خود را به خوبی اثبات نمایید.

اما برای دریافت مدرک بین المللی تدریس باید در دوره های CELTA و DELTA شرکت کنید که برای این کار باید دارای سابقه تدریس باشید. از این رو برای شروع فعالیت ابتدا باید مدرک تی تی سی را دریافت کنید و سپس به کسب تجربه تدریس در آموزشگاه ها بپردازید و بعد از چند سال می توانید برای کسب مدرک بین المللی اقدام نمایید.

کد خبر 749072

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟