Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:51:18 GMT

ایلان ماسک شکایت جف بزوس را نادیده گرفت

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۰۸۴۵

ایلان ماسک شکایت جف بزوس را نادیده گرفت

ایسنا/خراسان رضوی ایلان ماسک، بنیان‌گذار اسپیس ایکس، تحت تاثیر رویکرد قانونی رقیب خود جف بزوس، مدیرعامل آمازون، در مورد پروژه سطح‌نشین ماه ناسا قرار نگرفت.

به گزارش اسپیس، اسپیس ایکس ایلان ماسک و بلو اوریجین متعلق به جف بزوس ماه‌هاست که بر سر قرارداد ناسا مبنی بر ساخت یک سطح‌نشین برای قرار دادن فضانوردان روی ماه برای اولین بار از سال ۱۹۷۲ درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلو اوریجین با تصمیم سپردن پروژه سیستم فرود انسان روی کره ماه(HLS) به اسپیس ایکس مخالفت کرد؛ هنگامی که اعتراض اولیه شکست خورد، این شرکت رسما شکایت کرد. این پرونده تا پایان اکتبر در حال بررسی است و ناسا و اسپیس ایکس قادر به کار روی این پروژه تا زمان تصمیم‌گیری نیستند.

از ماسک در مورد این وضعیت روز سه‌شنبه، ۲۸ سپتامبر در کنفرانس سالانه کد وکس مدیا(vox media) سوال شد، ماسک در پاسخ اظهار کرد: هر چقدر وکلای شما قوی و خوب باشند، شما نمی‌توانید راهی به سوی ماه بیابید.

ماسک افزود: فکر می‌کنم که بزوس باید انرژی خود برای رسیدن به ماه را بیشتر از پرونده‌های حقوقی صرف کند.

این اظهار نظر به پرواز ساب اوربیتال بزوس در ۲۰ جولای اشاره می‌کند؛ هنگامی که وی و سه همراهش در کپسول گردشگری فضایی نیو شپرد متعلق به بلو اوریجین چند دقیقه‌ای گردش فضایی را تجربه کردند.

در حال حاضر، نیو شپرد تنها وسیله نقلیه عملیاتی بلو اوریجین است؛ اگرچه این شرکت در حال کار روی سیستم پرتاب مداری و سطح‌نشین کوچک برای حمل ابزار است اما شرکت مذکور برای به دست آوردن پروژه سطح‌نشین ناسا برای فرود فضانوردان در ماه نیز به شدت در حال مبارزه است.

در مقابل اسپیس ایکس اکنون با موشک فالکون ۹ خود و کپسول کرو دراگون پروازهای معمولی انسان به فضا را انجام می‌دهد. در همین حال این شرکت در حال آزمایش نمونه‌های اولیه سیستم پرتاب سنگین استارشیپ نیز بوده که برای تطبیق با نیازهای ناسا برای فرود روی ماه پیشنهاد شده است.

این مناقشه نشان دهنده تاخیر احتمالی دیگری در برنامه آرتمیس ناساست که برای فرود انسان روی ماه، به لحاظ نظری در اواخر سال ۲۰۲۴، طراحی شده است اما کنگره به مراتب کمتر از آنچه ناسا درخواست کرده بود به ‌پروژه HLS پول اختصاص داد که باعث شد تنها اسپیس ایکس انتخاب شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ناسا اسپیس ایکس ایلان ماسک جف بزوس بلو اوریجین اسپیس ایکس سطح نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا با سرکوب دانشجویان حقوق‌بشر را نادیده گرفت

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آمریکا با مجوز دادن به پلیس این کشور برای برخورد و سرکوب خشونت‌آمیز با مطالبات دانشجویی به ویژه در محیط دانشگاه تعهدات حقوق بشری خود را نادیده گرفته است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077187 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • کنعانی: آمریکا با سرکوب دانشجویان حقوق‌بشر را نادیده گرفت
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!